Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
Positieve ervaring

Gisteren (tweede pinksterdag) rond 16u aangekomen, de enige auto. Tot mijn stomme verbazing kon er gewoon binnen Nespresso gehaald worden en een sanitaire stop. Ik was op doorreis en kwam met 2% binnenrijden.

Binnen 5 minuten twee anderen, ook gezinnen met kids.
 
Gisteren (tweede pinksterdag) rond 16u aangekomen, de enige auto. Tot mijn stomme verbazing kon er gewoon binnen Nespresso gehaald worden en een sanitaire stop. Ik was op doorreis en kwam met 2% binnenrijden.

Binnen 5 minuten twee anderen, ook gezinnen met kids.

Wat zei je, wegwezen jullie er komen zo vast wat Taxi's :p ;). Ik ga er volgende week eens langs kijken hoe het daar is.
 
En die max. 40 minuten wordt ook niet gerespecteerd... Er is nu een wachtrij.

Kijk en dat is dus zeker niet goed. Taxi of geen taxi, maakt niet uit.

Ik vraag me alleen wel hardop af waarom Tesla op Schiphol speciaal voor de taxi's een aantal chargers (weliswaar minder snel) heeft geplaatst en die (naar ik hier lees) vrijwel niet gebruikt worden, terwijl op Amsterdam Z-O bij de SuC het nog steeds zo druk is. Ik mag toch aannemen dat Tesla daar vooraf met de taxi's overleg over heeft gehad?

Begrijp me goed, de taxi's zijn ook Teslas en mogen dus ook zeker op Amsterdam Z-O laden, maar Tesla had volgens mij dan beter haar geld kunnen besteden aan het plaatsen van een aantal stalls extra op Amsterdam Z-O .....
 
Ja het was druk vanochtend in Amsterdam Z-O. Reed er rond 10:30 uur heen vanuit Amstelveen / Ouderkerk. In Ouderkerk zat er al een tijdje een andere Tesla achter me, die op de afrit in A'dam Z-O opeens een forse inhaalmanoeuvre maakt (eerst verkeerd voorsorteren, dan zeker 80 km/u terwijl max snelheid daar 50 km/u is) en zo net voor mij bij de SuC aankomt en in de laatste vrije plaats schiet. Echt een lompe actie, die ik de volgende keer zeker als 'name & shame' voorbeeld met foto en kenteken zal tonen.

Zelf toen maar doorgereden en naar de Makro en mijn favoriete Oosterse supermarkt gegaan, en om 11:30 uur waren er weer 4 plekken vrij bij de SuC. 'Lompmans' in zijn P85 was er gelukkig niet meer. Bij de Makro kan je trouwens ook prima gratis laden (2 plaatsen) aan 11 kW.
 
Mogelijk moeten de chauffeurs voor de stroom die ze op Schiphol afnemen betalen.
Voor zover ik weet moeten de chauffeurs voor laden op het terrein bij BBF (van de blauwe taxi's) ook betalen.
Wellicht kan iemand het even aan een chauffeur vragen ?

Ja, maar dat versterkt alleen maar het argument dat Tesla dan beter het aantal stalls op Z-O had kunnen uitbreiden i.p.v. haar geld uit te geven aan de semi snelle laders op Schiphol.
 
O.K., dus als ik het goed begrijp hebben de "witte" taxi's om een zelfde oplossing gevraagd als de "blauwe" taxi's en hebben deze recent door Tesla geplaatste chargers op Schiphol geheel zelf betaald?

Kleuren van de Taxi's bij Schiphol Taxi weet ik niet. Men heeft al 4 chargers bij hun op kantoor, ze hebben nu om reistijd te besparen de chargers op Schiphol neergezet.
 
Kleuren van de Taxi's bij Schiphol Taxi weet ik niet. Men heeft al 4 chargers bij hun op kantoor, ze hebben nu om reistijd te besparen de chargers op Schiphol neergezet.

Ik heb paar keer een witte taxi zien staan daar. Geen blauwe tot nu toe - voor zover relevant. Een Tesla medewerker heeft wel eens bij me gemompeld dat de hardware / chargers op schiphol door Tesla is betaald en de stroom door de taxi's zelf wordt betaald. Ik weet niet of het waar is. (En ik heb de indruk dat tesla medewerkers ook niet altijd op-en-top geinformeerd zijn).

