Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Summon

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag samen jongste zoon SUMMON aangeprobeerd op garagepad. Grote kartonnen doos als tester gebruikt ;) Ik maar op de fob drukken, helemaal niente :mad: Toen de telefoon gehaald en via de app. Ging vooruit helemaal goed. Achteruit ging ook goed, maar dar hield hij een dubbele afstand aan, Voor was (conform instelling) ca 30 cm, achter 80- tot 100. Nou maai ik mijn gras minder regelmatig dan zou moeten, maar dat is wat overdreven. ook geen takken oid.

De keyfob problem heb ik gevonden: dat werkt alleen in USA (en als je Youtube filmpjes kijkt heb je daar erg in). Overigens wel jammer, lijkt mij veel handiger. Waarom hij niet naar achteren wilde, dat is mij een raadsel. Al vind ik het prettiger dat hij te vroeg stopt dan te laat....

De autoparkfunctie (twee maal op de P knop) werkt helaas ook niet.
 
  • Informative
Reactions: Arthur80
Keyfob even bij de ruitewissers leggen, meestal werkt bij mij dan wel.

En daar gaat m.i. direct het hele idee van summon de deur uit. Het prachtige filmpje waarbij iemand een X laat stoppen, uitstapt en vervolgens de X achteruit in het ondergelopen parkeervak summoned is niet realistisch met de Europese summon variant

Summon werkt inderdaad alleen wanneer ik danwel naast de bestuurdersportier sta of wat je zegt de sleutel bij de ruitenwissers leg. Dan moet ik dus vervolgens alsnog door de blubber om m'n sleutels van 't raam te pakken.
 
En daar gaat m.i. direct het hele idee van summon de deur uit. Het prachtige filmpje waarbij iemand een X laat stoppen, uitstapt en vervolgens de X achteruit in het ondergelopen parkeervak summoned is niet realistisch met de Europese summon variant

Summon werkt inderdaad alleen wanneer ik danwel naast de bestuurdersportier sta of wat je zegt de sleutel bij de ruitenwissers leg. Dan moet ik dus vervolgens alsnog door de blubber om m'n sleutels van 't raam te pakken.
Ja. Ik vond het ook een afknapper @Tozz !!
 
Iets met wetgeving, ik ken de details niet.

Deze (https://electrek.co/2016/02/18/video-tesla-summon-autopark/) heeft het ooit nooit gehaald naar Europa.

"You can now park your Model S in the driveway, double-click the ‘park’ button and after exiting the vehicle, it will open the garage door and park itself in the garage without having to use the keyfob or the Tesla app."

"You can double-press the park button ... to automatically initiate autopark after you exit the vehicle and close the door."
 
Deze (https://electrek.co/2016/02/18/video-tesla-summon-autopark/) heeft het ooit nooit gehaald naar Europa.

"You can now park your Model S in the driveway, double-click the ‘park’ button and after exiting the vehicle, it will open the garage door and park itself in the garage without having to use the keyfob or the Tesla app."

"You can double-press the park button ... to automatically initiate autopark after you exit the vehicle and close the door."

Werkt dat in US nu allemaal wel?
 
Summon werkt (bij mij) ook als ik een paar meter (eventueel) schuin voor de auto sta. Soms wel een keer op de fob drukken zodat ie weet dat je er bent.

Maar na wat handig worden met de app op de phone heeft ie echt al een aantal keer geholpen.

Ook leuk als het hockey team van MA1 er net voor verzameld heeft ;).
 
Summon werkt (bij mij) ook als ik een paar meter (eventueel) schuin voor de auto sta

Dat het via de app werkt klopt. Echter, dit vereist een internetverbinding. In US werkt summon ook via de keyfob en werkt dan bijvoorbeeld ook in een ondergrondse parkeergarage.

Het is vreemd waarom dat hier niet werkt. Zat andere auto merken die wel hier met een dergelijk systeem werken.
 
