Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik bedoel natuurlijk de brug waarmee de auto in zijn geheel omhoog gaat. Ik heb mijn banden laten doen bij Tesland en daar gingen keurig de rubberen blokken onder. De lokale kwikfit had daar weinig zin in. De afspraak meteen geannuleerd.

Da's armoede zeg. Maar volgens mij ook de uitzondering die de regel bevestigd.
Ben zelf vroeger voldoende bij Kwikfit geweest en weet eigenlijk niet beter dan dat ze rubber blokken gebruiken tussen hefbrug en auto.
 
Afspraak ingeschoten voor mobile ranger. Voor de autopilot / cruise control die het af en toe niet doet zonder aan te geven waarom niet (resetten helpt niet) [..]
Ik had hetzelfde een aantal keren om onverklaarbare redenen. Resetten en auto verlaten en opnieuw proberen had geen zin. Toen las ik deze post Autopilot toont irritant gedrag.. en met het formatteren van de USB drive via de dashcam settings was het probleem bij mij meteen weg en deed autopilot / cc het weer.

De dag erna kreeg ik de melding dat de 4MB/s schrijfsnelheid niet gehaald werd, dus ik denk dat de eerdere filesystem corruptie daarvandaan kwam. Het was een snelle stick, maar ik denk dat hij te vaak beschreven is of zoiets. Ik heb een nieuw stickje met een hoge schrijfsnelheid besteld.
 
  • Like
Reactions: ERvee
Ik had hetzelfde een aantal keren om onverklaarbare redenen. Resetten en auto verlaten en opnieuw proberen had geen zin. Toen las ik deze post Autopilot toont irritant gedrag.. en met het formatteren van de USB drive via de dashcam settings was het probleem bij mij meteen weg en deed autopilot / cc het weer.

De dag erna kreeg ik de melding dat de 4MB/s schrijfsnelheid niet gehaald werd, dus ik denk dat de eerdere filesystem corruptie daarvandaan kwam. Het was een snelle stick, maar ik denk dat hij te vaak beschreven is of zoiets. Ik heb een nieuw stickje met een hoge schrijfsnelheid besteld.
Ik heb net een Sandisk 500gb erin gestopt. Regelmatig heeft de auto nu aan dat er geen usb stick is. Snap niets van.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik heb net een Sandisk 500gb erin gestopt. Regelmatig heeft de auto nu aan dat er geen usb stick is. Snap niets van.
Is het een nieuwe, heb je hem geformatteerd, welk type Sandisk is het, wat is de schrijfsnelheid? Ik had eerst een Sandisk Ultra Fit, die goed genoeg zou moeten zijn, maar het dus begaf, maar ik heb nu een Sandisk Extreme Pro besteld (een stapje hoger) voor de zekerheid.
 
Last edited:
Ik had hetzelfde een aantal keren om onverklaarbare redenen. Resetten en auto verlaten en opnieuw proberen had geen zin. Toen las ik deze post Autopilot toont irritant gedrag.. en met het formatteren van de USB drive via de dashcam settings was het probleem bij mij meteen weg en deed autopilot / cc het weer.

De dag erna kreeg ik de melding dat de 4MB/s schrijfsnelheid niet gehaald werd, dus ik denk dat de eerdere filesystem corruptie daarvandaan kwam. Het was een snelle stick, maar ik denk dat hij te vaak beschreven is of zoiets. Ik heb een nieuw stickje met een hoge schrijfsnelheid besteld.

Dankjewel.

Ik heb er in mijn auto alleen n inductie laadmatje op aangesloten zitten. Kan me niet voorstellen dat die problemen veroorzaakt. Maar trek m evengoed s los de volgende keer.
 
Ik bedoel natuurlijk de brug waarmee de auto in zijn geheel omhoog gaat. Ik heb mijn banden laten doen bij Tesland en daar gingen keurig de rubberen blokken onder. De lokale kwikfit had daar weinig zin in. De afspraak meteen geannuleerd.
Je doet te moeilijk. Ze hebben toch ‘universele rubberen blokken? Dat is even goed. Je kan toch niet verwachten dat ze voor elk autotype andere rubbers hebben?
Mijn bandenboer heeft platformen die gewoon onder de hele auto gaan en die zo omhoog duwen.
De seizoenswissel doe ik thuis zelf. Met een gewone rolkrik. Die heeft rubber op zijn hefplaat. Die rubber zet ik over de 3 gaten. Werkt perfect.
Trouwens, als de pechverhelping onderweg komt voor een platte band, hebben ze ook geen magazijn rubbers bij om elk autotype te kunnen bedienen.
Bij Tesland is het een ander verhaal. Die doet enkel Tesla. Dan win je natuurlijk tijd want je moet niet checken en dubbel checken of de krik of brug goed staat.
En tenslotte: als het echt verkeerd zou gaan, dan zijn werkplaatsen ook nog verzekerd hé. Potje breek, potje betaal.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC and ERvee
Ik neem daar geen risico mee. Ik heb 4 eigen rubber blokjes op Amazon gekocht en die heb ik onder de voorklep liggen. Passen perfect in de gaatjes onder de auto. Steeds als er iets moet gebeuren en het niet bij Tesla zelf is, geef ik die mee met de kaartsleutel en zeg ik dat het aandraaimoment 175 Nm moet zijn. Vinden ze altijd prima.
 
Dankjewel.

Ik heb er in mijn auto alleen n inductie laadmatje op aangesloten zitten. Kan me niet voorstellen dat die problemen veroorzaakt. Maar trek m evengoed s los de volgende keer.
Dat kan ik me ook niet voorstellen idd, als je camerabeelden niet opslaat op USB dan lijkt me dat het wat anders is. FWIW er was ook iemand in datzelfde draadje die een verlichtingsinstelling veranderde. Het is in individuele gevallen altijd moeilijk vast te stellen of iets wat gelijktijdig gebeurt ook een oorzakelijk verband heeft, maar het valt altijd te proberen.
 
Iemand dit al voor gehad, plots allemaal barsten in mijn achterlicht blokken zonder andere schade die zou kunnen wijzen op een impact van iets. Stond trouwens achterin geparkeerd voor een afsluiting dus kon er geen auto of fiets langs. Sentry ook niets geregistreerd.

20220610_062746.jpg20220610_062755.jpg
 
De vergrendeling van mijn Tesla model 3 stekker 'pakt' niet. De hele stekker en socket nagelopen op deeltjes en vervuiling maar niets te zien. Socket en stekker toch gereinigd en schoongemaakt maar nog steeds pakt de vergrendeling niet. Sta je dan met een bijna lege batterij...
 
De vergrendeling van mijn Tesla model 3 stekker 'pakt' niet. De hele stekker en socket nagelopen op deeltjes en vervuiling maar niets te zien. Socket en stekker toch gereinigd en schoongemaakt maar nog steeds pakt de vergrendeling niet. Sta je dan met een bijna lege batterij...
Maar één optie: Tesla Road Assistente bellen
 
De vergrendeling van mijn Tesla model 3 stekker 'pakt' niet. De hele stekker en socket nagelopen op deeltjes en vervuiling maar niets te zien. Socket en stekker toch gereinigd en schoongemaakt maar nog steeds pakt de vergrendeling niet. Sta je dan met een bijna lege batterij...

Goed gekeken of er geen insect in je poort is binnen geslopen. Ik dacht me te herinneren dat hier nog iemand is geweest met een dergelijke "verstekeling" aan boord...