Als ik het eens nodig zou hebben zou ik best tegen betaling bij de chargers op schiphol willen laden ipv gratis bij superchargers in ZO (schiphol chargers zijn naast mijn kantoor). Zal niet simpel te regelen zijn; wachten of er meer capaciteit door Tesla nodig wordt geacht.
 
Ja het was druk vanochtend in Amsterdam Z-O. Reed er rond 10:30 uur heen vanuit Amstelveen / Ouderkerk. In Ouderkerk zat er al een tijdje een andere Tesla achter me, die op de afrit in A'dam Z-O opeens een forse inhaalmanoeuvre maakt (eerst verkeerd voorsorteren, dan zeker 80 km/u terwijl max snelheid daar 50 km/u is) en zo net voor mij bij de SuC aankomt en in de laatste vrije plaats schiet. Echt een lompe actie, die ik de volgende keer zeker als 'name & shame' voorbeeld met foto en kenteken zal tonen.

Ik was de laatste tijd een aantal keren bij het service centre en niet per se om te laden, maar ik heb een nieuw spelletje ontdekt. Op de afslag naar Ouderkerk rijdt er vaak wel een Tesla Taxi, en dan is er niets zo leuk om voor die taxi het service centre te proberen te bereiken - lekker dollen bij die stoplichten en in de bochten - om dan vervolgens helemaal door te rijden op het parkeerterrein en toch niet de SuC te pakken. Dan zie je vaak een afgeknapte taxi-chauffeur in je spiegel.

Sorry, maar we blijven jongetjes toch ?
 
Ik was de laatste tijd een aantal keren bij het service centre en niet per se om te laden, maar ik heb een nieuw spelletje ontdekt. Op de afslag naar Ouderkerk rijdt er vaak wel een Tesla Taxi, en dan is er niets zo leuk om voor die taxi het service centre te proberen te bereiken - lekker dollen bij die stoplichten en in de bochten - om dan vervolgens helemaal door te rijden op het parkeerterrein en toch niet de SuC te pakken. Dan zie je vaak een afgeknapte taxi-chauffeur in je spiegel.

Sorry, maar we blijven jongetjes toch ?
Gaat leuk weekend worden dus met de E-rally ;-)
 
Ik was de laatste tijd een aantal keren bij het service centre en niet per se om te laden, maar ik heb een nieuw spelletje ontdekt. Op de afslag naar Ouderkerk rijdt er vaak wel een Tesla Taxi, en dan is er niets zo leuk om voor die taxi het service centre te proberen te bereiken - lekker dollen bij die stoplichten en in de bochten - om dan vervolgens helemaal door te rijden op het parkeerterrein en toch niet de SuC te pakken. Dan zie je vaak een afgeknapte taxi-chauffeur in je spiegel.

Sorry, maar we blijven jongetjes toch ?

Ik vind dat wel héél gemeen hoor! Maar toch ook wel weer leuk, dat moet ik toegeven.
Ik blijf mijn meeste plezier nog steeds hebben met motorrijders... :tongue:
Laatst eentje die met zijn (slanke!) vriendinnetje achterop naast mij kwam staan bij het stoplicht.
Tsja, moet je niet doen natuurlijk.
Pas doen ik bij de max. 80 inhield kwam hij mij na ca. 2 seconden met jankende motor voorbij. Blijft leuk!
Oeps, off-topic.:rolleyes:

Ehhh, gisteravond nog geladen bij de SuC van A'dam tegelijkertijd met enkele andere rally-rijders. Was rustig.
Urmond stond op 3e plek, na Amsterdam op de tweede. Maar scherm was bevroren (na ca. 18:30 u als ik mij goed herinner).
 
Ik vind dat wel héél gemeen hoor! Maar toch ook wel weer leuk, dat moet ik toegeven.
Ik blijf mijn meeste plezier nog steeds hebben met motorrijders... :tongue:
Laatst eentje die met zijn (slanke!) vriendinnetje achterop naast mij kwam staan bij het stoplicht.
Tsja, moet je niet doen natuurlijk.
Pas doen ik bij de max. 80 inhield kwam hij mij na ca. 2 seconden met jankende motor voorbij. Blijft leuk!
Oeps, off-topic.:rolleyes:

Ehhh, gisteravond nog geladen bij de SuC van A'dam tegelijkertijd met enkele andere rally-rijders. Was rustig.
Urmond stond op 3e plek, na Amsterdam op de tweede. Maar scherm was bevroren (na ca. 18:30 u als ik mij goed herinner).
Dat scherm bevroor was denk ik door excessieve gebruik van SuC Urmond.