Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

SuperCharger V3.0

This site may earn commission on affiliate links.
upload_2019-3-4_13-5-3-png.382813


Die laatste regel ondermijnt mijn vertrouwen in de bron nogal wat. 200kW is 200kW op elk voltage. 350Kw is beduidend sneller. Of zou hij bedoelen dat er meer stroom door de kabel loopt (gezien het onderwerp kabelkoeling), dat klopt natuurlijk wel maar dan staat heter wel erg raar.
 
Die laatste regel ondermijnt mijn vertrouwen in de bron nogal wat. 200kW is 200kW op elk voltage. 350Kw is beduidend sneller. Of zou hij bedoelen dat er meer stroom door de kabel loopt (gezien het onderwerp kabelkoeling), dat klopt natuurlijk wel maar dan staat heter wel erg raar.

Mogelijkerwijs wordt er bedoeld dat door de betere efficiency van de Tesla er toch meer kms worden toegevoegd in dezelfde tijd. Of kwhs binnen een bepaald gedeelte van de verschillende laadcurves.
 
Ff doordenken: Dit is na de prijsverlaging de sterkste indicatie dat er een opvolger van de S en de X in de kraamkamer ligt. De eerste weeën.....
Dat denk ik ook. Heeft geen zin om SuCs van 200kW aan te kondigen als wat op dit moment in produktie is die laadsnelheden niet aan zou kunnen; niemand gaat verouderde technologie kopen.

Hoop dat al diegenen die nu heel snel een MS/MX hebben gekocht vanwege die koetingen daar ook over hebben nagedacht.
 
De kans is groot dat Tesla deze batterijen voor V3 al meer dan een half jaar in alle modellen S en X aan het bouwen is. Verschillende chemische samenstellingen voor verschillende modellen is niet efficiënt.

Is ook logisch dan kan Tesla de V3 voorstellen en zijn er ook al meteen tienduizenden wagens die zonder dat de eigenaars het wisten van deze snellere laadtijden kunnen profiteren.
 
De kans is groot dat Tesla deze batterijen voor V3 al meer dan een half jaar in alle modellen S en X aan het bouwen is. Verschillende chemische samenstellingen voor verschillende modellen is niet efficiënt.

Is ook logisch dan kan Tesla de V3 voorstellen en zijn er ook al meteen tienduizenden wagens die zonder dat de eigenaars het wisten van deze snellere laadtijden kunnen profiteren.
Niet akkoord, al zou ik willen dat het inderdaad wel zo was.
De recente sterke prijsdalingen voor S&X zijn enkel te verklaren dat zijn nog steeds met de oudere batterij(cel & pack?)technologie worden uitgerust, die wat betreft laadvermogen achter zal blijven tov de 3.
Dat lijkt me de enige logische verklaring.
Een update van de batterijen van S&X zal woensdag mee worden aangekondigd zou ik durven denken.
Nog een jaartje geduld?
 
  • Like
Reactions: ebullio
Niet akkoord, al zou ik willen dat het inderdaad wel zo was.
De recente sterke prijsdalingen voor S&X zijn enkel te verklaren dat zijn nog steeds met de oudere batterij(cel & pack?)technologie worden uitgerust, die wat betreft laadvermogen achter zal blijven tov de 3.
Dat lijkt me de enige logische verklaring.
Een update van de batterijen van S&X zal woensdag mee worden aangekondigd zou ik durven denken.
Nog een jaartje geduld?

Ja eens.
In de EU is ook de type 2 stekker de beperkende factor, nieuwe cell samenstelling of niet.
Ook even terugdenkende dat vorige maand op hun website stond dat de S/X met een CCS adapter geleverd zouden worden - wat er snel weer werd afgehaald.

Ik denk wel dat Tesla deze kaart nu trekt - samen met de Model Y unveil - omdat ze graag nog wat extra dollars in dit moeilijke kwartaal zien binnenkomen: doorlopend verkopen van de S/X en reserveringsgelden voor de Y.
 
“Supercharging your Model 3”
Zou alleen de Model 3 het hogere vermogen aankunnen?

