Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
Taxichauffeurs staan mi volledig in hun recht. De vraag die me wel bezig houdt is hoe zij eea voor zich zagen toen ze besloten tot aanschaf van de Tesla's. Toen was er nl nog geen sprake van een SuC Amsterdam. Toen ik mijn tesla geleverd kreeg in september 2013 was er nog helemaal nergens een SuC in Europa. Ik had me zonder ook gered en zie de suc's als een bonbon. Zo kan ik nu met de tesla op vakantie waar ik er eerst rekening mee hield een ice te moeten regelen.
 
Dames en heren,

begrijp ik het nou goed dat men hier onderscheid maakt tussen een leaserijder en een taxi? Dit is niet de bedoeling. Ten eerste zie je daar taxi's laden omdat de actieradius te beperkt is om een dienst uit te rijden. Het gaat de chauffeurs niet om gratis stroom. Het gaat ze om de omzet die ze mislopen. Chauffeurs hebben dit al aangekaart bij tesla en zolang tesla niet met een oplossing komt zul je daar dagelijks taxi's zien laden. En als ik daar aan het laden ben zal ik zeker geen plaats maken voor een particulier. Ik zie daar geen reden voor. We zijn allebei klant van tesla dus particulier of zakelijk, netjes op je beurt wachten.

Netjes op de beurt wachten klinkt wellicht logisch, maar in combinatie met noodzaak van laden is wel enige nuance gewenst. In geval het blijven staan geen echte noodzaak is (vergelijk het maar met iemand die bij de bbq vooraan in de rij blijft staan voor het extra stukje vlees terwijl zijn bord al vol ligt en de rest nog niets heeft.....) is anderen netjes laten wachten wel heel erg ongepast.

Ik heb daarom erg veel moeite met de opmerking: zeker geen plaats maken voor een particulier. Ook andere Tesla rijders (overwegend ondernemers) kunnen last hebben van gederfde omzet als ze de volgende afspraak niet kunnen halen zonder bij te laden, of hun bestemming niet binnen een redelijke tijd halen omdat ze alternatief moeten zoeken voor laden.. Deze opmerking verdeeld (ongewild?) de Teslarijders ook in 2 groepen.... Ik vraag me dan ook af voor wie er wel plaats gemaakt wordt?

Ik vind dat IEDEREEN dus plaats moet maken voor een mede Tesla rijder indien men vol genoeg is om verder te kunnen EN er anderen zich aandienen die in de problemen komen.

Indien dit niet gebeurd zijn er idd 2 soorten Tesla rijders: diegenen die wel plaatsmaken indien dit mogelijk en nodig is, en diegenen die dat niet doen.

Ik hoop oprecht dat het in de toekomst niet voorspelbaar zal zijn (of dat nu datum of kleur van kenteken is) wie rekening houdt met anderen en wie niet.
 
Last edited:
Ik hoor niemand meer over de uitsluitend voor taxi's toegankelijke SuC in Amsterdam. Die is dan wel niet gratis, maar voor het overige toch gewoon bruikbaar?
Of is die slechts toegankelijk voor de bij een bepaald consortium aangesloten taxi's/berijders?
 
ik parkeer in de Quick parking . Ik weet dat er een service bestaat waar je wagen wordt opgeladen en dergelijke , maar aangezien ik één maand mijn Tesla heb , wil ik toch graag de sleutels bij mij houden en deze niet overlaten aan een onbekende . Ik kan me voorstellen dat niet iedereen kennis heeft van de wagen . Ik ken de kleine letters niet van deze parkeergarages , doch vermoed dat de verantwoordelijkheid altijd bij de eigenaar zal zijn .
 
