Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn oog viel zojuist op de toelichting bij de brandstofbesparing in Tesla configurator:

View attachment 87771
Model S Design Studio | Tesla Motors

Naast het feit dat de nauwkeurigheid van de berekening me zorgen baart (110% laden), is het bizar dat er uitgegaan wordt van 60 of 70% laden bij Superchargers. Dat halen volgens mij de misbruikers die Elon hierboven noemt nog niet eens.
Dus wanneer een Supercharger te druk gebruikt wordt, zegt men dat dit ligt aan enkele misbruikers die de Superchargers niet voor een incidentele roadtrip gebruiken. Maar wanneer er berekend moet worden hoe voordelig de auto is, maakt de gemiddelde(!) Tesla rijder 60/70% gebruik van Superchargers... :rolleyes:

Oef... Ik kom nog niet eens toe aan 1 of 2% via het supercharger netwerk.
 
Oef... Ik kom nog niet eens toe aan 1 of 2% via het supercharger netwerk.

Iemand die laadt op een laadpaal bij de baas, ben dan zelf baas, komt ook zelden bij de SuC.

Waarom elke week bijladen op en SuC als de daar een 50 min moet wachten terwijl je normaal laad onder werktijd.

Moet wel zeggen als ik een lange trip maak ik ze wel gebruik, 1 of 2% is laag maar ik kom zeker niet aan de 15%.
 
Vanmiddag bij SuC A`dam geweest en heerlijk staan chillen met een aantal taxichauffeurs. Bij inrijden Tesla terrein zat ik achter een taxi en samen namen we de twee laatste plekjes in beslag. 7 taxi's en ik aan het laden. Alles vol dus. Kwamen in de loop van de tijd nog 3 Tesla's aan (2 taxi, 1 privé) om te laden en die moesten dus wachten. De chauffeurs vertelde me dat ze Tes weer vol moesten inleveren voor de volgende chauffeur want ze rijden 24/7. Ze zijn er helemaal niet blij mee want het gaat van hun vrije tijd af en met een Mercedes als taxi hadden ze niet dat tijdverlies. Allemaal super aardige kerels die als zzp'er of werknemer de kost proberen te verdienen met een Tesla om hun gezinnetje te onderhouden. Laat ze maar lekker laden! Iets meer stalls zou het probleem oplossen maar dat is aan Tesla. Mijn respect voor de taximannen!
 
Maar ik neem aan dat ze toch besparen met een Tesla? De Mercedes lustte graag een flinke slok diesel, maar met de Tesla kunnen ze kosteloos bijladen aan de Supercharger. Maar goed, als je er niet echt om hebt gevraagd of rekening mee hebt gehouden, kan ik me wel voorstellen dat het vervelend is dat je nu telkens +/- een uur kwijt bent aan het laden.

Daarnaast is het ook wel apart dat de Tesla vol moet worden ingeleverd, want qua tijd is het helemaal niet efficiënt om ver boven de 50% te gaan laden. Dat duurt veel langer dan die eerste 50%. Ik weet niet wie die regel heeft bedacht, maar echt handig is het niet volgens mij.
 
Maar ik neem aan dat ze toch besparen met een Tesla? De Mercedes lustte graag een flinke slok diesel, maar met de Tesla kunnen ze kosteloos bijladen aan de Supercharger. Maar goed, als je er niet echt om hebt gevraagd of rekening mee hebt gehouden, kan ik me wel voorstellen dat het vervelend is dat je nu telkens +/- een uur kwijt bent aan het laden.

Daarnaast is het ook wel apart dat de Tesla vol moet worden ingeleverd, want qua tijd is het helemaal niet efficiënt om ver boven de 50% te gaan laden. Dat duurt veel langer dan die eerste 50%. Ik weet niet wie die regel heeft bedacht, maar echt handig is het niet volgens mij.

Ik heb daar ook een paar keer gestaan en taxi's zien komen en gaan. Ze blijven volgens mij niet tot ze helemaal vol zijn, dat duurt verschrikkelijk lang, maar er zal wel een 70 of 80% afspraak zijn. Van hen heb ik eerdere begrepen dat ze als zzp'er met zijn tweeën een Tesla exploiteren en hun "dienst"tijden op elkaar afstemmen en in het verlengde hiervan kan ik me ook wel voorstellen dat er afspraken zijn over de SOC bij overdracht.

Het zou trouwens best wel mooi zijn als er wat stalls bij komen. Het is pr slot van rekening het Europese hoofdkantoor en men heeft er bijna 200 Tesla's als taxi min of meer continu op de weg.
 
