Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Summon hulp en advies gevraagd.

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo daar,

Ik heb een Model S uit 2016 en sinds kort heb ik ook een nieuw appartment inclusief een ondergrondse parkeer plaats.
Deze parkeer plaats in combinatie met de Summon functie van mijn Model is geven problemen. Ik weet niet precies
waarom het steeds fout en moeizaam gaat en hoop via deze ervarings community advies en tips te krijgen die me verder helpen.

Connectivity
Ik had daarmee een probleem en deze is opgelost. Via een mijn mobiel hotspot laat ik de tesla een WIFI connectie op
zetten en wanneer ik naast de tesla ga staan, bij de rechter buiten spiegel heb ik verbinding. Niet te dicht en niet te ver.
Dit laatste luisterd nauw lijkt wel. Daarnaast mijn FOB op de voorruit.

Garage
Ik heb een brede garage, maar precies in het midden heb ik een pilaar staan. Aan de rechtkant een muur en aan de linker
kant geen muur maar wel een pilaar. De Tesla past daar precies tussen; zie foto's.

Summon
Ik heb de Tesla al een 5 tal keer moeizaam kunnen parkeren in de garage. Dat doe ik door de Tesla precies met zijn achter
kant voor de garage te gaan staan. Ik zeg moeizaam omdat heel vaak de tesla blijft staan , de knipperlicht plus belletje wel
actief worden.

Problemen
1 - De Tesla parkeert niet recht achteruit (foto 142850), de zijkant achterkant gaat scheef erin waardoor deze de wand dreigt te raken. Hij stuurt niet bij.
En dit scheef inparkeren is altijd.

2 - De keren dat de Tesla de wand net niet raak met de zijkant van de achterkant parkeert komt omdat ik hem toevalling zo voor
de garage heb geparkeerd. Maar, bij Summon naar voren, dus uit rijden gaan de voorwielen naar rechts!! ( foto 105118 )
Hierdoor dreigt de Tesla de pilaar te raken.
Ik krijgt de auto dus niet meer recht via summon uit de garage waardoor ik heel moeilijk via de bijrijders portier in de auto moet kruipen om zelf de recht naar voor te rijden.

Geprobeerd
Heb met kratten geprobeerd een valse muur te bouwen aan de pilaar kant waardoor de tesla dus tussen 2 muren zou parkeren.
Resultaat : Tesla parkeert niet in.

Ook met karton geprobeerd, waar wil ook niet lukken.

Vragen
A - Wat betreft de sensoren weet ik niet waar ik nu precies moet staan buiten de Tesla. 10 meter er naast of juist 1 meter?
B - Zouden de wielen van de Tesla moeten bijsturen bij Summon?
C - Moet ik misschien een echt muur bouwen naast die pilaar?
D - Heeft Summon 2 wanden nodig voor orientatie?
E - Verlichting in de garage aan of juist uit?

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen om deze vervelende situatie te verbeteren. Bedankt!!!!
 

Attachments

  • 20220802_142850.jpg
    20220802_142850.jpg
    221.1 KB · Views: 183
  • 20220802_105118.jpg
    20220802_105118.jpg
    180.6 KB · Views: 100
  • 20220802_142740.jpg
    20220802_142740.jpg
    220.4 KB · Views: 98
  • 20220802_142745.jpg
    20220802_142745.jpg
    226.2 KB · Views: 97
  • 20220802_142752.jpg
    20220802_142752.jpg
    197.1 KB · Views: 99
  • 20220802_142846.jpg
    20220802_142846.jpg
    271 KB · Views: 87
  • 20220802_142844.jpg
    20220802_142844.jpg
    252.5 KB · Views: 87
  • 20220802_105113.jpg
    20220802_105113.jpg
    199.9 KB · Views: 85
  • 20220730_110229.jpg
    20220730_110229.jpg
    269.9 KB · Views: 89
  • 20220730_110222.jpg
    20220730_110222.jpg
    245.3 KB · Views: 93
Geraak je er niet vooruit in? en dan de bestuurder deur openen voorbij de paal.
Indien niet, dan hebben ze u genaaid en is dit geen volwaardige parkeerplek. Hoe moet iemand dit doen, die geen summon op zijn auto heeft?
Hallo Frank, via neus erin heb ik geen ruimte. Moet wel met achterkant. Maar je hebt wel gelijk, met een kleinere auto zou dit ook problemen geven,
 
