Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stromer (en andere e-bikes)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rij al 3,5 jaar 5.000 kilometer per jaar op een ST2. Voornamelijk woon-werk verkeer (9 km enkele reis). Het weder doet er nauwelijks nog toe. Ik heb één keer een storing gehad (in 2019) waardoor ik niet naar m'n werk kon fietsen. Kosteloos verholpen. Verder een erg mooi gemaakt Zwitsers apparaat. Ook 'berg af'(boven 45 km/u) een hele stabiele fiets, ik heb er op Sardinië 65,8 km/u GPS mee gehaald.

We hebben speciaal voor de Model S een frame laten maken, zodat we hem samen met de ST2 van mijn vrouw in de cabine kunnen vervoeren.
 
Ik rij al 3,5 jaar 5.000 kilometer per jaar op een ST2. Voornamelijk woon-werk verkeer (9 km enkele reis). Het weder doet er nauwelijks nog toe. Ik heb één keer een storing gehad (in 2019) waardoor ik niet naar m'n werk kon fietsen. Kosteloos verholpen. Verder een erg mooi gemaakt Zwitsers apparaat. Ook 'berg af'(boven 45 km/u) een hele stabiele fiets, ik heb er op Sardinië 65,8 km/u GPS mee gehaald.

We hebben speciaal voor de Model S een frame laten maken, zodat we hem samen met de ST2 van mijn vrouw in de cabine kunnen vervoeren.
Een frame? Mooi, leg eens uit als je wil?
 
Ik vind die Belgse cowboy zo mooi... veel mooier dan alle andere samen. Helaas relatief kleine accu. Geen 45km/h maar dat is ook waanzin

Mooi ding inderdaad. Maar good/fast/cheap: pick two, vrees ik.

upload_2019-10-22_1-53-47.png
 
Heb ook een Stromer , ST2 ,reeds 3 jaar , 1 keer problemen gehad , kortsluiting waardoor bedieningsmodule en batterij defect ws , vervangen onder garantie ,verbruik is ook zeer laag , ben er zeer tevreden van
VERBRUIK STROMER
9.08 Wh/km =
0.908KWh op 100 km
Ik verbruik met mijn ST1X 12Wh/km gemiddeld, maar ik trap ook best hard door.
Als je 30km/u rijdt zal het verbruik waarschijnlijk halveren.
 
Wij hebben 2 opvouwbare Gocycle GX fietsen. Heerlijk om mee te rijden, zeker om ze in de Tesla mee te nemen, aan de rand van een stad te parkeren en dan zo verder met de fiets. Er kunnen er 2 in de koffer van een S, zonder over de onderruimte in de koffer te hangen. Leuk voor de last mile(s) naar het werk of klant, en ook om reis mee te nemen. Gocycle GX | GXi Neem bij interesse gerust contact met me op, ik ben verdeler voor de B2B markt in Benelux
 
Had nu echt gedacht dat u nog alles op eigen kracht kon doen:D
Het meeste nog wel..;)
Mijn grootste probleem is artrose van de gewrichten aan beide dikke tenen. met mtb schoenen en klikpedalen heb ik gans rit pijn aan mijn voeten, wat het fietsen niet meer aangenaam maakte. met de E-bike heb ik nu flat pedals gekozen omdat je tijdens het klimmen niet meer aan de pedalen hoeft te trekken en kan ik nu met gewone brede schoenen rijden. Bijkomend is dat we tijdens een gewoon fietsuitstapje, mijn echtgenote nu op de E-bike rijden en ik op de gewone mtb (nu ook met flat pedals uitgerust) en kunnen we samen aan een deftig tempo fietsen.
 
Qua snelheidslimiet voor e-bikes vind ik de US- 20 mijl veel logischer. Mijn vrouw rijdt met een Batavus Razer e-bike en ik op benenpower met de Mtb als wij samen fietsritten doen. Onze gemiddelde snelheid ligt tss 23 en 24k/u. Telkens de 25k/u aangetikt wordt, stopt de ondersteuning vrij abrupt. Om zeeziek van te worden, je krijgt rond die 25 een stop & go effect. (Voordelen: Yamaha motor, zeer efficient want met 418wh kom je in Eco 100km ver, standaard ca 80km, hoog koppel en snel laden, nadelen: mede door 38 mm banden en keihard frame weinig comfort op gravel of Bhellgische wegen en de te duidelijke ondersteuningsgrens). Een 45k/u bike is dan weer overkill imo.
We kijken uit naar een bike met meer mogelijkheden. Momenteel vervult de Mtb cycletech code de meeste wensen: schijfremmen, verende vork, brede banden, spatborden, quasi onderhoudsvrije riemaandrijving en pinion 12 speed). Maar ook hier weer 25 of 45 versie, te traag of te snel.
 
