Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Summon hulp en advies gevraagd.

This site may earn commission on affiliate links.
Beide plaatsen blijven plaatsen om een FIAT 500 makkelijk te parkeren. Ik zou niet akkoord gaan met het wegnemen van het muurtje. Dit blijven 2 staanplaatsen die vroeg of laat voor ellende gaan zorgen. Dan wil ik het nog niet hebben over het moment dat je deze terug op de markt wil plaatsen, het zou wel eens een afknapper kunnen zijn voor een potentiële nieuwe eigenaar...

Wat ik zie als een deugdelijke oplossing is links en rechts van je garage een paal laten optrekken (tenzij de zijmuren stevig genoeg zijn) met daar horizontaal een metalen steunbalk op, zo kan de middelste paal weg en heb je een ruimte van >4m waar je plezier aan gaat beleven...
Overleg het eens met de architect die de bouw heeft getekend, niet met de aannemer die nu een goedkope oplossing probeert te "verkopen"!
Dit is een appartementen complex van 4 verdiepingen omhoog en 2 omlaag. Die middelste paal is een draagmuur of pilaar van bewapend beton.
Deze kan niet of niet makkelijk en goedkoop weg.

Architect was hier gisteren, en hij was overtuigd dat ik nu wel de ruimte heb om met de neus in te parkeren.

In september halen ze die muur eruit en dan gaan we kijken of het echt de oplossing is.
 
  • Like
Reactions: LaurensH
Ik hoop voor je dat dit de oplossing biedt waar je naar zoekt, maar zoals al genoemd is het natuurlijk geen porem om zo'n ruimte te "verkopen" als volwaardige parkeerplek met die pilaar op die plek... Dit is inderdaad de easy way out voor degenen die dit complex ontworpen en gebouwd hebben. De oplossing van Krisja is echter de enige "juiste", maar eigenlijk had er bij het ontwerp van de dragende constructie rekening mee gehouden moeten zijn. Waarschijnlijk een centen kwestie.

Desalniettemin succes en meldt vooral terug hoe het uitgepakt heeft!
 
  • Like
Reactions: Krisja
Ik weet ook niet wat ik nu nog meer kan doen, ik heb het nieuwe appartement gekocht. Wat kan ik achteraf nog eisen?

Blijven aansturen op een deugdelijke oplossing. Niet loslaten!
De syndicus kan u hier zeker in bijstaan (ook al is zijn verantwoordelijkheid enkel de gemeenschappelijke ruimte, hij heeft externe experts onder zijn contacten). En anders moet jezelf een expertise laten uitvoeren.
Alles hangt er natuurlijk vanaf van hoe die ruimte omschreven staat in je aankoopcontract. Is het een garage, een opslagruimte, een garage en opslagruimte of een dubbele garage of nog iets anders. Als het omschreven staat als één garage, denk ik dat je veel kans maakt dat die paal weg moet en er een andere oplossing moet gezocht worden.
Staan er nog meer van die palen in andermans eigendom?

Bij ons nieuwbouwapp. (2 jaar geleden ingetrokken) was de inrit naar de ondergrondse parking "verkeerd" aangelegd, meerdere normale wagens konden niet binnen zonder de voorkant te schuren. De uitleg van de bouwpromotor "het is getest met een BMW, als die er in kan, kan iedereen er in".
Ik heb gezegd: ofwel los je het op, ofwel zorg je voor iedereen een BMW (liefst het eerste).
Na bijna 2 jaar is er eindelijk een oplossing gevonden en nu kan iedereen in en uitrijden zonder schade te berokkenen.
De boodschap blijft... NIET loslaten.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Dit zie ik als een oplossing, in gewapend beton of in staal...
Sorry als ik blijf doordrammen, maar uit ervaring weet ik dat je niet mag loslaten bij aannemers en architecten.
Ik denk alleen maar mee in de hoop een voor u deugdelijke oplossing te vinden...

Paal.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: job-lek
Aannemers en architecten zullen inderdaad nooit toegeven dat ze een (ontwerp) fout hebben gemaakt. Hoe langer je volhoud hoe groter de kans dat ze het gaan oplossen, zeker als je de laatste termijn nog niet hebt betaald. Ze zullen altijd naar de goedkoopste oplossing zoeken, de vraag is alleen of je daar mee akkoord gaat. Je hebt immers een grote garage box gekocht.
Zie het als je voordeur… daar zetten ze ook geen pilaar in het midden.
Bouwkundig is er altijd een oplossing, de vraag is alleen hoeveel gaat het de aannemer kosten, maar dat is niet jou probleem.

Bij mij waren er ook fouten gemaakt en die zijn uiteindelijk vrijwel allemaal opgelost, maar dat kwam niet omdat de aannemer zo graag wilde, maar omdat ik heb volgehouden dat er een juiste oplossing moest komen.
Ben je lid van Vereniging Eigen Huis? Wellicht kunnen zij ook (juridisch) advies geven.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Dit is een appartementen complex van 4 verdiepingen omhoog en 2 omlaag. Die middelste paal is een draagmuur of pilaar van bewapend beton.
Deze kan niet of niet makkelijk en goedkoop weg.

Architect was hier gisteren, en hij was overtuigd dat ik nu wel de ruimte heb om met de neus in te parkeren.

In september halen ze die muur eruit en dan gaan we kijken of het echt de oplossing is.

Wat de architect zegt is weinig relevant, al denkt hij daar waarschijnlijk anders over. De maten van parkeerplaatsen zijn geregelde middels het bouwbesluit.

Ik weet niet op dit klopt want maar ik kan zo snel even niets anders vinden.

Plek moet minimaal 2,4m breed zijn.
 

Dit is op onze vaste vakantielokatie. Het werkt 6 van de 10 keer.
WoW! En ik heb meer vertrouwen in jouw filmpjes dan van onbekenden op YT.

Ik zal summon dan toch maar weer eens proberen.

Niet flauw bedoeld, maar vier van de tien werkt het niet. Wat bedoel je daar precies mee? Twee keer proberen, helemaal niet, botsing...???
 
Is deze parking wel volgens de bouw voorschriften. Lijkt me te klein voor een auto. Buiten dat kan je de auto ook in N zetten en hem erin duwen. Summon om eruit te rijden.
Nog nooit in parkeergarages in Italië geweest? Ooit in een onmogelijke ondergrondse parking in portofino gestaan. Summon hield er zelfs mee op. Parkeerwachter ging mee om mij aanwijzingen te geven. Het onmogelijke leek mogelijk na x keer over en weer schuiven. Parkeerwachter wist goed wat hij deed Vertrekuur werd gevraagd om tot die tijd nog een wagen er voor te kunnen laten parkeren.
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
Vreselijk inderdaad, ik ben in Italië met de S ook wel eens in een parkeergarage terecht gekomen waarna, nadat ik eenmaal door de slagboom naar binnen was gereden en de bocht naar beneden moest maken, ik mij afvroeg of ik er ooit nog uit zou kunnen komen. Ik dacht inderdaad nog, hoe zou je dit met een X moeten doen?!
 
  • Like
Reactions: Hbrink