Klopt, bij mij wilde de auto al niet naar achteren rijden omdat er aan de voorzijde een muur te dichtbij stond... sindsdien maar niet meer geprobeerd. Sowieso parkeer ik liever wat verder weg en loop een stuk dan dat ik ergens krap tussen wurm. Nogmaals dit gaat echt niet lukken, en al zou summon het willen proberen zou ik er niet elke dag met kromme tenen naast willen staan tot het moment dat het een keer mis gaat.

misschien zoiets?:
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
Vragen
A - Wat betreft de sensoren weet ik niet waar ik nu precies moet staan buiten de Tesla. 10 meter er naast of juist 1 meter?
Binnen enkele meters

B - Zouden de wielen van de Tesla moeten bijsturen bij Summon?
Ja

C - Moet ik misschien een echt muur bouwen naast die pilaar?
Nee, je hebt al getest met dozen, de sensoren merken dat wel op en helpt niet. Het is ook wel heel erg krap...

D - Heeft Summon 2 wanden nodig voor orientatie?
Hoeft niet perse

E - Verlichting in de garage aan of juist uit?
Maakt niet uit
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Hallo daar,

Ik heb een Model S uit 2016 en sinds kort heb ik ook een nieuw appartment inclusief een ondergrondse parkeer plaats.
Deze parkeer plaats in combinatie met de Summon functie van mijn Model is geven problemen. Ik weet niet precies
waarom het steeds fout en moeizaam gaat en hoop via deze ervarings community advies en tips te krijgen die me verder helpen.

Connectivity
Ik had daarmee een probleem en deze is opgelost. Via een mijn mobiel hotspot laat ik de tesla een WIFI connectie op
zetten en wanneer ik naast de tesla ga staan, bij de rechter buiten spiegel heb ik verbinding. Niet te dicht en niet te ver.
Dit laatste luisterd nauw lijkt wel. Daarnaast mijn FOB op de voorruit.

Garage
Ik heb een brede garage, maar precies in het midden heb ik een pilaar staan. Aan de rechtkant een muur en aan de linker
kant geen muur maar wel een pilaar. De Tesla past daar precies tussen; zie foto's.

Summon
Ik heb de Tesla al een 5 tal keer moeizaam kunnen parkeren in de garage. Dat doe ik door de Tesla precies met zijn achter
kant voor de garage te gaan staan. Ik zeg moeizaam omdat heel vaak de tesla blijft staan , de knipperlicht plus belletje wel
actief worden.

Problemen
1 - De Tesla parkeert niet recht achteruit (foto 142850), de zijkant achterkant gaat scheef erin waardoor deze de wand dreigt te raken. Hij stuurt niet bij.
En dit scheef inparkeren is altijd.

2 - De keren dat de Tesla de wand net niet raak met de zijkant van de achterkant parkeert komt omdat ik hem toevalling zo voor
de garage heb geparkeerd. Maar, bij Summon naar voren, dus uit rijden gaan de voorwielen naar rechts!! ( foto 105118 )
Hierdoor dreigt de Tesla de pilaar te raken.
Ik krijgt de auto dus niet meer recht via summon uit de garage waardoor ik heel moeilijk via de bijrijders portier in de auto moet kruipen om zelf de recht naar voor te rijden.

Geprobeerd
Heb met kratten geprobeerd een valse muur te bouwen aan de pilaar kant waardoor de tesla dus tussen 2 muren zou parkeren.
Resultaat : Tesla parkeert niet in.

Ook met karton geprobeerd, waar wil ook niet lukken.

Vragen
A - Wat betreft de sensoren weet ik niet waar ik nu precies moet staan buiten de Tesla. 10 meter er naast of juist 1 meter?
B - Zouden de wielen van de Tesla moeten bijsturen bij Summon?
C - Moet ik misschien een echt muur bouwen naast die pilaar?
D - Heeft Summon 2 wanden nodig voor orientatie?
E - Verlichting in de garage aan of juist uit?

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen om deze vervelende situatie te verbeteren. Bedankt!!!!
Ik heb een vergelijkbare situatie bij een hotel in basel waar ik vaak kwam met de 90 D ( oude neus) misschien net 10 cm meer ruimte. Ging net goed en hij stuurt inderdaad met summon. Ik kan hem zelfs achter mij aan laten rijden.
 
