Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

SuC etiquette

This site may earn commission on affiliate links.
In het topic Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout wordt al gerefereerd naar een SuC etiquette. Ik sta hier op dit moment te laden aan de SuC in Gent en toeval wil dat er twee plaatsen geICEd zijn. Tsss....
20150327_123311.jpg


Dus bij deze de vraag: welke tips hebben jullie voor het gebruik van de SuC?

Om alvast een aanzet te geven: zoals de meesten ondertussen wel weten zijn delen twee stalls telkens een omvormer (frigo kasten). Dus indien er nog een paar chargers vrij is, gebruik dan een vrij paarom te laden.
Maar wat nu als er bij elk paar een plaats bezet is?
 
In het topic Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout wordt al gerefereerd naar een SuC etiquette. Ik sta hier op dit moment te laden aan de SuC in Gent en toeval wil dat er twee plaatsen geICEd zijn. Tsss....
View attachment 76019


Dus bij deze de vraag: welke tips hebben jullie voor het gebruik van de SuC?

Om alvast een aanzet te geven: zoals de meesten ondertussen wel weten zijn delen twee stalls telkens een omvormer (frigo kasten). Dus indien er nog een paar chargers vrij is, gebruik dan een vrij paarom te laden.
Maar wat nu als er bij elk paar een plaats bezet is?




1) zit er iemand in de wagen ? vriendelijk uitleg geven

2) zit er niemand in de wagen, en kan via één of ander toer toch nog aan de (super)chager zonder het doorgaand verkeer te hinderen? Dan plaats ik mijn wagen er gewoon voor. Wel proper een papiertje achter het raam dat ik ongeveer rond XX:XX uur klaar ben met laden en dat als ze sneller weg willen dat ze me even bellen op onderstaand gsm nummer (Ik heb daar zo een groene parkeerschijf voor ..)
 
2) Wel proper een papiertje achter het raam dat ik ongeveer rond XX:XX uur klaar ben met laden en dat als ze sneller weg willen dat ze me even bellen op onderstaand gsm nummer (Ik heb daar zo een groene parkeerschijf voor ..)

Pardon?? Ik heb dit nog niet aan de hand gehad, maar ik zou hem er gewoon voor zetten(lijkt te kunnen aan de foto te zien). Niks geen briefje achter het raam zeg, hij/zij wacht maar tot ik terugkom. Als de persoon me eerder weet te vinden, en hij/zij gedraagt zich normaal, dan wil ik hem wel verplaatsen. Bij een grote mond krijg ik accuut trek in nog een koffie.
 
In het topic Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout wordt al gerefereerd naar een SuC etiquette. Ik sta hier op dit moment te laden aan de SuC in Gent en toeval wil dat er twee plaatsen geICEd zijn. Tsss....
Niet dat ik deze mensen wil goedpraten, maar deze morgen (07:00 Hr) stond de parking vol met bussen/volgwagens voor de E3/Harelbeke wielerkoers.
Waarschijnlijk hadden deze laad(t)komers geen andere plaats meer vrij...
 
+1 voor hws ;. de meeste mensen denken ; ah hier is nog plaats; en je kan hier precies ook laden ; leuk .. . verder ,nadenken is een probleem dan waarschijnlijk .

- - - Updated - - -

+1 voor hws ;. de meeste mensen denken ; ah hier is nog plaats; en je kan hier precies ook laden ; leuk .. . verder nadenken is een probleem dan waarschijnlijk .
 
2) zit er niemand in de wagen, en kan via één of ander toer toch nog aan de (super)chager zonder het doorgaand verkeer te hinderen? Dan plaats ik mijn wagen er gewoon voor. Wel proper een papiertje achter het raam dat ik ongeveer rond XX:XX uur klaar ben met laden en dat als ze sneller weg willen dat ze me even bellen op onderstaand gsm nummer (Ik heb daar zo een groene parkeerschijf voor ..)

Hier het SuC vanuit een andere hoek. Als je de wagens zou blokkeren - blokkeer je gedeeltelijk ook de uitrit van de parking in Gent. Denk wel dat gewone auto's er nog voorbij zouden kunnen dan - maar een vrachtwagen / bus niet.

2015-03-06 14.22.39.jpg
 
Niet dat ik deze mensen wil goedpraten, maar deze morgen (07:00 Hr) stond de parking vol met bussen/volgwagens voor de E3/Harelbeke wielerkoers.
Waarschijnlijk hadden deze laad(t)komers geen andere plaats meer vrij...

een wielerkoers in België is toch van een geheel andere orde dan hier in Nederland...... dan geldt een hogere etiquette: alles moet wijken #vooroordeel