View attachment 383733
Ik denk van wel. De 2170 cellen zijn specifiek daarvoor ontworpen. De celletjes in onze S en X zijn bedoeld voor e-sigaretten en kunnen dat niet aan. Mooie aanleiding voor een refresh van de S en X met ... 2170 cellen. En wat dacht je van 120 kW accu? Komt eraan.
 
Supercharger V3.0 volgens Electrek:

  • 250 kW peak power without powershare between stations
  • Just for Model 3 vehicles after software update for now
  • Model S and Model X to follow later – again through software
  • First non-beta stations coming in Q2
Tesla announced that new Supercharger is able to deliver a new 250 kW of peak power thanks to an “all-new liquid cooled cable design.”

According to the company, the cable is “significantly lighter, more flexible, and more efficient” than their current air-cooled cable found on the V2 Superchargers.

This new 250 kW peak at the station is also enabled by a new 1 MW power cabinet.

Instead of using onboard chargers staked together, the new Supercharger is built using technology Tesla developed for its massive grid energy storage system.

With the new technology, there will no power share between stalls like in the current version.

On Tesla’s most efficient vehicles, like the Long Range Model 3, the company says that the new Supercharger V3 can add up to 75 miles of range in 5 minutes and charge at a peak rage of 1,000 miles per hour of range.

Tesla says that the new peak charging rate is only for Model 3 after a software update that will gradually ramp up as they deploy more new V3 Supercharger stations in the next quarter.

The company did note that they will “increase Model S and X charging speeds via software updates in the coming months”, but they didn’t not specify to what capacity.





While they will not update V2 stations to V3 technology, Tesla announced that are going to update current V2 infrastructure to a new peak charge rate of 145kW for single-vehicle charging without sharing the next Supercharger stall.
 
  • Disagree
Reactions: Innovativity
Mijn 100kWh batterij moet meer aan kunnen iig. 120kW is niet spannend, dat is 1,2C

Ik ben benieuwd iig!

Zal dit ook betekenen dat laden met CCS sneller gaat?

Heel spannend vind ik dit allemaal niet. CCS laders doen dit al.
 
Mijn 100kWh batterij moet meer aan kunnen iig. 120kW is niet spannend, dat is 1,2C

Ik ben benieuwd iig!

Zal dit ook betekenen dat laden met CCS sneller gaat?

Heel spannend vind ik dit allemaal niet. CCS laders doen dit al.

145KW gaat binnenkort beschikbaar zijn op V2 Superchargers. Ik neem aan dat (nieuwere) S/X dit ook aan kunnen. Dan wel alleen als je een stall number voor jezelf hebt (niet delen).
 
https://www.tesla.com/nl_NL/blog/introducing-v3-supercharging

We will increase Model S and X charging speeds via software updates in the coming months.

Beginning this week, Tesla is rolling out a new feature called On-Route Battery Warmup.​

S/X krijgen dus een firmware update om met meer vermogen te laden en vast ook niet voor alle packs en vast ook niet op het niveau van de Model; 3 maar laten we hopen dat tegen de zomer op strategische plekken de V3 SuC staat zodat we in ieder geval van de stall pairing af zijn. In mijn beleving is dat een groter probleem dan het feit dat ik "maar" met 120kW kan laden.


Het leuke is dat een aantal maanden geleden er al geruchten waren over de "On-Route Battery Warmup" die Tesla Bjorn rapporteerde. Dat is toch ook heel fijn voor S/X eigenaren die graag dicht bij huis willen laden en die niet het credo "tijd is geld" naleven ;-)

Ook fijn van deze feature is dat de S100D nu ook zijn ideale acceleratie snelheid kan laten behalen zonder Ludicrous. Tesla zou de battery heater gewoon voor alle S/X'en als feature beschikbaar moeten maken.
 
Ik hoop vooral dat de software update van de M3 ook de 175 kW ccs van fastned en ionity volledig open zet (nu beperkt tot 120kW). Daar kunnen we dan meteen van profiteren, ik verwacht niet heel snel v3 hardware in de lage landen.
 
  • Like
Reactions: Innovativity