Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stuurwiel vervangen door yoke - onderdeel over!?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vandaag mijn stuurwiel vervangen door een yoke en alles werkt naar behoren.
Echter toen ik het oude stuur ging opbergen viel er nog een klein onderdeel uit de afdekkap, zie foto.
Waar hoort dit onderdeel te zitten?
 

Attachments

  • 20220602_211339.jpg
    20220602_211339.jpg
    748.7 KB · Views: 153
Ook leuk als je airbag er uit komt, dat Tesla logo. 😉

Voor altijd gemarkeerd met een Tesla T logo op je voorhoofd. 😂😂

Maar dit deel breekt in tweeën en de delen gaan opzij als de airbag er uit komt. Zou dus normaal geen probleem zijn denk ik. 😋

Ziet er wel leuk uit zo'n yoke maar vraag me toch echt af of er wel goed mee te rijden is, vooral als je eens een keer snel moet reageren en stuur moet overpakken.
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and Enzo63
Voor altijd gemarkeerd met een Tesla T logo op je voorhoofd. 😂😂

Maar dit deel breekt in tweeën en de delen gaan opzij als de airbag er uit komt. Zou dus normaal geen probleem zijn denk ik. 😋

Ziet er wel leuk uit zo'n yoke maar vraag me toch echt af of er wel goed mee te rijden is, vooral als je eens een keer snel moet reageren en stuur moet overpakken.
Standaard zit er ook een Tesla logo op de airbag geplakt.

Het rijden met de yoke is in het begin even wennen maar daarna gaat het vanzelf.
 
Standaard zit er ook een Tesla logo op de airbag geplakt.

Het rijden met de yoke is in het begin even wennen maar daarna gaat het vanzelf.

Yep, maar die steekt niet zo ver uit als deze. 😉

Zal inderdaad wel aan te wennen zijn maar heb het meer over paniek situaties, bijvoorbeeld als je bij een nat wegdek de controle verliest en snel moet reageren. Gebeurt bij een Tesla niet snel maar toch. Dan lijkt me zo'n yoke toch niet echt handig, ook al ben je het met normaal rijden gewend. En doodlopende straatjes weer je even moet keren op een smalle weg. Ik zie er de voordelen niet zo van maar ik ben dan ook nooit echt fan geweest van de yoke.

Ander dingetje wat ik me afvraag (net als Maurice die het ook net post 😂), is dit eigenlijk wel legaal hier en wat zou de verzekering er van vinden? Nu heb ik zelf ook wel wat dingen op de auto die waarschijnlijk niet 100% legaal zijn maar zoiets als een stuurwiel is toch wel belangrijk.
 
De vraag is dan wel waar je dit hebt gelezen? Was dat een betrouwbare bron? Tesla Bjön heeft onlangs in Noorwegen getest met de Yoke, maar vertelde dat het daar in elk geval niet is toegestaan.
Ziehier:

 
De vraag is dan wel waar je dit hebt gelezen? Was dat een betrouwbare bron? Tesla Bjön heeft onlangs in Noorwegen getest met de Yoke, maar vertelde dat het daar in elk geval niet is toegestaan.
Wat een belangrijke aanvulling daarbij is, is dat de goedkeuring van de model 3 met een rond stuur was. niet met een Yoke. Zodra je er dan een Yoke inplaatst moet je opnieuw een keuring doen. Hier in NL is dat bij de RDW, maar dat weten jullie allemaal al :).
 
  • Like
Reactions: Krisja and Mars2020