Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Nu er steeds meer rondrijden ook maar even een draadje over storingen die men ondervindt.
Ze worden nu soms genoemd in het algemene Model 3 draadje maar daar zitten we inmiddels over de 600 pagina's dus dat is wat lastig zoeken.
Ik vermoed dat je op het forum straks meer en betere info gaat vinden over Model 3 storingen/problemen dan als je Tesla zelf belt dus dan is zo'n draadje denk ik ook handig.

Ik kreeg deze vanmorgen: SOS Onderhoud eCall-noodoproepsysteem vereist.
Ik heb dit bij meer mensen gezien o.a. van @LaurensLaurens en @fabian maar nog niet gelezen dat het bij hun opgelost is en hoe. Als ik tijd heb zal ik vandaag wel even bellen ook met Tesla hiervoor.
 
Mijn ervaren storingen : Scherm is spontaan gebarsten, wordt gefixt, balen maar goed

Enige storing die ik verder heb ervaren : De bas is wel eens uit het geluidssysteem verdwenen, een reset van het scherm bied een oplossing, wel vreemd. Heb dit al een keer of 3 gehad in de 12 dagen dat ik mijn model 3 had...
 
De bas is wel eens uit het geluidssysteem verdwenen

dit heb ik ook 1 keer gehad (nu zit er in totaal ruim 4000 KM) op. Reset werkt idd.

Andere dingen (klein, maar toch)

-Browser werkt regelmatig niet, vooral tijdens rijden reageert het niet (wil Teslawinds & Teslawaze gebruiken)
Oplossing: niets, soms werkt ie ineens weer wel

-"Low quality grid detected" foutmelding 2 x gehad bij mij thuis (TWC)
Oplossing: kabel er uit en er in

-Spotify werkt soms niet
Oplossing: USB stick of Bluetooth gebruiken

-Ruitenwisser vloeistof komt er niet uit
Oplossing: service afspraak gemaakt
 
Ik heb mijn LR AWD afgelopen vrijdag opgehaald. Dus ruim een weekend mee kunnen rijden. Zit nu op zo'n 500km.
Samen met mijn compagnon Elja opgehaald. We hebben beide - op de kleur na - exact dezelfde uitvoering.

We hadden vrijdag beide direct de SOS Onderhoud eCall-noodoproepsysteem vereist melding. Zijn langs de Tesla store in Duiven gereden. Volgens hun kan het soms gaan om een foutief aangesloten kastje. Daarvoor moet het dashboard kastje er even uit. Hebben ze bij beide auto's geprobeerd, maar dat was het niet. Nu gaan ze in de loop van deze week op afstand iets proberen. Mogelijk dat het met een software update is op te lossen. Anders worden we gebeld om weer een nieuwe afspraak te maken om langs te komen.

Daarnaast heb ik nu in drie dagen ook al drie keer gehad dat het scherm totaal uitvalt, dan even niets, dan het Tesla logo. Lijkt inderdaad op een reset. Gelukkig stond ik in alle gevallen stil. De eerste keer duurde het best lang. Andere keren was het een vrij snelle reset.

Daarnaast nog een keer tijdens het rijden dat ik alle 'lampjes' boven de km teller aan zag springen en dat het geluid uitviel. Verder kon ik gewoon doorrijden. Elja heeft deze resets nog niet gehad.

Kun je zelf de auto (het scherm) handmatig resetten?
 
Ik had een probleem met de weer uit zetten van de automatisch inklappen van de spiegels op locatie. Je had nergens een keuze om dit weer ongedaan te maken zoals met de luchtvering van de MS.
Oplossing : Zet de taal naar Engels... en dan heb je wel de keuze om op de locatie deze optie uit te zetten.
Nu alleen nog de Auto High Beam functie. Deze is sinds de update naar 2019.4.2 verdwenen.
 
Ik had een probleem met de weer uit zetten van de automatisch inklappen van de spiegels op locatie. Je had nergens een keuze om dit weer ongedaan te maken zoals met de luchtvering van de MS.
Oplossing : Zet de taal naar Engels... en dan heb je wel de keuze om op de locatie deze optie uit te zetten.
Nu alleen nog de Auto High Beam functie. Deze is sinds de update naar 2019.4.2 verdwenen.

Kijk! Dit zijn de tips waar we het voor doen. :)
Ik zocht dit al een tijdje en had de vraag ook al ergens anders gesteld maar nog geen goed antwoord gevonden.
Ook Tesla zelf wist natuurlijk niet hoe je dit uit kon zetten. :confused:
Ik ga het meteen proberen als ik weer in mijn auto zit, tnx!
 
Ik heb mijn LR AWD afgelopen vrijdag opgehaald. Dus ruim een weekend mee kunnen rijden. Zit nu op zo'n 500km.
Samen met mijn compagnon Elja opgehaald. We hebben beide - op de kleur na - exact dezelfde uitvoering.

We hadden vrijdag beide direct de SOS Onderhoud eCall-noodoproepsysteem vereist melding. Zijn langs de Tesla store in Duiven gereden. Volgens hun kan het soms gaan om een foutief aangesloten kastje. Daarvoor moet het dashboard kastje er even uit. Hebben ze bij beide auto's geprobeerd, maar dat was het niet. Nu gaan ze in de loop van deze week op afstand iets proberen. Mogelijk dat het met een software update is op te lossen. Anders worden we gebeld om weer een nieuwe afspraak te maken om langs te komen.

Daarnaast heb ik nu in drie dagen ook al drie keer gehad dat het scherm totaal uitvalt, dan even niets, dan het Tesla logo. Lijkt inderdaad op een reset. Gelukkig stond ik in alle gevallen stil. De eerste keer duurde het best lang. Andere keren was het een vrij snelle reset.

Daarnaast nog een keer tijdens het rijden dat ik alle 'lampjes' boven de km teller aan zag springen en dat het geluid uitviel. Verder kon ik gewoon doorrijden. Elja heeft deze resets nog niet gehad.

Kun je zelf de auto (het scherm) handmatig resetten?

Had het zelfde direct bij het ophalen en net gebeld naar de service dienst en allervriendelijkst geholpen. Zij heeft het op afstand opgelost. Nu is het weg.
Tip, even bellen
 
Mijn ervaren storingen : Scherm is spontaan gebarsten, wordt gefixt, balen maar goed

Enige storing die ik verder heb ervaren : De bas is wel eens uit het geluidssysteem verdwenen, een reset van het scherm bied een oplossing, wel vreemd. Heb dit al een keer of 3 gehad in de 12 dagen dat ik mijn model 3 had...
die heb ik ook al een paar keer gehad, kon ook nog niet echt een oorzaak vinden
 
Vrij kort na de inontvangstname (LR AWD) kreeg ik ook de e-call foutmelding maar die lijkt vanzelf weggegaan te zijn. Ik was nog van plan om even naar het service center te bellen, maar lijkt niet meer nodig (en ik heb nog steeds dezelfde softwareversie (2018.51.15).
Afgelopen zaterdag voor de eerste keer een scherm dat niet meer reageerde op input vanuit het klavier.
 
Last edited:
We hadden vrijdag beide direct de SOS Onderhoud eCall-noodoproepsysteem vereist melding. Zijn langs de Tesla store in Duiven gereden. Volgens hun kan het soms gaan om een foutief aangesloten kastje. Daarvoor moet het dashboard kastje er even uit. Hebben ze bij beide auto's geprobeerd, maar dat was het niet. Nu gaan ze in de loop van deze week op afstand iets proberen. Mogelijk dat het met een software update is op te lossen. Anders worden we gebeld om weer een nieuwe afspraak te maken om langs te komen.

Ik ben vandaag voor de SOS melding bij Tesla Den Haag-Forepark geweest, zou kunnen zijn dat een sensor die eCall nodig heeft niet goed is maar ze wisten het niet zeker, ik heb op 10 april een afspraak voor een losjes rubbertje en voor als ze alle sensoren moeten nalopen maar ze gaan ook al eerder op afstand kijken of ze iets kunnen zien.