Dat het via de app werkt klopt. Echter, dit vereist een internetverbinding. In US werkt summon ook via de keyfob en werkt dan bijvoorbeeld ook in een ondergrondse parkeergarage.

Het is vreemd waarom dat hier niet werkt. Zat andere auto merken die wel hier met een dergelijk systeem werken.

In een komende update wordt er meer gebruik gemaakt van de Bluetoothconnectie met de telefoon. o.a. voor ontgrendelen zoals nu bij Model 3 gaat. Hopelijk komt dan ook summon mee, uiteraard na vrijgeven via code of gezichtsherkenning.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Summon bezorgde mij vanmorgen een flinke schrik. Mijn nagelnieuwe 3 reed keurig de garage uit tot in de garagedeuropening ... toen draaide hij de wielen naar rechts en naderde de garagedeurpost tot op één centimeter :eek: Gelukkig stopte hij wel direct toen ik de knop op de smartphone losliet :oops: Ik snap nog niet waarom dit gebeurde. Het enige wat ik kan bedenken is dat de garagedeur niet loodrecht op de oprit staat, waardoor (ook als ik de auto met de hand eruit rij ) eerst het R-voorwiel over de dorpel gaat.
Heeft iemand van jullie een idee over dit fenomeen?
 
Dat summon is wel een ‘gedoe’.

Vanwege dat op dit moment mijn oprit achter openligt parkeer ik mijn S nu voor naast het huis.
Tussen een beukenhaag en het huis om precies te zijn.

Omdat de auto er maar net tussenpast, stap ik uit als ik de auto gedeeltelijk achteruit heb ingeparkeerd (deur kan nog net open) en summon ik de auto verder tussen de heg en het huis.
In principe is dit dan summon recht achteruit.

Als ik weer wil gaan rijden summon ik de auto terug naar voren totdat de portier net vrij genoeg is om open te doen.
Dit kan ook weer net aan, omdat aan de linkerkant (bestuurszijde) de heg ophoudt terwijl aan de rechterkant (passagierszijde) het huis nog doorloopt.

Wat mij opvalt:
- als de auto naar achteren summoned wordt, dan moet ie echt ‘recht’ staan, anders weigert ie verder naar achteren te rijden. Ik denk vanwege ‘te dicht’ tegen muur of heg.
- als de auto naar voren summoned, dan draaien de voorwielen naar links zodra einde vd heg gezien is waardoor de auto dus iets linksdraaiend eruit rijdt. Best eng, omdat de muur vh huis, rechts, akelig dicht bij de auto komt. Wellicht ook het proleem van @nervus?
- summon stopt zodra de goot aan het einde vd oprit bereikt wordt. Hij weigert de goot ‘te nemen’.
- mijn ervaring is wifi uit te zetten zodra je wilt gaan summonen. Anders ziet de auto je wifi mogelijk als positie waardoor summon continu onderbroken wordt (te ver van auto?). Dus steeds wifi uit-en-weer-aan zetten. Redelijk onhandig.
- als ik summon bedien met m’n telefoon sta ik altijd bij linkervoorwiel. Dat gaat het beste.
- een rare glitch soms als ik klaar ben met summon. De auto blijft aan. Dwz lampen aan, muziek aan, niet op slot gaan. Dit blijft zo totdat ik weer klein stukje summon en na netjes afsluiten de auto wel ‘uit’ gaat en dus netjes op slot ook.
 
als ik summon bedien met m’n telefoon sta ik altijd bij linkervoorwiel. Dat gaat het beste.

Ik gebruik het soms maar 3 van de 4 'forward/reverse' commands werken niet. Het is gewoon een nutteloze feature hier in Europa. Ze moeten gewoon summon via de keyfob ondersteunen dan zijn we het connectiviteits issues in ieder geval kwijt. Dan de rest nog :)
 
  • Like
Reactions: sweep and shthpnz