Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Suggestie parking Leuven

This site may earn commission on affiliate links.
De parking van de NMBS, station Leuven, heeft ook zes 22 kW plaatsen: gratis laden, betaald parkeren. Gegarandeerd vrij, wel niet in het centrum, maar in Leuven zijn de afstanden klein.
https://chargemap.com/points/details/station-van-leuven

Heb toch al enkele keren maar nipt plaats gehad...

En inparkeren is nogal krap - maar doenbaar...
2015-10-15 08.41.43.jpg
 
Iemand ervaring met de ondergrondse parking "Ladeuze" (Ladeuzeplein 20, 3000 Leuven, ingang te bereiken via de Tiense Poort) om het "slagschip" een nachtje te kunnen laten overnachten? Ik hoef dan (hopelijk) niet direct aan de lader want ik doe dat wel bij de SuC in Urmond aangezien we vanuit Nijmegen naar Leuven reizen.
 
Iemand ervaring met de ondergrondse parking "Ladeuze" (Ladeuzeplein 20, 3000 Leuven, ingang te bereiken via de Tiense Poort) om het "slagschip" een nachtje te kunnen laten overnachten? Ik hoef dan (hopelijk) niet direct aan de lader want ik doe dat wel bij de SuC in Urmond aangezien we vanuit Nijmegen naar Leuven reizen.

Ik heb er al gestaan, geen problemen. Maar ik weet niet zeker meer of dat een referentie is.

- - - Updated - - -

Vreemd. Wij parkeren ALTIJD op het Sint-Jacobsplein, en nog nooit stond die vol. Ook niet op een soldenzaterdagnamiddag, bijvoorbeeld.

Mijns inziens ging het erover dat de parkeerplaatsen aan de laadpalen veel te kort zijn.
 
Heb toch al enkele keren maar nipt plaats gehad...

En inparkeren is nogal krap - maar doenbaar...
View attachment 100072

Ben vandaag langsgeweest in parking achterkant NMBS station Leuven. 4€ voor 4 uur parkeren (lijkt me zeer redelijk als ik in Bussel 12€ betaal voor 3 uren...) en laden is (nog steeds) gratis. Er is wel een paal om het laden op te starten waar je dan moet kiezen uit een soort tariefstructuur, maar aan het einde verschijnt er een boodschap dat er momenteel een test loopt en dat het laden gratis is. Via de voetgangersbrug over de sporen sta je 2 minuten later op het Martelarenplein, voor het station. Bondgenotenlaan afsloefen en je staat in Leuven centrum...

Cambio wagentje stond er (nog steeds) te laden op dezelfde plek ?!

- - - Updated - - -

Ik heb er al gestaan, geen problemen. Maar ik weet niet zeker meer of dat een referentie is.

- - - Updated - - -



Mijns inziens ging het erover dat de parkeerplaatsen aan de laadpalen veel te kort zijn.

inderdeed
 
Afgelopen vrijdagmiddag de wagen geparkeerd in de ondergrondse parking "Ladeleuze", onder het Ladeleuzeplein in hartje centrum. Hier geen laadpalen kunnen ontdekken maar qua ruimte was het goed te doen om het slagschip zonder schade in en uit het parkeerhaventje gemanoeuvreerd te krijgen.
 
Afgelopen vrijdagmiddag de wagen geparkeerd in de ondergrondse parking "Ladeleuze", onder het Ladeleuzeplein in hartje centrum. Hier geen laadpalen kunnen ontdekken maar qua ruimte was het goed te doen om het slagschip zonder schade in en uit het parkeerhaventje gemanoeuvreerd te krijgen.

ps het is 'Ladeuzeplein', alhoewel het gemakkelijk 'Ladeleuzeplein' wordt na een paar Leuvense pintjes :biggrin:
(just in case iemand het zou willen opzoeken)
 
Afgelopen vrijdagmiddag de wagen geparkeerd in de ondergrondse parking "Ladeleuze", onder het Ladeleuzeplein in hartje centrum. Hier geen laadpalen kunnen ontdekken maar qua ruimte was het goed te doen om het slagschip zonder schade in en uit het parkeerhaventje gemanoeuvreerd te krijgen.
En de laadpalen daar in de buurt staan op het Herbert Hooverplein. Het plein aan je linkerkant net voor je de garage rechts induikt.
 
Laadpalen (meervoud)??? Ik weet er daar eentje staan (aan de ingang van de Sancta Maria school), maar haast zo goed als permanent "overwoekerd" door een hoop studentenfietsen, en dus de facto onbruikbaar...

Ik stond daar gisteravond. :) Er is één plek om fietsen op te laden, dat is een typische studentenchaos. Net iets verder, achter de fietsen, is een Blue Corner paal. Daar kun je prima staan. Een lange kabel is nodig, of je moet tegen de rijrichting in parkeren :)