Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Suggestie parking Leuven

This site may earn commission on affiliate links.
ps het is 'Ladeuzeplein', alhoewel het gemakkelijk 'Ladeleuzeplein' wordt na een paar Leuvense pintjes :biggrin:
(just in case iemand het zou willen opzoeken)

Mijn verontschuldigingen. :crying: Inderdaad moet ik de namen juist neerzetten.

Heb, nadat ik het slagschip voor anker heb laten gaan onder het Ladeuzeplein, inderdaad een paar Kasteelbiertjes genotennabij het plein. Met de laatste was volgens mij iets mis, had de volgende ochtend namelijk een wat brak gevoel in het bolletje. :smile:
 
Oei, een heel ver weggezakte thread… .

Dit (lang) weekend in Leuven geweest en een zeer aangenaam verblijf gehad.
Auto geparkeerd op de Sint Jacobsmarkt, was niettegenstaande de drukte in de binnenstad nog zeer veel plaats ter beschikking.
2 Laadpalen van TNM aanwezig, maar niet hoeven te laden.
Enkel zaterdag moeten betalen voor parking, zondag sowieso gratis en vandaag feestdag.
Parking op 10 minuutjes wandelen van stadhuis.

Trouwens nog de witte Tesla taxi gezien aan het station… .

IMG_2208.JPG
 
Hier toch ook nog even vermelden dat de laadpalen in de stationsparking (let op: dat is niet parking De Bond) niet meer gratis werken met je parkingticket. Je hebt er sinds kort een mobib kaart of abonnement bij BeCharged voor nodig. In Leuven is dit nog niet aangegeven aan de palen zelf, dus mij kostte het ettelijke telefoontjes om hier achter te komen.
 
  • Informative
Reactions: Firebird
Ik heb me vorige week in Parking De Bond geparkeerd. Top tip: AVOID!!! Ik wist dat inrijden smal was, en vooral een bijna onmogelijke bocht om je vlot voor de slagboom te zetten, zowel bij binnen- als buitenrijden. Gevolg behoorlijke velgschade bij inrijden.

Had beter ook even opgezocht voor ik naar daar ging. Volgende keer zet ik me ook aan andere kant van station, Herbert Hoover of Sint-Jacobsplein.
Ladeuze had ik vermeden omdat ik meende dat uitrijden toch ook eerder smal was.

PS: heb wel een mail gestuurd naar De Bond om hen te bedanken voor de klantvriendelijke opstelling van hun in- en uitrij infrastructuur.
 
IMG_2104.JPG


Deze woensdag in Leuven, parking NMBS met 6 (gratis - voorlopig) laadpunten.
Alle laadpunten bezet, iedereen aan het laden... behalve onze rode 'vriend' (niet eens kabel ingestoken om te doen alsof...).
Was een kleine moeite geweest om zich te verplaatsen en de plaats vrij te maken voor iemand die wel wil/kan laden.
Gelukkig voor mij reed net iemand weg en kon ik het rijtje weer volledig maken.
Opgelet: ik heb een nieuwe lens/camera op mijn smartphone; de volgende keer zal de foto niet meer zo troebel zijn...
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Ja het kan er erg druk zijn. En de Volvo staat er dagelijks.
Wat mij ook al overkomen is: 5/6 palen bezet en in de 6e... stak een laadkabel van een Cambio wagen (vergrendeld). Telefoontje naar de operator leverde niets op. Ze wilden/konden de paal niet resetten want "wat dan met die kabel"...
 
Ik stel, helaas, ook vast dat het parkeergedrag van EV-rijders niet noodzakelijk socialer is dan dat van ICE-ers.
Gisteren bij het labo van Engie geweest. Als proefpark voor laadpalen hebben zij een aantal laadpalen staan: een snellader met de drie klassieke aansluitingen en een een dubbele laadpaal. Alle voor mij bruikbare plaatsen waren bezet door EV's ( een leaf, en 2 MSsen) die wel ingeplugd maar niet meer aan het laden waren, ook twee uur later nog toen het onderhoud voorbij was.
Men zou de laadpalen, zeker bij stations waar de mensen allicht een heledag met de trein naar het werk vertrokken zijn, zo moeten instellen dat ze de laadkabel lossen als het laden beëindigd wordt en dan elke dubbel laadpaal omgeven met 4 parkeerplaatsen. Dit is natuurlijk enkel nuttig voor laadpalen zonder vaste kabel, dus niet voor snellaadpalen.
Bij de laadpalen van EV-point op Gasthuisberg, ziekenhuis van de KULeuven, heeft men dat zo ingesteld en georganiseerd. Logisch ook: men kan van de chirurg moeilijk verwachten dat hij de operatietafel verlaat om de wagen te ontkoppelen en te verplaatsen.
 
Ja het kan er erg druk zijn. En de Volvo staat er dagelijks.
Wat mij ook al overkomen is: 5/6 palen bezet en in de 6e... stak een laadkabel van een Cambio wagen (vergrendeld). Telefoontje naar de operator leverde niets op. Ze wilden/konden de paal niet resetten want "wat dan met die kabel"...
Ff terug bellen en zeggen dat je kabel vergrendeld blijft zitten in de paal:rolleyes:. Of ze m ff kunnen resetten...:)
 
  • Funny
Reactions: S-19910
View attachment 217917

Deze woensdag in Leuven, parking NMBS met 6 (gratis - voorlopig) laadpunten.
Alle laadpunten bezet, iedereen aan het laden... behalve onze rode 'vriend' (niet eens kabel ingestoken om te doen alsof...).
Was een kleine moeite geweest om zich te verplaatsen en de plaats vrij te maken voor iemand die wel wil/kan laden.
Gelukkig voor mij reed net iemand weg en kon ik het rijtje weer volledig maken.
Opgelet: ik heb een nieuwe lens/camera op mijn smartphone; de volgende keer zal de foto niet meer zo troebel zijn...
Correctie: gisteren stond onze 'rode vriend' er terug en deze keer netjes aan het laden, samen met witte Cambio rechts op de foto, volvo links op de foto en bmw (niet op de foto). Lijkt daar een clubje te worden met vaste leden.
Pech: ik wou net mijn vernieuwde lens testen..
 
Correctie: gisteren stond onze 'rode vriend' er terug en deze keer netjes aan het laden, samen met witte Cambio rechts op de foto, volvo links op de foto en bmw (niet op de foto). Lijkt daar een clubje te worden met vaste leden.
Pech: ik wou net mijn vernieuwde lens testen..
hmm, gisteren onze 'rode vriend' weer op zelfde plaats, niet aan het laden.
Heb deze keer een papiertje onder de ruit gestoken.
We zien wel de volgende keer..
Trouwens: cambio autotje staat er nog steeds te laden; moet ondertussen 'overlopen' van elektriciteit ?!
 
  • Like
Reactions: HWS