Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik trok na de autowasstraat een paar losse bladeren met takjes uit de gesloten lamellen van de radiator onderaan de voorbumper van mijn Model 3. Omdat de lamellen altijd gesloten zijn als ik voor mijn auto sta kan ik niet zien of er meer troep de radiator in is gewaaid. Hoe kan ik de lamellen laten opengaan terwijl de auto stil staat? Wordt de troep die via de lamellen in de voorbumper in de radiator komt door rijwind ook weer afgevoerd? Of moet je periodiek de radiator open klussen en de radiator schoonmaken. In al mijn vorige autos hield ik de radiator schoon door af en toe de hoge drukspuit er op los te laten.
Misschien een ideetje: De lamellen gaan open als extra koeling nodig is. Het zou kunnen dat dit ook gebeurt tijdens superchargen.
 
Herkent iemand het volgende:
Mijn Model 3 LR AWD fluit bij bepaalde snelheden en onder bepaalde omstandigheden.
Het is een hoge fluittoon die je ook bijvoorbeeld hoort in zo'n dubbeldekker intercity trein als je dicht bij de electronica kast zit.

Hoorbaar als je stroom loslaat tussen de 70 en 65 km/u.
Ook hoorbaar boven de 100 km/u, maar dan als een jammerende fluittoon en zachter

Het vreemde is dat het niet optreedt als het vochtig is, dus bij mist, nat wegdek of regen.
Het is nu dus een goed seizoen voor mij :).
Het is zeker dat het uit de vooraandrijving komt en niet vanachter.

Ik heb binnenkort een afspraak voor inbouw van HW3 en twijfel of ik dit aan de afspraak zal toevoegen. De kans dat het niet hoorbaar is bij een korte proefrit is groot.

Misschien zullen jullie zeggen als het zo zacht is en maar soms voorkomt, wat zeur je dan, maar als je het eenmaal weet, kun je het niet meer niet horen.

Jullie mening wordt als altijd op prijs gesteld.
 
Ik denk dit te herkennen, tussen de 100 en 120 km/h een geluid van de elektro motor (voor?) en als je navigeert naar een SuC dan is het geluid aanwezig bij alle snelheden. (mits je dicht bij de SuC bent.)
Dat voorverwarmen voor superchargen gaat inderdaad via de voormotor en maakt geluid. Het is al weer 6 maanden geleden dat ik bij een SUC was, maar dat voorverwarmen maakt een donkerder geluid. Mijn fluit is hoger en “dunner”.
 
M3: Bij een klik op de richtingaanwijzer naar links blijft de richtingaanwijzer aan. Dus ook bij niet doordrukken. Rechts heeft dat niet - en gaat dan na 3x knipperen uit. Alleen bij heel licht (echt nauwelijks aanraken met nog geen halve mm uitslag) knippert links maar 3x. Lijkt me een mechanische fout in de richtingaanwijzerbediening. Zijn er anderen die hier ook last van hebben?
Ik heb hetzelfde maar komt alleen voor als de auto heel warm is van binnen door in de zon staan. Morgens als ie koud is komt het niet voor.
 
oplossing: DIY Fix: High-pitch Whine from Drive Unit(s) ?
Edit omdat we nog in garantie zijn natuurlijk door SeC laten uitvoeren
Dank,
Ik wist dat er meer draadjes over waren op het Internationale deel van het forum, maar was er al een tijdje niet geweest.
De laatste ontwikkelingen zijn interessant, want een losse massastrip zou kunnen. Dan is het ook verklaarbaar (nou aannemelijk, verdedigbaar) dat het niet optreedt bij vocht, want dan is de overgangsweerstand misschien minder.
Wordt vervolgd.
 
Ls, ik ben op het moment buiten kantoortijden in Zweden, contact met Tesla is ff moeilijk. Wellicht dat iemand een tip heeft? Ik krijg sinds vanmiddag een melding “storing veiligheidssysteem rechtsvoor”. Iemand een tip, hint oid?
Melding blijft met piep terugkomen en das met nog een dikke 1000km een beetje lastig.
Ook na een tijd parkeren en een paar keer reset.

