pvh
Active Member
@PaulW5: volgens mij zijn het geen superchargers maar snelladers die de taxibedrijven zelf hebben (ongeveer de helft van de snelheid).
Als er 2 tegelijk laden, is de som hetzelfde 2x60kW continue (Statisch) t.o.v 120kW variabel verdeeld over 2 voertuigen. Dus je hebt géén hoge snelheid de eerste 30-40% bij een lege accu, maar dat is juist prima voor een Taxi, en we weten allemaal hoe snel je onder de 60kW gaat zakken tijdens het laden. Een Taxi zal niet snel onder de 150km zitten als hij vol aan zijn dienst begonnen is. De issue is GRATIS laden bij SuC en NIET gratis laden bij de taxi centrale. Ik ben ook van mening dat ze ook opdracht hebben gekregen vanuit de centrale. Want de lader is wel kosteloos door Tesla beschikbaar gesteld, maar de stroom niet. Ook thuisladen en/of (semi) publiek kost geld. Dus gaat puur hier om meer winst, want gedurende de aanbesteding hebben ze het echt wel de kosten/baten analyse gemaakt ZONDER rekening te houden met gratis laden aan een SuC. Dus zo zielig zijn ze echt niet hoor, het is puur uit winstoogmerk dit, niets meer, niets minder. Maar wel huilie huilie doen als er initiatieven zijn van o.a. Uber (niet Uberpop!) die voor een lagere prijs, een betere service geven. Dan gaan ze maar auto's beplakken en slopen en is de wereld te klein.