Dat zo’n plek bestemd is als parkeerplaats voor een auto, lijkt mij meer een plek voor een motorfiets. Is er binnen de VVE niet iemand die een kleinere wagen (Up, Mii, Kia Picanto) heeft en bereid is om met jou te willen ruilen van parkeerplek?
 
We hebben dit nieuwe appartement sinds 8 July, ik had nooit test geparkeerd en dacht altijd dat ik frontaal zou kunnen parkeren. Maar ik blijk geen draai ruimte te hebben tegen over de garage. En sinds 8 July ben ik aan het rotzooien met Summon.

Totdat XFrank gisteren zei dat het geen volwaardige garage plek is. Met andere woorden, met elke andere auto, bv een VW Golf zal de bestuurder nooit kunnen uitstappen. Is eigenlijk geen Summon probleem.

Complex heeft 80 appartementen, die van ons zouden 1 van de beste moeten zijn, is ook zo kwa maat en ligging bij de hoofdingang. Maar is uiteindelijk de smalste van de 80 garages door die pilaar.

De verkopende partij komt volgende week kijken en lijkt te willen meedenken.

Feit is wel dat pilaar niet weg kan en dat alle andere garages zijn verkocht.

Ben erg nieuwsgierig naar wat er mogelijk is.

Een goed werkende Summon zou een oplossing zijn.

Misschien ruilen van plek, maar alleen met iemand die geen auto heeft dan. Deze garage met auto is lastig voor iedereen.

Laatste oplossing is steeds over de bijrijders seat kruipen. Want de Tesla past uiteindelijk wel.
 
Last edited:
OPLOSSING is gevonden!!!!

Er zijn mensen van de bouw van het appartementen complex langs gekomen en die zagen
meteen wat de oplossing zou moeten zijn.

Op het plaatje de rode gips wand van 1.95 cm verwijderen, daardoor heb ik 1 meter extra
wat betreft de ruimte voor de garage met inparkeren.

  1. Niet achteruit inparkeren maar met de voorkant vanaf de rechterkant.
  2. Ik rij dan vanaf rechts met mn voorkant richting de blauwe stippellijntjes (rode wand is weg).
  3. Vervolgens achteruit.
  4. En dan de garage in.
  5. En ik stap links uit wat super is.

In september gaat die rode gips wand eruit en komt er een brede rol garage deur in.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

PS. Volgens Tesla is het probleem wat ik had met Summon te wijten aan de verbinden.


Garagem New.jpg
 
OPLOSSING is gevonden!!!!

Er zijn mensen van de bouw van het appartementen complex langs gekomen en die zagen
meteen wat de oplossing zou moeten zijn.

Op het plaatje de rode gips wand van 1.95 cm verwijderen, daardoor heb ik 1 meter extra
wat betreft de ruimte voor de garage met inparkeren.

  1. Niet achteruit inparkeren maar met de voorkant vanaf de rechterkant.
  2. Ik rij dan vanaf rechts met mn voorkant richting de blauwe stippellijntjes (rode wand is weg).
  3. Vervolgens achteruit.
  4. En dan de garage in.
  5. En ik stap links uit wat super is.

In september gaat die rode gips wand eruit en komt er een brede rol garage deur in.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

PS. Volgens Tesla is het probleem wat ik had met Summon te wijten aan de verbinden.


View attachment 836599
Fijn dat het is/wordt opgelost!

En dank voor delen ervaring met summon
 
Beide plaatsen blijven plaatsen om een FIAT 500 makkelijk te parkeren. Ik zou niet akkoord gaan met het wegnemen van het muurtje. Dit blijven 2 staanplaatsen die vroeg of laat voor ellende gaan zorgen. Dan wil ik het nog niet hebben over het moment dat je deze terug op de markt wil plaatsen, het zou wel eens een afknapper kunnen zijn voor een potentiële nieuwe eigenaar...

Wat ik zie als een deugdelijke oplossing is links en rechts van je garage een paal laten optrekken (tenzij de zijmuren stevig genoeg zijn) met daar horizontaal een metalen steunbalk op, zo kan de middelste paal weg en heb je een ruimte van >4m waar je plezier aan gaat beleven...
Overleg het eens met de architect die de bouw heeft getekend, niet met de aannemer die nu een goedkope oplossing probeert te "verkopen"!