Hier een "storing veiligheidssysteem linksvoor", dus zal ook wel een losse sensor zijn. Afspraak over 2 weken. Ik wordt alleen gek van die melding die maar blijft verschijnen. Kan ik dat gewoon dempen tot de 21ste? Of iemand enig idee hoe ik die sensor tijdelijk vast kan krijgen.
 
Nou, na zeker 1,5 jaar en bijna 35.000 km zonder echte problemen met mijn Model 3 was het vanmorgen helaas zo ver. Mijn stuur wil niet meer uit de stand voor makkelijk instappen gaan en blijft dus op maximale hoogte staan. Maakt niet uit of ik mijn profiel wijzig of of dat ik in de instellingen het stuur probeer te verstellen. Motortje hoor ik even lopen maar stopt direct weer na een seconde. Heb dit vorig jaar bij koud weer ook al eens een keer of 2 gehad, alleen toen hielp het wel om nogmaals op het profiel te drukken of zelf even te verstellen. Daarna niet meer gehad, tot nu dus. Nu lukt het dus helaas niet meer om het op te lossen. Beweegt alleen nog naar voren of achteren, niet meer naar beneden. Naar boven doet die niks, staat op maximale hoogte, dus dat ziet die in ieder geval wel nog. Heb maar een service afspraak gemaakt, mobile service helaas niet mogelijk. Doen ze hier in het zuiden bij Limburg schijnbaar niet aan. :( Zie er al tegenop om daar bij het Service Center weer 2-3 uur te gaan zitten wachten, als het net zo gaat als de vorige keren voor wat kleine dingetjes. Achja.. zal wel moeten, is beetje lastig rijden nu met het stuur zo hoog. :D

Iemand anders toevallig al eens dit probleem gehad?
 
Yep. Ik was het al vergeten, maar heb vorige zomer met het stuur ver in de diepte moeten sturen in onze Model 3. Opgelost door een re-kalibratie, maar moest gebeuren in het SeC.

Hmm oke, hoop dat bij de mijne ook alleen even een re-kalibratie nodig is dan. :D Wel apart, dag vantevoren werkte alles nog prima, dag erna ineens helemaal niet meer. Lijkt wel alsof die gewoon vast hangt in die hoogste stand. Meen dat ik hem vorig jaar toen ik dit had net een beetje lager had gezet dan maximaal, daarna geen problemen meer gehad. We gaan het zien, dinsdag even naar het SeC.
 
Nou, na zeker 1,5 jaar en bijna 35.000 km zonder echte problemen met mijn Model 3 was het vanmorgen helaas zo ver. Mijn stuur wil niet meer uit de stand voor makkelijk instappen gaan en blijft dus op maximale hoogte staan. Maakt niet uit of ik mijn profiel wijzig of of dat ik in de instellingen het stuur probeer te verstellen. Motortje hoor ik even lopen maar stopt direct weer na een seconde. Heb dit vorig jaar bij koud weer ook al eens een keer of 2 gehad, alleen toen hielp het wel om nogmaals op het profiel te drukken of zelf even te verstellen. Daarna niet meer gehad, tot nu dus. Nu lukt het dus helaas niet meer om het op te lossen. Beweegt alleen nog naar voren of achteren, niet meer naar beneden. Naar boven doet die niks, staat op maximale hoogte, dus dat ziet die in ieder geval wel nog. Heb maar een service afspraak gemaakt, mobile service helaas niet mogelijk. Doen ze hier in het zuiden bij Limburg schijnbaar niet aan. :( Zie er al tegenop om daar bij het Service Center weer 2-3 uur te gaan zitten wachten, als het net zo gaat als de vorige keren voor wat kleine dingetjes. Achja.. zal wel moeten, is beetje lastig rijden nu met het stuur zo hoog. :D

Iemand anders toevallig al eens dit probleem gehad?
Bij mijn MS bleef deze zomer de stoel in de easy entry staan. Wat ik ook deed, niks hielp. Aldus ook zo naar Nederland gereden zo'n 1260 kilometer. Gelukkig kwam de ranger wel tot Midden-Limburg. Hij had dit nog nooit meegemaakt maar na wat gepiel weer alles in orde. Succes bij het SeC!