Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn model 3 is al sinds vrijdagavond niet meer online geweest. Spotify etc in de auto werkt maar verbinden met de tesla app of andere diensten die van de apis gebruik maken werken niet. Ik heb al reset zonder en met rem geprobeerd zonder resultaat. Ook de auto met wifi verbonden maar hielp ook niets. Hoe los ik dit op?

En wat zie je als je inlogt op de website met je tesla account? Is je account nog wel gekoppeld aan je auto?
 
En wat zie je als je inlogt op de website met je tesla account? Is je account nog wel gekoppeld aan je auto?
Ja staat er gewoon in. Maar ben vanmiddag even bij Tesla gepasseerd. Ze konden remote niet aan de auto en in hun systeem was de auto al 4 dagen offline. Ook geprobeerd te verbinden met wifi maar nog steeds was de auto offline voor hun. Er is dus duidelijk iets mis en de auto moet binnen voor diagnose.
 
Ik kreeg vandaag, nadat hij terug kwam van een schadereparatie bij Verweij, onderstaande melding over de 12v accu.
Heeft iemand deze al eens gehad en ervaring met het vervangen? Zou dit onder de garantie vallen? Vind het wel snel kapot, auto is nu precies een jaar oud.

upload_2020-2-21_20-1-35.png
 
Ik kreeg vandaag, nadat hij terug kwam van een schadereparatie bij Verweij, onderstaande melding over de 12v accu.
Heeft iemand deze al eens gehad en ervaring met het vervangen? Zou dit onder de garantie vallen? Vind het wel snel kapot, auto is nu precies een jaar oud.

View attachment 513545

Ik meen dat deze melding komt als de accu onder een bepaald aantal volt komt. Normaal gesproken wordt de 12V accu bijgeladen via rij-accu. Tijdens schadeherstel heeft men wellicht iets gedaan waardoor de 12V accu niet bij kon laden? (vb: accupool los van 12V of connector van hoofdbatterij verwijderd onder de achterbank)

De melding voor 12V accu vervangen komt bij een MS al vrij snel. Als dat bij een M3 ook zo is en de logeerpartij bij schadeherstel de veroorzaker is kan het wellicht nog meevallen. Tenzij er een diepontlading heeft plaatsgevonden -> daarvan herstelt een accu soms niet meer. Dit laatste valt wellicht ook niet onder de garantie en kan Tesla in logbestand wellicht ook traceren.
 
  • Informative
Reactions: Dan84
Ik meen dat deze melding komt als de accu onder een bepaald aantal volt komt. Normaal gesproken wordt de 12V accu bijgeladen via rij-accu. Tijdens schadeherstel heeft men wellicht iets gedaan waardoor de 12V accu niet bij kon laden? (vb: accupool los van 12V of connector van hoofdbatterij verwijderd onder de achterbank)

Ik vermoed idd dat ze de auto tijdens de reparatie helemaal uit hebben gezet en overal de spanning afgehaald, ik kon de auto ook niet bekijken in de app. "Auto in gebruik" stond er dan.

De melding voor 12V accu vervangen komt bij een MS al vrij snel. Als dat bij een M3 ook zo is en de logeerpartij bij schadeherstel de veroorzaker is kan het wellicht nog meevallen. Tenzij er een diepontlading heeft plaatsgevonden -> daarvan herstelt een accu soms niet meer. Dit laatste valt wellicht ook niet onder de garantie en kan Tesla in logbestand wellicht ook traceren.

Hoe zou dit mee kunnen vallen dan? Kan het zijn dat hij nu langzaam weer bij laadt en dat de melding dus weer verdwijnt?
Moet je hiervoor rijden, net als bij een ICE, of laadt hij altijd bij via de grote accu?
 
  • Funny
Reactions: Gtech
Ik vermoed idd dat ze de auto tijdens de reparatie helemaal uit hebben gezet en overal de spanning afgehaald, ik kon de auto ook niet bekijken in de app. "Auto in gebruik" stond er dan.



Hoe zou dit mee kunnen vallen dan? Kan het zijn dat hij nu langzaam weer bij laadt en dat de melding dus weer verdwijnt?
Moet je hiervoor rijden, net als bij een ICE, of laadt hij altijd bij via de grote accu?

Auto doet constant de SOC van de 12V accu monitoren en doet deze dan bij laden via je DC/DC converter.

Dit ten alle tijden tenzij je HV accu onder de 5% SOC komt.

Hieronder een interessant artikel:

Syonyk's Project Blog: Tesla Model S 12V Battery Analysis
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Bij het rijden naar Oostenrijk met mijn M3 gebeurde er iets vreemd nadat ik Duitsland in reed. De LTE verbinding viel weg (ik neem omdat omdat roaming moest overschakelen) en ik kreeg een melding dat autopilot niet meer werkte. 10s erna liep het hele systeem vast - niks reageerde meer, snelheid was niet af te lezen, geluid uit, zelfs knipperlicht leek het niet meer te doen. Ook verwarming ging uit zodat het ijskoud werd. Snel langs de kant gezet en een scroll wheel reset gedaan, daarna werkte alles gelukkig weer. Merkwaardig...
 
Bij het rijden naar Oostenrijk met mijn M3 gebeurde er iets vreemd nadat ik Duitsland in reed. De LTE verbinding viel weg (ik neem omdat omdat roaming moest overschakelen) en ik kreeg een melding dat autopilot niet meer werkte. 10s erna liep het hele systeem vast - niks reageerde meer, snelheid was niet af te lezen, geluid uit, zelfs knipperlicht leek het niet meer te doen. Ook verwarming ging uit zodat het ijskoud werd. Snel langs de kant gezet en een scroll wheel reset gedaan, daarna werkte alles gelukkig weer. Merkwaardig...
De reset kun je ook rijdend uitvoeren.
 
  • Informative
Reactions: Danny1410 and Niek
Die ga ik eens proberen. Ik kom er bijna elke dag langs.
Ik heb ook een leuke: (bijna) elke dag als ik de afslag A4 Hoofddorp neem en de kruising met de N201 nader op zo’n 150m, dan gaan de ruitenwissers 1x aan, regen of niet.
Dacht eerst toevalligheid of vogelpoep oid, maar 9 van de 10x dat dit gebeurt..
en altijd op hetzelfde punt.

Inmiddels een aantal keren gepasseerd, zonder activeren van de ruitenwissers.

Hardware : HW3
Software : 2020.4.1