Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds enige tijd lijkt het erop dat, nadat de auto enkele dagen heeft stilgestaan, de rem “vast” zit bij het wegrijden.
Zodra de auto in beweging komt, klinkt er een klap/bonk bij het wegrijden.
Zijn er meer die hier last van hebben? Kan dit kwaad of is het verstandig een service afspraak te maken?
 
Sinds enige tijd lijkt het erop dat, nadat de auto enkele dagen heeft stilgestaan, de rem “vast” zit bij het wegrijden.
Zodra de auto in beweging komt, klinkt er een klap/bonk bij het wegrijden.
Zijn er meer die hier last van hebben? Kan dit kwaad of is het verstandig een service afspraak te maken?
Geparkeerd met regenweer en de parkeerrem op? Ja, dat kan.

Hoor het soms, vaak/vooral na de auto gewassen te hebben. Kan het kwaad? Buh. Service afspraak? Nooit gedaan.
 
Sinds enige tijd lijkt het erop dat, nadat de auto enkele dagen heeft stilgestaan, de rem “vast” zit bij het wegrijden.
Zodra de auto in beweging komt, klinkt er een klap/bonk bij het wegrijden.
Zijn er meer die hier last van hebben? Kan dit kwaad of is het verstandig een service afspraak te maken?
Hier ook sinds korte tijd. De wagen staat altijd in de garage. Ervoor heb er nooit last van gehad. Lijkt inderdaad de parkeerrem die vast zit.
 
Regelmatig bij mijn ice autos ook gehad, was eigenlijk altijd oppervlakte corrosie op de schijven. Beetje gas mien jung! Zijn ze zo los.
Toch voorzichtig hiermee. Ik zag ooit foto’s van iemand die op zijn oprit zijn remschijf zi kapot getrokken had. Als het echt vast zit is de power van de wagen sterker dan de schijf.
Er staan ook filmpjes op YT die tonen hoe je de handrem kan smeren. Als de rem plakt én de mechaniek hapert ook nog bij gebrek aan smering, is het risico extra groot natuurlijk.

Maar eerlijk. Ik hoor de klop soms ook en ik heb er ook nog niets aan gedaan.
 
Sinds een tijdje vind ik de auto hobbelen. Het is erg onrustig op de snelweg, maar ook op lage snelheden lijk ik door ruig terrein te rijden. In beide gevallen zie ik niet hobbelende auto's om me heen. Moet ik de bij de bandenboer langs, of is er wat serieuzer aan de hand?
 
Sinds een tijdje vind ik de auto hobbelen. Het is erg onrustig op de snelweg, maar ook op lage snelheden lijk ik door ruig terrein te rijden. In beide gevallen zie ik niet hobbelende auto's om me heen. Moet ik de bij de bandenboer langs, of is er wat serieuzer aan de hand?
Bandenboer kan je heel snel al zeggen of het de ophanging of banden zijn.

Als je trillingen in de zetel voelt, zijn de achterbanden aan vervanging toe. Als je trillingen in je stuur voelt, zijn het de voorbanden. Als je vind dat de auto hobbelt (en het dus geen trillingen zijn), denk ik dat het de ophanging is.

Je kan ook even bellen naar een lokaal Service Center en vragen of je even kan langskomen voor een korte diagnose/proefrit. Zeker zo een dingen wil je niet lang mee blijven rijden want wijzen op een acuut probleem.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Sinds een tijdje vind ik de auto hobbelen. Het is erg onrustig op de snelweg, maar ook op lage snelheden lijk ik door ruig terrein te rijden. In beide gevallen zie ik niet hobbelende auto's om me heen. Moet ik de bij de bandenboer langs, of is er wat serieuzer aan de hand?

Ik heb er af en toe ook wat last van, met name op de ring rondom Amsterdam (daar kom jij ook regelmatig als ik naar je info kijk ;)).
Niet overal en ook niet op elke rijstrook overigens. Heeft waarschijnlijk wel iets met asfalt te maken maar wellicht ook wat met de auto/banden/ophanging zelf. De ophanging van auto's voor mij lijken niet te trillen/bewegen -> dat zegt vaak wel iets over toestand asfalt.
 
Ik heb er af en toe ook wat last van, met name op de ring rondom Amsterdam (daar kom jij ook regelmatig als ik naar je info kijk ;)).
Niet overal en ook niet op elke rijstrook overigens. Heeft waarschijnlijk wel iets met asfalt te maken maar wellicht ook wat met de auto/banden/ophanging zelf. De ophanging van auto's voor mij lijken niet te trillen/bewegen -> dat zegt vaak wel iets over toestand asfalt.
Ik heb er ook last van op de ring van Antwerpen :)
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Ik heb er af en toe ook wat last van, met name op de ring rondom Amsterdam (daar kom jij ook regelmatig als ik naar je info kijk ;)).
Niet overal en ook niet op elke rijstrook overigens. Heeft waarschijnlijk wel iets met asfalt te maken maar wellicht ook wat met de auto/banden/ophanging zelf. De ophanging van auto's voor mij lijken niet te trillen/bewegen -> dat zegt vaak wel iets over toestand asfalt.
Omdat het zowel bij zowel lage snelheid als hoge snelheid is, ben ik bang dat het de ophanging is of heeeeel slecht bevestigde banden. Maar ben te onervaren met auto's om dat te bepalen. Misschien moet ik langzaam rijden en iemand laten kijken of de auto of juist een band hobbelt? Tips welkom!


