TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Supercharger voor invaliden?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by dvroegop, Oct 5, 2015.

1. dvroegop

dvroegop Member

Deze kwam ik tegen in Zwitserland, vlak bij de Italiaanse grens, SuC Monte Ceneri / Rivera.
    Het houten hokje bevat de transformators en daarachter staan 5 chargers. Aan deze kant is er maar een, nummer 3B. Met dit verschil dat deze plek alleen bedoeld is voor gehandicapten. Bij de andere stalls stond niets, behalve een bordje waarop stond dat het voor elektrische voertuigen bedoelt is.

Ik had dit nog niet eerder gezien, maar wel een goede ontwikkeling!
    invalide tesla.jpg

2. ebullio

ebullio Active Member

Beetje raar, er is daar weinig te beleven, de invalidenplaats is het verst weg van de pomp en het eettentje/winkeltje aan de overkant. Zal niet veel gebruikt worden.

3. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Ik heb er gestaan, al ben ik niet invalide.. :redface: Maar je moet toch wat als dat de enige is die vrij is... Had wel een kotsend kind achterin, dus voelde me wel een soort van invalide.. :wink:

4. LastNLSig

LastNLSig Active Member

Niet toevallig een door regelgeving geplaagd land dat voorschrijft dat als je publieke parkeerplaatsten aanlegt een x% (met een minimum van 1) voor mindervaliden beschikbaar moet zijn?

5. Nexus

Nexus Member

Of gewoon een foutje.

Maargoed Zwitsers maken natuurlijk geen fouten ;)

6. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Zodra er sneeuw ligt is het weer een gewone plek:biggrin:

7. kbekaert

kbekaert EU P360 vin 17969

Het bord is wat telt. Maar bij de meeste bestuurders is wat op de grond staat wat het meest opvalt, en zo blijven de ICEers weg....

8. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Als je naar de omgeving kijkt is het al vreemd dat hier een minder valide parkeerplek gereserveerd is..
    Het is bij een tankstation.. verder niets, geen restaurant oid.. en er is relatief veel plek om je auto neer te zetten.. En deze reservering is nog eens het verst weg (van alle parkeerplekken) van dat tankstation... De reservering heeft er vanaf het begin van de SuC opgestaan.

9. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

We gaan deze locatie bij de volgende road-trip boycotten!:wink: Zal ze leren:biggrin:

10. ebullio

ebullio Active Member

Lees post 2 eens [emoji51]

11. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Ik vind het trouwens ook geen goede plek voor een invalidenplaats. :wink: Vééél te ver van het pompstation :biggrin:

- - - Updated - - -

Ik ga nu post 2 lezen:rolleyes:

- - - Updated - - -

a sneeuw.jpg

Moeten ze die natuurlijk niet netjes op zijn zwitsers schoonmaken:cool:

12. redevries

redevries René de Vries

13. jpet

jpet Jan P.

Ik heb er bij onze eerste roadtrip ook geladen. Was de enige plaats die nog beschikbaar was gezien onze meute Tesla's. Pierre van de Zwitserse Tesla Club zag er geen graten in.

14. LastNLSig

LastNLSig Active Member

Zelfde regelgeving issue. Op grote parkeerplaatsen altijd een hele rij (ongebruikte) invalide parkeerplaatsen. Wordt niet gekeken naar frequentie van bezoek / aanbod van invalide parkeerders.
    Vanwege soortgelijke regelgeving is het toilet (als er maar 1 is) altijd invalide/rolstoel toegankelijk en hangt er minimaal 1 urinoir op enkelhoogte.

15. Maarten

Maarten Active Member

Misschien is het idee (of lokale? regelgeving): als je parkeerplaatsen reserveert voor elektrisch laden is het netjes om ook een parkeerplaats te reserveren voor elektrisch laden voor invaliden?

Share This Page