Maar hoe werkt het eigenlijk dan, dat wachten in de rij? Welke rij? Hoe gaat dit bepaald worden. Heb al meerdere berichten gezien dat ondanks dat je aan het wachten bent, de Taxi Chauffeurs met elkaar wisselen door de plaats bezet te houden (zonder laden!) totdat hun collega komt. Komt er een soort wachtrij met nummers misschien in de toekomst? Blijkbaar is er hier een strijd gaande tussen Taxi chauffeurs en Tesla waarbij de Taxi's de "beloofde" actieradius niet halen en dus een issue hebben, maar ook weet ik dat taxi's in 2-3 diensten per dag worden ingezet met verschillende chauffeurs. Dus zowat 24/7 aan het rijden dan is het laden aan de SuC idd wel de moeite ivm snelheid.
Dus, we kunnen zeuren wat we willen, Tesla is aan zet nu, maar dat weten ze maar al te goed. De Taxi's zijn een grote groep klanten welke ook positief gebruikt wordt door Tesla in communicatie in de hele wereld en als voorbeeld voor nog grotere steden in de wereld om ze te overtuigen om een Tesla Taxi vloot aan te leggen. Ook ben ik van mening dat het nieuwe SeC welke ze 24/7 willen open hebben met name voor de Taxi's is gedaan. Het inkomsten verlies wat een Taxi heeft als hij in de garage staat voor onderhoud/reparatie is enorm, en je kan niet zomaar een loaner geven (Taxi meter, vergunning etc) en je moet niet verbaasd zijn als de taxi bedrijven claims voor gederfde inkomsten neerleggen bij Tesla als ze niet snel geholpen worden. Ook de SuC om de klachten aangaande de actieradius een beetje te temperen is daarom zo groot (8 stalls). Maar Tesla kon ook weer géén onderscheid maken tussen Taxi´s en de rest in Amsterdam dus eigenlijk is het andersom en zijn wij de "collateral damage" en niet de Taxi´s.. Waarom hebben we Tesla er nog niet (officieel) over gehoord denk je? Ze hadden denk ik niet verwacht dat er zoveel Taxi's zo snel daadwerkelijk zouden komen laden op piekmomenten en denk ook niet dat er zoveel andere S rijders zouden komen want eigenlijk is de locatie helemaal niet op een doorgaande Europese route. Met name mensen die in de Randstad wonen en normaliter thuis komen met 50km oid gaan nu langs om te laden. De langste afstand tussen de SuC in Nederland vanuit Amsterdam gezien is maar 113 km, dus dat kan je makkelijk op en neer ZONDER te laden. Dus eigenlijk alleen als je vanuit de Zeeland/Rotterdam regio over de Afsluitdijk moet naar Groningen en v.v. heb je Amsterdam nodig om heen en terug te geraken.

Er zal dus of snel naar 16 stalls gegaan moeten worden naast elkaar of je krijgt aan de andere kant een SuC voor alleen Taxi's.... Maar zoals al meerder malen door mensen geopperd, op Schiphol achter de hekken alleen voor Taxi's een SuC zou het beste zijn. En dan mogelijk valet parking S'en ook daar toegang geven om te laden door de valet jongens.
 
Last edited:
Netjes op de beurt wachten klinkt wellicht logisch, maar in combinatie met noodzaak van laden is wel enige nuance gewenst. In geval het blijven staan geen echte noodzaak is (vergelijk het maar met iemand die bij de bbq vooraan in de rij blijft staan voor het extra stukje vlees terwijl zijn bord al vol ligt en de rest nog niets heeft.....) is anderen netjes laten wachten wel heel erg ongepast.

Ik heb daarom erg veel moeite met de opmerking: zeker geen plaats maken voor een particulier. Ook andere Tesla rijders (overwegend ondernemers) kunnen last hebben van gederfde omzet als ze de volgende afspraak niet kunnen halen zonder bij te laden, of hun bestemming niet binnen een redelijke tijd halen omdat ze alternatief moeten zoeken voor laden.. Deze opmerking verdeeld (ongewild?) de Teslarijders ook in 2 groepen.... Ik vraag me dan ook af voor wie er wel plaats gemaakt wordt?

Ik vind dat IEDEREEN dus plaats moet maken voor een mede Tesla rijder indien men vol genoeg is om verder te kunnen EN er anderen zich aandienen die in de problemen komen.

Indien dit niet gebeurd zijn er idd 2 soorten Tesla rijders: diegenen die wel plaatsmaken indien dit mogelijk en nodig is, en diegenen die dat niet doen.

Ik hoop oprecht dat het in de toekomst niet voorspelbaar zal zijn (of dat nu datum of kleur van kenteken is) wie rekening houdt met anderen en wie niet.

Men beweert hier dat er sc zijn voor taxi's alleen. Mag ik weten hoe men daarbij komt. Ik heb die plek namelijk niet ontdekt. Het klinkt misschien hard als ik zeg dat ik geen plaats zal maken voor een andere tesla rijder maar dit is met een reden. Geen enkele chauffeur kan het zich permitteren om elke dag omzet te missen daar is de auto niet voor aangeschaft. veel rijders vragen zich af waarom wij een tesla hebben aangeschaft en ons huiswerk niet hebben gedaan mbt actieradius etc. Dit hebben wij wel gedaan. Tesla adverteerde met 502 km. Wij hebben het ruim genomen en dachten dat 380 km makkelijk haalbaar zou moeten zijn. In de praktijk heeft dit anders uitgepakt. Wij mogen van tesla de batterij maar voor 80% laden wat neerkomt op 350km. Wil je 350 km halen dan moet je 90 rijden achter een vrachtwagen en om de 3 maanden je motorkap spuiten door de steenslag. Veel collega's voelen zich misleid en waren niet in dit project gestapt als de feiten er destijds lagen zoals die nu zijn.

Ik denk dat tesla als organisatie dit al veel eerder had moeten zien aankomen. Er rijden honderden tesla's rond en er zijn maar 8 plekken. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te weten dat de vraag/aanbod niet in verhouding is. De bal ligt naar mijn mening bij tesla. Ik hoop dat zij binnenkort met een passende oplossing komen.
 
