Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Hoeveel km heb je eigenlijk al gedaan?
50BD0C50-542E-4F3C-9BFF-671BF0B9B7F2.jpeg
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Wd40 is geen smeermiddel, maar een vochtverdrijver. W staat voor water D voor displacement.

Rubbers invetten doe je met vaseline.
Exact hetzelfde voor. Maar kan het echt niet plaatsen. Komt van de rechterkant ook. Gewoon heel vervelend omdat ik vaak zonder muziek rijd. Maar eens een serviceafspraak inplannen zeker. Zit op 76000 km. Lijkt me dan toch een di getje bij de model 3
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Iemand anders problemen ermee of gehad dat wanneer je de bestuurdersdeur dicht gooit niet alleen de ruit van die deur omhoog gaat maar ook een andere ruit van een willekeurige andere deur verder omhoog probeert te gaan? Gebeurt soms bij voordeur aan passagierszijde, soms ook achter. Echt vreemd. 🤔 Heb ook sinds kort dat het laadklepje direct na het verwijderen van de laadkabel dicht gaat. Dit duurde eerst wel zo'n 5 seconde. Nu echt direct. Soms vervelend want als ik te langzaam ben komt het laadklepje tegen de laadkabel aan tijdens het verwijderen. Heb al reset uitgevoerd maar beide dingen blijven hetzelfde.
 
Iemand anders problemen ermee of gehad dat wanneer je de bestuurdersdeur dicht gooit niet alleen de ruit van die deur omhoog gaat maar ook een andere ruit van een willekeurige andere deur verder omhoog probeert te gaan? Gebeurt soms bij voordeur aan passagierszijde, soms ook achter. Echt vreemd. 🤔 Heb ook sinds kort dat het laadklepje direct na het verwijderen van de laadkabel dicht gaat. Dit duurde eerst wel zo'n 5 seconde. Nu echt direct. Soms vervelend want als ik te langzaam ben komt het laadklepje tegen de laadkabel aan tijdens het verwijderen. Heb al reset uitgevoerd maar beide dingen blijven hetzelfde
reset en/of opnieuw de ramen calibreren?
 
Iemand anders problemen ermee of gehad dat wanneer je de bestuurdersdeur dicht gooit niet alleen de ruit van die deur omhoog gaat maar ook een andere ruit van een willekeurige andere deur verder omhoog probeert te gaan? Gebeurt soms bij voordeur aan passagierszijde, soms ook achter. Echt vreemd. 🤔 Heb ook sinds kort dat het laadklepje direct na het verwijderen van de laadkabel dicht gaat. Dit duurde eerst wel zo'n 5 seconde. Nu echt direct. Soms vervelend want als ik te langzaam ben komt het laadklepje tegen de laadkabel aan tijdens het verwijderen. Heb al reset uitgevoerd maar beide dingen blijven hetzelfde.
Ik heb dit ook, en heb ook al gekalibreerd, maar heeft het bij mij nog niet opgelost. Kan goed dat mijn kalibratie niet helemaal gelukt is.
 
reset en/of opnieuw de ramen calibreren?

Beide al gedaan maar probleem is er nog. Ga er tenminste vanuit dat calibreren is gelukt, je krijgt er niet echt een bevestiging van dusja.. 🤔 Is ook pas sinds paar weken, niet meer zeker of het na een update is geweest ofzo. Kan me niet meer herinneren of ik laatst nog eentje geïnstalleerd heb of niet.

Ik heb dit ook, en heb ook al gekalibreerd, maar heeft het bij mij nog niet opgelost. Kan goed dat mijn kalibratie niet helemaal gelukt is.

Interessant, ik ben dus niet de enige. 😁 Ook wel grappig want we hebben onze SR+ rond dezelfde tijd gekregen volgens mij. Zou het alleen bij de wat oudere SR+ voor komen? 🤔 Heb zelf ook gecalibreerd maar had geen effect helaas. Maar ik ben er ook niet helemaal zeker van of het goed gelukt is. Heb je alleen het probleem met de ruiten of ook met het laadklepje dat al heel snel sluit na verwijderen van de laadkabel?
 
