Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Supercharger lijkt slowcharger te worden

This site may earn commission on affiliate links.
Is dit nu wel of niet normaal? S75
Sowieso bij het oprijden gaf de planner 50 minuten aan maar direct na aankoppelen een uur.
 

Attachments

  • 1551376478761142535601.jpg
    1551376478761142535601.jpg
    249.5 KB · Views: 74
een S75 heeft een andere accu samenstelling, waardoor er iets minder Voltage heen gaat, ik dacht 350V, waardoor max supercharger rond de 92kW is (enkele uitzonderingen zijn er wel, maar minimaal)

een S90 heeft (net als de 85 en 100) een 400V accu, door de hogere voltage kan en zou er meer vermogen geladen kunnen worden (+/- 115kW max).
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Vergelijk het met een Laadpatroon zoals in volgende video. Duidelijk 100 accu de bovenste lijn.

De 90accu zit daar net iets onder, het probleem wat in dit draadje wordt bedoeld is dat als een 90 accu het laadpatroon van een 70 aanhoud.

Screenshot 2019-02-24 at 17.57.19.png


screenshots van videos
Screenshot_20190301_080619_com.google.android.youtube.jpg


Linkje video
 
  • Informative
Reactions: RobsEV
De laatste tijd tergend veel trage suc's. Heeft iedereen dit probleem of ligt het enkel bij mij? Toen het enkele maanden geleden nog maar af en toe was, heb ik momenteel meer trage dan snelle laadbeurten... (suc aalst op dit moment)
 

Attachments

  • 20190304_121626.jpg
    20190304_121626.jpg
    492.2 KB · Views: 48
De laatste tijd tergend veel trage suc's. Heeft iedereen dit probleem of ligt het enkel bij mij? Toen het enkele maanden geleden nog maar af en toe was, heb ik momenteel meer trage dan snelle laadbeurten... (suc aalst op dit moment)

Yes, zeer zeker veroorzaakt door de CCS / Type 2 combo's. Deze geven op de Type 2 kennelijk maar 92kW. Zoek een reguliere Type 2 charger op en je laad waarschijnlijk met 118/119kW, tenminste als je een 100 pack hebt. Dat was mijn ervaring in zowel januari en februari op mijn wintersport trips.
 
Afgelopen weekend in Brugge ook ervaring gehad met een trage suc.
Ik had er al een ritje opzitten van zo'n 30 km, dus de batterij was wel degelijk opgewarmd. Er stond slechts één andere Tesla te laden dus had ik geen probleem dat ik een stall moest delen. Gestart met laden bij 18% en toch haalde ik hooguit 25 kW laadvermogen, wat toch wel bedroevend weinig is lijkt me. Aan 35%, ik stond daar toen al ruim 20 minuten, heb ik het opgegeven.
 
Yes, zeer zeker veroorzaakt door de CCS / Type 2 combo's. Deze geven op de Type 2 kennelijk maar 92kW. Zoek een reguliere Type 2 charger op en je laad waarschijnlijk met 118/119kW,

Ik herken dit niet. Gisteren bijvoorbeeld in Oberhonnefeld (Dld.) gestaan, aan de M3 combo stall (want de rest bezet): meteen 118 kW.
 

Attachments

  • 2F630771-F0D4-4F03-922C-1333797CB88B.jpeg
    2F630771-F0D4-4F03-922C-1333797CB88B.jpeg
    493.8 KB · Views: 45
Ik herken dit niet. Gisteren bijvoorbeeld in Oberhonnefeld (Dld.) gestaan, aan de M3 combo stall (want de rest bezet): meteen 118 kW.

Als alles bezet is is het vreemd dat je überhaupt meteen 118kW krijgt tenzij je stall pairing gestopt is met laden.

Ik heb het trouwens vaak gehad, maar niet altijd. Telkens heb ik Tesla Service gebeld en deze heeft zelf aangegeven dat er een issue is met de combo stalls. Het zal niet over het daadwerkelijke vermogen liggen maar aan software. Wellicht is er inmiddels al een software update geweest op de SuC's.

Ik deel enkel mijn ervaring van de volgende SuC's tijdens mijn wintersport trips van halverwege januari en begin februari

- Auf dem Stein 1, 55444 Waldlaubersheim, Germany
- An der Patria 17, 50374 Erftstadt, Germany
- Wendling 14, 83737 Irschenberg, Germany
- An der Autobahn O 2, 91161 Hilpoltstein, Germany
- Im Reimersheck 4, 56424 Mogendorf, Germany
- Krefelder Str. 169, 47447 Moers, Germany

Aangezien dat ruim meer dan de helft van de SuC's is die ik heb bezocht en deze allen dit probleem hadden... Maar zoals gezegd het zou zomaar al verholpen kunnen zijn.