Tesla adverteerde met 502 km. Wij hebben het ruim genomen en dachten dat 380 km makkelijk haalbaar zou moeten zijn. In de praktijk heeft dit anders uitgepakt. Wij mogen van tesla de batterij maar voor 80% laden wat neerkomt op 350km. Wil je 350 km halen dan moet je 90 rijden achter een vrachtwagen en om de 3 maanden je motorkap spuiten door de steenslag. Veel collega's voelen zich misleid en waren niet in dit project gestapt als de feiten er destijds lagen zoals die nu zijn.

Wat in jullie geval de beste oplossing zou zijn is een battery swap station. Tesla heeft de technologie en in combinatie met Taxi's die 24/7 operationeel zouden moeten kunnen zijn, maximaliseert dit de efficiëntie voor iedereen. Ze doen nu een pilot in de US, dat ze er een in het European HQ opzetten ook. Ik vind dat ze dit verschuldigd zijn aan de Taxi rijders die een grote leap of faith hebben genomen door te investeren in deze wagens. En het zou nog een mooi sales & marketing verhaal kunnen zijn voor Tesla ook.
 
Helemaal eens. Hier hou ik van zoeken naar oplossingen.

Battery swap is DE oplossing voor Taxi's. Taxi020 kijk eens op de website van Tesla naar battery swap......volgens mij een dit een perfecte oplossing voor jullie probleem en een mooie propositie voor Tesla. En dan neerzetten ergens op Schiphol dicht bij jullie klanten.
 
Helemaal eens. Hier hou ik van zoeken naar oplossingen.

Battery swap is DE oplossing voor Taxi's. Taxi020 kijk eens op de website van Tesla naar battery swap......volgens mij een dit een perfecte oplossing voor jullie probleem en een mooie propositie voor Tesla. En dan neerzetten ergens op Schiphol dicht bij jullie klanten.
Volgens mij is er een perfecte locatie beschikbaar op Schiphol. BetterPlace:rolleyes: TaxiPro
 
Rijkdom went snel. Tot voor een paar weken was Amsterdam sucloos dus armoedig.

Echt onzin dit, een SuC is ervoor om snel te kunnen laden en je weg te vervolgen. Net zoals met de overige SuC moesten de meeste elders laden op doorreis met het vooruitzicht dat er de beloofde SuC zouden komen.... Nu is er dus één in Amsterdam welke vaak niet als SuC gebruikt kan worden ivm lange wachttijden en alle stalls bezet dus lagere snelheid.
Dus je kan het eerder voorgelogen noemen..........
 
Calm down -;)

Als je 350+ per dag rijdt heb je gewoon een SuC nodig. Of je nu van SuC naar SuC of rondjes om dezelfde SuC rijdt maakt dan niet uit.
Laten we ophouden de Tesla-taxirijders te bashen.. Ik ben blij dat ze er zijn en het risico als eerste genomen hebben... Maakt de wereld rond Amsterdam een stukje mooier en schoner. Vind het een goed visitekaartje voor Amsterdam en voor Tesla. Hoop dat er meer gaan komen. Tesla volgt dan wel met de nodige SuC's/wisselstations.
 
Doelde ook niet zozeer op jou.. meer algemeen..

Mijn stelling is dat de SuC Amsterdam wordt gebruikt waar'ie voor bedoeld is (zie eerdere bijdrage) - inclusief de taxi's dus.(Tesla zegt toch niet dat je van SuC A naar SuC B moet rijden).

Ik heb alleen wel de pest in over mensen die auto aan de SuC achterlaten en dan naar de Arena etc gaan om twee uur later terug te komen
 
[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]Tesla heeft ons nadrukkelijk aangegeven dat 80% van de batterij mag worden opgeladen om zo slijtage aan de batterij te voorkomen. Ze wilden daar niet dieper op ingaan. Het enige wat ze kwijt wilden is dat het de levensduur van de batterij verhoogt. Dit hadden ze naar mijn mening eerder kunnen communiceren. Was dit het geval geweest dan had de helft van de vloot afgehaakt. [/COLOR][COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]
[/COLOR]
[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]Wat betreft een batterij swap station kan ik kort over zijn. Wij hebben als chauffeurs verschillende ideeën naar voren geschoven en waren zelfs bereid om een financiële bijdrage te leveren om snellaadstation van de grond te krijgen. Het antwoord van tesla, "wij zijn niet verantwoordelijk voor het oplaadnetwerk". Een batterij swap station kunnen we daarom op onze buik schrijven. Dat is te duur om op te zetten.

Ik hoop dat tesla beseft dat er een oplossing moet komen zodat iedereen met een big smile jan blijven genieten van de tesla
[/COLOR]
[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]
[/COLOR]