Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

supercharger amersfoort

This site may earn commission on affiliate links.
Even een vraagje voor de de mensen die weleens op De Nieuwestad (Oliemolenhof) in Amersfoort hebben geparkeerd. Ik sta daar nu met mijn Maingau pas te laden met de dikke blauwe 32A kabel op max. vermogen (24A). Dat zou 22kW moeten opleveren, maar meer dan 17kW komt er niet uit. Allego bellen?
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Even een vraagje voor de de mensen die weleens op De Nieuwestad (Oliemolenhof) in Amersfoort hebben geparkeerd. Ik sta daar nu met mijn Maingau pas te laden met de dikke blauwe 32A kabel op max. vermogen (24A). Dat zou 22kW moeten opleveren, maar meer dan 17kW komt er niet uit. Allego bellen?

Meer dan 17kW kan de auto op AC laden niet hebben bij een 2017 model. Dit is dus het maximale wat er komt en er is dus niets mis. Vroeger bij de classics kan de S nog een dubbele lader hebben en kon je tot 22kW gaan, but those days are over...
 
Is dit zeker? Gaat wel achteruit met thuisladen dan. Begon met 22 kW(Dual charger), nu 17 kW en straks nog maar 11 kW? Of geld de 11 kW alleen voor de model 3?

Hmm, er was een artikel dat aangaf dat de Tesla Model S en X naar 48 amp chargers zouden gaan, maar ik zie dat dat nu is aangepast of ik las het destijds verkeerd. Nu staat er dat 3-phase markets op 72 amp blijven (= 18 kW bij 230V).

Dus nee, is niet zeker. Ik denk dat het artikel destijds niet klopte. Blijkbaar is dit een US-dingetje, waarbij er een 48-amp standaard charger was en een 72-amp "High Amperage Charger". Dat hebben wij nooit gehad in EU. Blijkbaar vervalt de "High Amperage Charger" als optie in de US (en andere 1-phase markten)
 
Ah, ik was niet gek. Op Engadget staat een update:

"Update 11/12 1:11AM: Tesla tells us it's moving from 72-amp chargers to 48-amp chargers in single phase markets, and that three-phase markets will continue to get the 72-amp charger."

Dat is wel fijn, want palen op de openbare weg gaan vaak tot 24 ampere (waarschijnlijk omdat ze 3x25 netaansluiting hebben) en dat is vaak toch wel prettig om wat extra bij te laden.
 
Weet je het zeker, want de netspanning is in de VS de helft van hier? Daar werken ze over het algemeen met grotere stromen (toevallig 2x zo veel als hier) ;) Het totale vermogen dat de lader kan hebben zal niet wijzigen, en dat zou weer beteken dat de laders hier 2x zo veel vermogen aan zouden kunnen. Dat geloof ik niet.
 
Weet je het zeker, want de netspanning is in de VS de helft van hier? Daar werken ze over het algemeen met grotere stromen (toevallig 2x zo veel als hier) ;) Het totale vermogen dat de lader kan hebben zal niet wijzigen, en dat zou weer beteken dat de laders hier 2x zo veel vermogen aan zouden kunnen. Dat geloof ik niet.

Veel high power appliances in de US werken op 240V dan knuppen ze ook 2 fases van 120V aan elkaar.
Dat heet dan een "Dryer outlet" oid. Tenminste dat is wat ik her en der zo lees, oa hier op TMC

Laden op 120V noemen ze dan "Level 1 charging" en laden op 240V noemen ze "Level 2".

Why doesn’t the US use 220V like everyone else in the world?

"To answer the question, though—the US does have a higher power supply. Nearly all homes in the US have 240V alternating current lines at the service entrance to the household as well as select locations within the home."

Dus in het kort: In de US laden ze zelfs op een iets hoger voltage, 240V