Iemand anders problemen ermee of gehad dat wanneer je de bestuurdersdeur dicht gooit niet alleen de ruit van die deur omhoog gaat maar ook een andere ruit van een willekeurige andere deur verder omhoog probeert te gaan? Gebeurt soms bij voordeur aan passagierszijde, soms ook achter. Echt vreemd. 🤔 Heb ook sinds kort dat het laadklepje direct na het verwijderen van de laadkabel dicht gaat. Dit duurde eerst wel zo'n 5 seconde. Nu echt direct. Soms vervelend want als ik te langzaam ben komt het laadklepje tegen de laadkabel aan tijdens het verwijderen. Heb al reset uitgevoerd maar beide dingen blijven hetzelfde.
Inderdaad, ik hoor die ruiten nu soms ook bij dichtgooien. Die vele updates zijn mooi, maar ik begrijp niet dat die bugs altijd maar terugkeren want dit kwam al eens eerder voor. Softwarematige eindcontrole: ze mogen eens een tandje bijsteken 😉
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Inderdaad, ik hoor die ruiten nu soms ook bij dichtgooien. Die vele updates zijn mooi, maar ik begrijp niet dat die bugs altijd maar terugkeren want dit kwam al eens eerder voor. Softwarematige eindcontrole: ze mogen eens een tandje bijsteken 😉
Precies ja, erg vervelend als zoiets blijft terug komen. Maar goed nieuws dus dat het ook vanzelf weer weg kan gaan. 😁 Wacht het even af dan, volgende update staat alweer klaar.
 
Hoeveel km heb je eigenlijk al gedaan?
En de 2de actuator doet het ineens terug… Had een service afspraak met een ranger aangevraagd. Zouden ze vanop afstand een reset hebben uitgevoerd ofzoEn actuator
Zo, die pas vervangen frunk actuator doet het weer niet meer… Denk dat de frunk sedert vervanging to nu nog geen 10 keer open is geweest.

Geweldige auto om mee te rijden, maar eveneens de auto die het meeste herstellingen nodig heeft van alles wat ik al heb gereden sinds ‘98
Vandaag heeft mobiele service de 2de actuator opnieuw vervangen. Daags na mijn melding dat ie terug werkte, hield ie er weer mee op.

Had afspraak gelukkig nog niet geannuleerd. Ben benieuwd hoe lang deze het uithoudt.

Heb alleszins weer wat bijgeleerd van de monteur om die 2de haak manueel gemakkelijker open te krijgen….
 
Vandaag heeft mobiele service de 2de actuator opnieuw vervangen. Daags na mijn melding dat ie terug werkte, hield ie er weer mee op.

Had afspraak gelukkig nog niet geannuleerd. Ben benieuwd hoe lang deze het uithoudt.

Heb alleszins weer wat bijgeleerd van de monteur om die 2de haak manueel gemakkelijker open te krijgen….
Dat is best vies. Misschien zit het probleem ervoor dat 'ie teveel stroom binnenkrijgt en doorbrand? (geen idee)
 
Iemand anders problemen ermee of gehad dat wanneer je de bestuurdersdeur dicht gooit niet alleen de ruit van die deur omhoog gaat maar ook een andere ruit van een willekeurige andere deur verder omhoog probeert te gaan? Gebeurt soms bij voordeur aan passagierszijde, soms ook achter. Echt vreemd. 🤔 Heb ook sinds kort dat het laadklepje direct na het verwijderen van de laadkabel dicht gaat. Dit duurde eerst wel zo'n 5 seconde. Nu echt direct. Soms vervelend want als ik te langzaam ben komt het laadklepje tegen de laadkabel aan tijdens het verwijderen. Heb al reset uitgevoerd maar beide dingen blijven hetzelfde.
Sinds 2021.40.6 heb ik dit ook, zowel de ramen als de laadklep. Bij de laadklep moet je echt snel zijn, anders tikt ie op je vingers😂
 
Probleem met laadklepje en ramen, zoals hierboven, ervaar ik ook sinds de vorige update.

