Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
keep-calm-and-don-t-feed-the-troll-22.png
 
Als de emotie boven komt is het goed om de feiten te laten spreken -;)
en het is gewoon leuk eens naar de cijfers te kijken...

Gisteren tegen 8 uur in SuC Amsterdam. Gemiddelde laadtijd is 38 minuten, zeg met in en uitrijden 40 minuten. Dat is eigenlijk over alle SuC's zover ik kan zien gelijk (lig top 10). Dat betekent dat Amsterdam in 24 uur maximaal 360 auto's zou kunnen verwerken. ((24*60)/40)*10 stalls. Er zijn 140 auto's geweest in de afgelopen 24 uur: een bezetting van 38,9%. Fremont die de meeste kWH verstookt heet een bezetting van 34,5%.

Uiteraard is er geen gelijke verdeling over de 24 uur. Maar ik kom er op tijdstippen overdag/begin avond waarbij het gewoon rustig is (2, drie auto's). Gegeven de bezettingsgraad zijn het dus vooral toch piekmomenten (gezien een overall bezetting van nog geen 40%). Het zou leuk zijn om de detaildata te hebben zodat je de verdeling over de tijd inzichtelijk zou kunnen maken.

IMG_9426.jpg


IMG_9425.jpg
 
Als de emotie boven komt is het goed om de feiten te laten spreken -;) ...

View attachment 81390

View attachment 81391

Waar komen deze fraaie plaatjes vandaan?

Edit: snap m al, van de SuC zelve. Niet online beschikbaar, neem ik aan?
Overigens meen ik ergens gelezen te hebben dat de anti-anxiety routeplanner weet hoe druk een SuC is via een of andere API... Broodje aap? ( broodje API )
 
Last edited:
Waar komen deze fraaie plaatjes vandaan?

Edit: snap m al, van de SuC zelve. Niet online beschikbaar, neem ik aan?
Overigens meen ik ergens gelezen te hebben dat de anti-anxiety routeplanner weet hoe druk een SuC is via een of andere API... Broodje aap? ( broodje API )

Inderdaad - van mijn iPhone. Scherm hangt nu in Amsterdam (boven). Over dat laatste is door Tesla (Musk) wel gesproken maar of het er al in zit betwijfel ik..
 
Bij DAS hebben ze ook een laadpaal toch? (nooit gebruikt nog dus geen idee wat je aangeboden krijgt qua laden)

Nooit meer in die parkeergarage!

Volgende keer zet ik hem op een parkeervak bij Tesla, evt. aan de 22kW maar uiteraard niet aan de SuC. Ik hoorde weer een velg knerpen. Het binnenrijden tussen de hekken door kon alleen met ingeklapte spiegels :)

- - - Updated - - -

Ik zet me alvast schrap voor een zware taxi bash sessie van Hans straks.... :-D

Dat viel dus wel mee. Toen we wegreden waren er zes bezet. Ook taxi's.
 
Ik zag zojuist dat er bij de tesla-taxi-chargers op Schiphol geladen werd. Dat niet alleen viel al op (.....:wink:), maar met name dat het geen taxi was maar een "reguliere" S / gele kenteken auto. Iemand toevallig iets gehoord dat deze misschien ook voor niet taxi's open gesteld zou gaan worden?

Het zal vast niet, en er zal vast een reden zijn geweest dat er even een andere S stond te laden, maar ik zou het wel handig vinden als we op schiphol ook zouden kunnen laden (hoeft voor mij niet gratis en niet zo snel as SuC). Ik denk echter niet dat Tesla "langzame" als Suc uitziende laadmogelijkheid openstelt, maar he - wie niet waagt.... (En ik weet ook niet in hoeverre deze installatie wel / niet "van" de taxi organisatie is etc).
 
Ik zag zojuist dat er bij de tesla-taxi-chargers op Schiphol geladen werd. Dat niet alleen viel al op (.....:wink:), maar met name dat het geen taxi was maar een "reguliere" S / gele kenteken auto. Iemand toevallig iets gehoord dat deze misschien ook voor niet taxi's open gesteld zou gaan worden?