Last edited:
Qua snelheidslimiet voor e-bikes vind ik de US- 20 mijl veel logischer. Mijn vrouw rijdt met een Batavus Razer e-bike en ik op benenpower met de Mtb als wij samen fietsritten doen. Onze gemiddelde snelheid ligt tss 23 en 24k/u. Telkens de 25k/u aangetikt wordt, stopt de ondersteuning vrij abrupt. Om zeeziek van te worden, je krijgt rond die 25 een stop & go effect. (Voordelen: Yamaha motor, zeer efficient want met 418wh kom je in Eco 100km ver, standaard ca 80km, hoog koppel en snel laden, nadelen: mede door 38 mm banden en keihard frame weinig comfort op gravel of Bhellgische wegen en de te duidelijke ondersteuningsgrens). Een 45k/u bike is dan weer overkill imo.
We kijken uit naar een bike met meer mogelijkheden. Momenteel vervult de Mtb cycletech code de meeste wensen: schijfremmen, verende vork, brede banden, spatborden, quasi onderhoudsvrije riemaandrijving en pinion 12 speed). Maar ook hier weer 25 of 45 versie, te traag of te snel.
Daar zijn zeer prettige oplossingen voor... Ik word ook niet graag beperkt:rolleyes:. Er zit eigenlijk een begrenzer op de ondersteuning. Ik heb een Kalkhoff met Bosch motor waarbij ik via deze site e-bike-tuning een fijne oplossing heb gevonden. Nu stopt ie niet ineens met ondersteunen, zeer irritant vooral bij inhalen.
 
Ik deel hier graag even mijn laatste lock down-projectje. We houden ons nuttig bezig: ik bouwde recent een degelijke hybride fiets om naar elektrisch, met zo'n conversiekit.
Ineens voor voldoende vermogen gegaan: een 1500W rear HUB non-geared motor met een zelfgemaakte 48V batterij. De instellingen kunnen aangepast worden zodat het geheel toch nog min of meer streetlegal wordt: Ik heb nu (meestal) het vermogen op de helft staan en de maximumsnelheid op 30 km/u, zou ook 25 km/u kunnen zijn. Het prettige is dat de instellingen ook via een App op de smartphone kunnen aangepast worden.

Op het "circuit" stel ik de snelheid op onbeperkt in, maximaal vermogen enz... Als de fiets via BT verbinding maakt met de App worden die instellingen overgenomen :cool:. Sluit ik de App of schakel ik BT uit dan worden de "street legal" instellingen van de fiets zelf terug overgenomen. Dus als ik op de openbare weg kom of een blauw zwaailicht zie, even BT uitschakelen en we zijn in orde.
De zelfgemaakte batterij is een 48V 25Ah batterij met gerecycleerde 18650cellen, geassembleerd met een zelfgemaakt puntlastoestel, gemaakt met een transformator uit een oude microgolfoven, een SSR en wat arduino. Voor de kenners: een 14s12p configuratie: een flinke jonge.

Ik fietste laatst 40 km door het heuvelachtige gebied rond Leuven, richting Overijse en Oud-Heverlee: gemiddelde GPS snelheid 31 km/u en geen druppel zweet (ik wil maar zeggen: met flinke ondersteuning) en had nadien nog ruim de helft van de capaciteit over. 100 km moet kunnen.
Omdat het een non-geared motor betreft en de elektronica van de controller het toelaat, kan er ook regeneratief geremd worden. Op lange afdalingen handig en veilig en goed voor het bereik.
Topsnelheid op vlakke weg, zonder ondersteuning - omdat de beentjes toch niet meer kunnen volgen- , net geen 60 km/u: fijn maar niet veilig.
 
Last edited:
Mooi project. Ik ben niet zo onderlegd op vlak van electronica. Mijn punt is eigenlijk dat nu iedereen aan zijn e-bike bricoleert, net wegens die 25k/u limiet. Met de US-instellingen zouden imo 80% van de 'daders' het niet meer nodig vinden. Zottekes zullen er weliswaar altijd blijven :p