Daarnaast heb ik nu al twee keer gehad dat de wegloopvergrendeling niet werkt, auto blijft open bij weglopen. Ook viel mij tijdens dit probleem op dat de lampen aanblijven en de airco…
 
Sedert enige tijd hoor ik dat mijn scharnier aan de passagierszijde een krakend geluid maakt bij dicht doen. Komt volgens mij van middelste gedeelte die uw deur in bepaalde openingstand kan houden. Zojuist even proberen te smeren, maar helpt precies niet. Nog iemand dit gehad en laten herstellen (garantie?)?
Ondertussen nog even gezocht en blijkt gekend:
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Epyx
Daarnaast heb ik nu al twee keer gehad dat de wegloopvergrendeling niet werkt, auto blijft open bij weglopen. Ook viel mij tijdens dit probleem op dat de lampen aanblijven en de airco…

Dat had de 3 van mijn vrouw ook paar maanden geleden, was uiteindelijk een occupancy sensor in de bestuurdersstoel die vervangen is. Als die niet werkt denkt de auto dat er nog iemand zit, en blijft dus open en aan. Vervangen was geloof ik 45 minuten werk aan huis, onder garantie.
 
Dat had de 3 van mijn vrouw ook paar maanden geleden, was uiteindelijk een occupancy sensor in de bestuurdersstoel die vervangen is. Als die niet werkt denkt de auto dat er nog iemand zit, en blijft dus open en aan. Vervangen was geloof ik 45 minuten werk aan huis, onder garantie.
Dat zou je dan kunnen controleren door te kijken of de waarschuwing gordel niet aan "brand" als er niemand op die stoel zit?

Misschien zelf op de bijrijdersstoel gaan zitten om dit te controleren.
 
Sedert enige tijd hoor ik dat mijn scharnier aan de passagierszijde een krakend geluid maakt bij dicht doen. Komt volgens mij van middelste gedeelte die uw deur in bepaalde openingstand kan houden. Zojuist even proberen te smeren, maar helpt precies niet. Nog iemand dit gehad en laten herstellen (garantie?)?
Ondertussen nog even gezocht en blijkt gekend:
Bedankt voor de YT link. Heb meteen op Subscribe gedrukt. Blijkbaar ben ik ook niet de einige die het af en toe moeilijk vindt om de 'N' op de Gear Selector te vinden.
 
Hallo iedereen,

Sinds een aantal weken ervaar ik soms vreemde situaties die mogelijk met elkaar te maken hebben.

Soms valt mij op dat de auto wel automatisch op slot bij weglopen (wegloopvergrendeling) maar dat de spiegels niet inklappen en dat de airco aanblijft. Gisterenavond ook weer: Ik parkeer de auto, loop naar mijn huis en na 10 minuten staan nog steeds de lampen aan. Ik kijk in de app en zie dat de airco nog aan staat maar de auto is wel op slot gegaan.

Dus ben ik teruggelopen naar de auto en ook het scherm staat nog volop aan. Auto is dus wel op slot gegaan maar de spiegels klappen niet in, airco blijft aan en de lampen gaan niet uit.

Doordat ik dit voorval al vaker heb gehad ben ik wat meer dingen gaan proberen. Wat mij bijvoorbeeld ook opvalt is dat als ik aan het rijden ben, en ik rij harder dan 30 km per uur, en ik doe de gordel af, dat er soms geen melding komt van dat de gordel niet vast zit. Als ik de gordel los maak en ik ga een beetje omhoog (minder druk op de stoel) dan komt soms (niet altijd) die melding wel even voorbij van 'gordel vastmaken'.

Kortom: Wie weet wat mogelijk het probleem kan zijn en hoe dit is op te lossen?

Bedankt voor de hulp alvast!