Het zal vast niet, en er zal vast een reden zijn geweest dat er even een andere S stond te laden, maar ik zou het wel handig vinden als we op schiphol ook zouden kunnen laden (hoeft voor mij niet gratis en niet zo snel as SuC). Ik denk echter niet dat Tesla "langzame" als Suc uitziende laadmogelijkheid openstelt, maar he - wie niet waagt.... (En ik weet ook niet in hoeverre deze installatie wel / niet "van" de taxi organisatie is etc).
Er zijn taxi chauffeurs (actief hier op het forum) met zowel een privé Tesla als een zakelijke Tesla voor zover ik heb begrepen. Dus kan natuurlijk dat ie even bij z'n baas (of zijn maatschap of hoe ze het ook in hebben gericht) laadt.
 
Ik zag zojuist dat er bij de tesla-taxi-chargers op Schiphol geladen werd. Dat niet alleen viel al op (.....:wink:), maar met name dat het geen taxi was maar een "reguliere" S / gele kenteken auto. Iemand toevallig iets gehoord dat deze misschien ook voor niet taxi's open gesteld zou gaan worden?

Het zal vast niet, en er zal vast een reden zijn geweest dat er even een andere S stond te laden, maar ik zou het wel handig vinden als we op schiphol ook zouden kunnen laden (hoeft voor mij niet gratis en niet zo snel as SuC). Ik denk echter niet dat Tesla "langzame" als Suc uitziende laadmogelijkheid openstelt, maar he - wie niet waagt.... (En ik weet ook niet in hoeverre deze installatie wel / niet "van" de taxi organisatie is etc).

dat ik je goed begrijp. meen je nu dat je wilt vragen om op de, speciaal voor taxi's aangelegde plek, aangelegd omdat wij met zijn allen steen en been klaagden dat we niet konden laden, wilt kunnen gaan laden? of bedoel je generiek een tweede plek op schiphol? t is nl kleine moeite om even naar tesla bij de arena te laden, of naar huis als je de andere kant op moet (kan nooit ver zijn :))
 
dat ik je goed begrijp. meen je nu dat je wilt vragen om op de, speciaal voor taxi's aangelegde plek, aangelegd omdat wij met zijn allen steen en been klaagden dat we niet konden laden, wilt kunnen gaan laden? of bedoel je generiek een tweede plek op schiphol? t is nl kleine moeite om even naar tesla bij de arena te laden, of naar huis als je de andere kant op moet (kan nooit ver zijn :))

Ja, je begrijpt het helemaal goed. <c'est le ton qui fait la musique>

Mijn kantoor is op Schiphol; 3 seconden rijden van deze laadmogelijkheid - die voorzover ik kan zien niet echt populair is. Mijn huis staat 120km verder. Met woon- werkverkeer van dagelijks 240km is het voor mij handig om als ik op kantoor werk wat te kunnen laden - mn die ene keer dat eens nodig zou zijn omdat ik ook een afspraak buiten de deur heb gehad. Scheelt langs de SuC rijden in ZO -waar het druk is met allerlei S-en. Ik kan dus simpel uurtje laden (tijdens werken) en dan de auto weer weghalen. Is dus tijdsefficient, de chargers staan er (werkeloos), scheelt ritje naar SuC waar het wel druk is en ik zou er best voor willen betalen. (Laden op Schiphol/bij mijn kantoor is maar zeer zeer beperkt mogelijk).

Dus: win-win en nee, ik hoef niet omdat er speciale taxi chargers zijn maar de taxi's desalniettemin liever/regelmatig bij een Suc laden daarom dan als een omgekeerd recht bij "hun" laadplaats laden. De vraag kwam bij me op gezien mijn bovenstaande feiten-patroon en ik zag dat er een reguliere (niet-taxi) S al stond te laden.
 
Last edited: