Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn laadkabel (thuis) zit soms niet goed aangesloten (zit er wel in maar zie dan in de app dat ie niet goed contact maakt en dus niet gaat laden).

Bij inspectie van de laadkabel en laadpoort zag ik bij de communicatie pinnen (bovenste twee pinnen) corrosie. Zou natuurlijk een verklaring kunnen zijn waarom laadkabel/auto af en toe niet goed contact maken.

Hebben andere gebruikers hier ook last van? Foto in bijlage.
IMG_2184.jpg
 
@ERvee
Is goed mogelijk dat dit het probleem veroorzaakt ja, indien de corrosie ook echt doorloopt over de zijkanten van de pinnen, daar maken ze namelijk contact. Zijn volgens mij ook wel wat problemen geweest met bepaalde laadpoorten in de Model 3's, kan zijn dat jij ook zo eentje hebt. Die worden gewoon binnen garantie vervangen. Als je het probleem nog eens hebt, even de datum en tijd opschrijven en eventueel log opslaan door auto icoontje ingedrukt te houden (als dit nog werkt bij nieuwe software versie, niet meer gedaan zelf). Dan daarna naar Tesla Service ermee, zij kunnen dan precies zien wat op dat moment is gebeurd.
 
Mijn auto is weer gefixed. Maar dat ging niet bapaald soepel. Ze hadden hw2.5 in gedaan terwijl ik hw3 had. Na wat discussie is dat wel netjes opgelost (maar ja kost wel tijd en extra heen en weer) , maar tip als je hw3 heb. Maak een foto van info scherm, dan heb je bewijs....
 
Mijn Model 3 laadt tegenwoordig niet meer volledig op. Als ik de limiet instel op 90 procent laadt die maar tot 85 procent ofzo. Nog iemand last van.

Ik heb laatste paar maanden wel dat t ingestelde percentage n soort richtlijn lijkt te zijn . Ingesteld op 80% betekend vaak ergens tussen de 78 en 82%. Viel op maar heb me er niet echt druk over gemaakt.

5% afwijking is echter best veel. Zeker als je die 90% n keer nodig hebt.
 
Goedenavond forum leden. Nieuw op het forum en direct een vraagje waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.

Sinds gisteren een nieuwe Model 3 LR in ontvangst mogen nemen (in 2019 ook al een jaar in een Model 3 gereden). Het betreft nu dus het nieuwe model met nieuwe specs en hij draait volledig op de laatste software.

Nu mijn vraag/probleem:

De camera aan de linkerkant geeft geen beeld en blijft op zwart. Daardoor krijg ik continue de melding dat Autopilot niet beschikbaar is.

Is hier wat aan te doen? Of moet ik meteen een service afspraak in gaan plannen?

Ik hoor graag van jullie!
 
Goedenavond forum leden. Nieuw op het forum en direct een vraagje waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.

Sinds gisteren een nieuwe Model 3 LR in ontvangst mogen nemen (in 2019 ook al een jaar in een Model 3 gereden). Het betreft nu dus het nieuwe model met nieuwe specs en hij draait volledig op de laatste software.

Nu mijn vraag/probleem:

De camera aan de linkerkant geeft geen beeld en blijft op zwart. Daardoor krijg ik continue de melding dat Autopilot niet beschikbaar is.

Is hier wat aan te doen? Of moet ik meteen een service afspraak in gaan plannen?

Ik hoor graag van jullie!
Als je geen beeld hebt en een reset niet werkt, zou ik een service afspraak in plannen.
 
Oke bedankt voor de reactie, dan zit er niets anders op dan een afspraak maken. Tenzij hij van de 1 op de andere dag opeens beeld geeft.

Je kunt volledigheidshalve eerst nog 2 dingen proberen:

1. restart van het touchscreen door beide draaiwielen op het stuur ingedrukt te houden totdat het scherm uitgaat. Na een seconde of 20 start het touchscreen opnieuw op.
2. Power uitzetten. Dat zit in het menu onder 'Veiligheid en beveiliging' met de knop 'uitschakelen'. De auto schakelt dan helemaal uit. Door daarna de rem in te trappen zet je de auto weer 'aan'.
 
Je kunt volledigheidshalve eerst nog 2 dingen proberen:

1. restart van het touchscreen door beide draaiwielen op het stuur ingedrukt te houden totdat het scherm uitgaat. Na een seconde of 20 start het touchscreen opnieuw op.
2. Power uitzetten. Dat zit in het menu onder 'Veiligheid en beveiliging' met de knop 'uitschakelen'. De auto schakelt dan helemaal uit. Door daarna de rem in te trappen zet je de auto weer 'aan'.