Het is niet dit: Car Vibration Troubleshooting
 
Omdat het zowel bij zowel lage snelheid als hoge snelheid is, ben ik bang dat het de ophanging is of heeeeel slecht bevestigde banden. Maar ben te onervaren met auto's om dat te bepalen. Misschien moet ik langzaam rijden en iemand laten kijken of de auto of juist een band hobbelt? Tips welkom!


Het is niet dit: Car Vibration Troubleshooting
Ik zou gewoon direct even langs gaan bij 'n fatsoenlijke bandenboer. Die moet echt heel snel kunnen vertellen waar het probleem zit.
Is 't banden dan lossen ze 't op voor je. Is 't je ophanging dan mag je direct door naar Tesla aannemende dat je nog in de garantie zit.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Stream
Hi, Ik heb ook een klikkend geluid sinds 'n tijdje. Was benieuwd wat 't bij jou uiteindelijk was.
Kan niet echt goed vergelijken omdat jouw youtube filmpje niet meer af te spelen is maar de beschrijving komt erg overeen.

Afspraak ingeschoten voor mobile ranger. Voor de autopilot / cruise control die het af en toe niet doet zonder aan te geven waarom niet (resetten helpt niet) en het klikgeluid uit de voorwielophanging.

Na 2 dagen hebben ze mobile ranger afspraak omgezet naar een afspraak bij SeC 020. Op navraag waarom: we verwachten dat voorwielophanging moet worden vervangen. Ze zetten netjes ruilauto voor me klaar. Zal posten wat ze er straks ( eind deze maand) exact aan hebben gedaan.
Hoop in ieder geval dat ze links en rechts tegelijkertijd meepakken zodat ik niet binnen 'n jaar voor andere kant aan de beurt ben.
 
Afspraak ingeschoten voor mobile ranger. Voor de autopilot / cruise control die het af en toe niet doet zonder aan te geven waarom niet (resetten helpt niet) en het klikgeluid uit de voorwielophanging.

Na 2 dagen hebben ze mobile ranger afspraak omgezet naar een afspraak bij SeC 020. Op navraag waarom: we verwachten dat voorwielophanging moet worden vervangen. Ze zetten netjes ruilauto voor me klaar. Zal posten wat ze er straks ( eind deze maand) exact aan hebben gedaan.
Hoop in ieder geval dat ze links en rechts tegelijkertijd meepakken zodat ik niet binnen 'n jaar voor andere kant aan de beurt ben.

Hier speelde draagarm-probleem ook aan 1 kant. Tegelijkertijd waren de banden ondertussen aan vervanging toe en was er ook sprake van wat ongelijkmatige slijtage van bandenprofiel. Uitlijnen was daarom een must, is overigens altijd wel verstandig na gesleutel aan de draagarmen.

Omwille van voorgaande aan Tesla gevraagd of ze de andere draagarm ook preventief konden vervangen. Was in ons geval niet gratis maar ik kreeg wel een korting. Wat mij betreft netjes en direct akkoord gegeven voor beide draagarmen vervangen. Daarna 4x nieuwe Michelin icm uitlijnen bij een lokale garage. Ondertussen 60k verder en alles doet het nog prima (en bandenslijtage is ook gelijkmatig).

Moraal van het verhaal: wellicht dat het in kader van bandenslijtage/uitlijnen verstandig is om de ophanging aan beide kanten in 1 keer op te pakken

Nb: bij mij ging het om "kraken -> de M3 begin 2019 kwaal" en niet op een "klikgeluid" zoals ik in je post lees.
 
Dankjewel. Uitlijnen na sleutelen aan aandrijflijn lijkt me n must. Hebben ze dat bij Tesla niet gedaan voor je?

Ik snap dat zomaar vervangen niet aan de orde is. Ga we beetje vanuit dat als de ene kant zo snel slijt de andere kant eerdaags ook aan de beurt is.

Banden zijn hier nog netjes, 10k mee gereden. Mogen nog wel even mee 😊
 
Dankjewel. Uitlijnen na sleutelen aan aandrijflijn lijkt me n must. Hebben ze dat bij Tesla niet gedaan voor je?

Ik snap dat zomaar vervangen niet aan de orde is. Ga we beetje vanuit dat als de ene kant zo snel slijt de andere kant eerdaags ook aan de beurt is.

Banden zijn hier nog netjes, 10k mee gereden. Mogen nog wel even mee 😊
Ik was bij Tesla-Moordrecht -> daar kunnen ze niet uitlijnen. (wel gevraagd maar was niet mogelijk op deze locatie)
Maar in ons kleine dorpje zit een garage met EV&Tesla ervaring -> daar heb ik 4x nwe band+uitlijnen ondergebracht

Eerst via Kwik-Fit in de buurt van m'n werk geprobeerd maar die gaven aan dat uitlijnen van een M3 de autopilot zou verstoren -> daar kom ik dus nooit meer :p