Bedankt, beide opties geprobeerd ondertussen maar werken helaas niet. Ik ga een service afspraak inplannen!
 
sinds enkele dagen is de buitentemperatuur niet meer zichtbaar, er staan nu 3 streepjes : ---

Daarmee is blijkbaar ook de verwarming soort van uitgeschakeld, want pas als ik de verwarming op 26 graden zet komt er enige warme lucht aan de voorkant er uit. De roosters achterin blazen dan wel flink warme temperatuur.

Ik heb online al gezocht waar de stekker van de sensor zit, achter de bekleding van het rechtervoorwiel. Deze heb ik losgehaald en de stekker zit goed vast. Heb de stekker voor de zekerheid los- en weer vastgeklikt.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en of dit zelf op te lossen is?
 
sinds enkele dagen is de buitentemperatuur niet meer zichtbaar, er staan nu 3 streepjes : ---

Daarmee is blijkbaar ook de verwarming soort van uitgeschakeld, want pas als ik de verwarming op 26 graden zet komt er enige warme lucht aan de voorkant er uit. De roosters achterin blazen dan wel flink warme temperatuur.

Ik heb online al gezocht waar de stekker van de sensor zit, achter de bekleding van het rechtervoorwiel. Deze heb ik losgehaald en de stekker zit goed vast. Heb de stekker voor de zekerheid los- en weer vastgeklikt.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en of dit zelf op te lossen is?

Als reset van auto niet helpt en stekkertje goed verbinding maakt dan zou ik een via app een afspraak met Tesla maken en probleem duidelijk omschrijven in opmerkingen-veld. Of ben je ondertussen uit de garantie? (>80k)
 
Als reset van auto niet helpt en stekkertje goed verbinding maakt dan zou ik een via app een afspraak met Tesla maken en probleem duidelijk omschrijven in opmerkingen-veld. Of ben je ondertussen uit de garantie? (>80k)
Nee heb nog ruimschoots garantie, maar als het een issue is wat je zelf op kan lossen is dat natuurlijk makkelijker ;)

parkeersensoren doen het overigens wel.
 
Zo langzamerhand wel klaar met dat eigen leven van die auto. Vanmiddag had ik voor het eerst het probleem dat hij zelf bedacht had om een raam op een kier te zetten. Weet zeker dat het raam dicht was toen ik parkeerde. Vandaag was niet echt een fijne dag voor zo’n actie, want dit was het resultaat:
F22FFFEC-0636-4D94-BF34-9CC9E917C668.jpeg


Vooral de bedieningsknop van het raam is een fijne wateropslag. Alles netjes schoon gemaakt en even later gaat mijn vrouw boodschappen doen. Dat is ongeveer het enige waar die auto nu voor gebruikt wordt. Na een uurtje telefoon: “het stuur doet het niet meer”. Auto geeft allerlei meldingen waaronder gereduceerd motorvermogen en geen Autopilot. Rijdt wel, maar stuur is niet te verdraaien. Ook opvallend de melding dat de veiligheidsriem van de bijrijder niet dicht zit, terwijl die stoel, je weet wel die zo natgeregend was, leeg was.
Een reset laten doen, maar dat hielp niet. Net als ik op de fiets wil stappen, volgende telefoontje: Ik ben uitgestapt en opnieuw ingestapt en nu doet hij het weer.
 
Zo langzamerhand wel klaar met dat eigen leven van die auto. Vanmiddag had ik voor het eerst het probleem dat hij zelf bedacht had om een raam op een kier te zetten. Weet zeker dat het raam dicht was toen ik parkeerde. Vandaag was niet echt een fijne dag voor zo’n actie, want dit was het resultaat:
View attachment 633659

Vooral de bedieningsknop van het raam is een fijne wateropslag. Alles netjes schoon gemaakt en even later gaat mijn vrouw boodschappen doen. Dat is ongeveer het enige waar die auto nu voor gebruikt wordt. Na een uurtje telefoon: “het stuur doet het niet meer”. Auto geeft allerlei meldingen waaronder gereduceerd motorvermogen en geen Autopilot. Rijdt wel, maar stuur is niet te verdraaien. Ook opvallend de melding dat de veiligheidsriem van de bijrijder niet dicht zit, terwijl die stoel, je weet wel die zo natgeregend was, leeg was.
Een reset laten doen, maar dat hielp niet. Net als ik op de fiets wil stappen, volgende telefoontje: Ik ben uitgestapt en opnieuw ingestapt en nu doet hij het weer.
Ja dat gezeik met ramen die opeens open zijn heb ik een paar keer gehad in de eerste maanden. Daar gelukkig nooit meer.

je kan de ruit een soort van opnieuw inleren door helemaal naar beneden te doen, dan omhoog te laten gaan en enkele seconden de knop vast te houden als de ruit helemaal dicht zit.