Ik heb daar ook een paar keer gestaan en taxi's zien komen en gaan. Ze blijven volgens mij niet tot ze helemaal vol zijn, dat duurt verschrikkelijk lang, maar er zal wel een 70 of 80% afspraak zijn. Van hen heb ik eerdere begrepen dat ze als zzp'er met zijn tweeën een Tesla exploiteren en hun "dienst"tijden op elkaar afstemmen en in het verlengde hiervan kan ik me ook wel voorstellen dat er afspraken zijn over de SOC bij overdracht.

Het zou trouwens best wel mooi zijn als er wat stalls bij komen. Het is pr slot van rekening het Europese hoofdkantoor en men heeft er bijna 200 Tesla's als taxi min of meer continu op de weg.

blijft toch een raar verhaal. Je schrijft als combinatie in op een aanbesteding en dan heb je je huiswerk gedaan, en dat is niet geweest op basis van aanwezige superchargers. Waren er gewoon niet. Dus volcontinue rijden is nooit het plan geweest, dat gaat met 2 shifts van >10uur ook wettelijk een probleem worden. Ik heb niet zoveel tegen de aanwezigheid van taxi's -al helemaal niet als ze een dure concessie moeten kopen en alsnog moeten concurreren met allerhande taxi's op Schiphol- maar de SuCs zijn bedoeld voor roadtrips, niet voor winstmaximalisatie.
 
Moeten we nu niet eens vieren dat dit probleem nu over is?
Tijd voor een oliebollenkraam bij Tesla HQ om het winterse SuperChargen extra feestelijk te maken. Met glühwein voor de passagiers.
Er zou nog eens leegloop kunnen ontstaan bij de SuperCharger in Amsterdam. Moeten we echt voorkomen om de noodzaak tot verdere uitbreiding van het netwerk niet te ondermijnen.

DSC_1983.JPG
 
Waar zijn die allemaal gebleven dan, heb ik wat gemist? ;-S
Heeft de brief van Elon zo goed gewerkt?

Vanmiddag rond lunchtijd kon ik in Amsterdam aansluiten in de wachtrij. Overigens waren er niet alleen taxi's aan het laden.
Uiteindelijk maar doorgereden naar Oosterhout (aankomst met 0%).
Daar was ik nr. 3, maar na 15 minuten stonden daar ook 7 Tesla's te laden.
Wordt toch drukker bij de SuC's. Blij als zodadelijk Eindhoven open gaat!
 
Vanmiddag bij SuC A`dam geweest en heerlijk staan chillen met een aantal taxichauffeurs. Bij inrijden Tesla terrein zat ik achter een taxi en samen namen we de twee laatste plekjes in beslag. 7 taxi's en ik aan het laden. Alles vol dus. Kwamen in de loop van de tijd nog 3 Tesla's aan (2 taxi, 1 privé) om te laden en die moesten dus wachten. De chauffeurs vertelde me dat ze Tes weer vol moesten inleveren voor de volgende chauffeur want ze rijden 24/7. Ze zijn er helemaal niet blij mee want het gaat van hun vrije tijd af en met een Mercedes als taxi hadden ze niet dat tijdverlies. Allemaal super aardige kerels die als zzp'er of werknemer de kost proberen te verdienen met een Tesla om hun gezinnetje te onderhouden. Laat ze maar lekker laden! Iets meer stalls zou het probleem oplossen maar dat is aan Tesla. Mijn respect voor de taximannen!
Willem mee eens met je statement. Ik zie het verschil niet tussen een taxi en een andere ondernemer die veel in de auto zit en veel gebruik maakt van de SuC's. Afgelopen zondag bij Adam geweest. Ik was nr 2 en langzaam vulde de stalls zich op.....Bezetting van de stalls is gewoon divers, net zoals bij andere SuCs het geval is
 
Maar ik neem aan dat ze toch besparen met een Tesla? De Mercedes lustte graag een flinke slok diesel, maar met de Tesla kunnen ze kosteloos bijladen aan de Supercharger. Maar goed, als je er niet echt om hebt gevraagd of rekening mee hebt gehouden, kan ik me wel voorstellen dat het vervelend is dat je nu telkens +/- een uur kwijt bent aan het laden.

In het geval van een taxi is tijd letterlijk geld. Dat uur dat ze moeten laden kan heel goed betekenen dat ze een stuk minder besparen of zelfs helemaal niet meer als je de prijs van een Tesla afzet tegen andere autos.

Daarnaast is het ook wel apart dat de Tesla vol moet worden ingeleverd, want qua tijd is het helemaal niet efficiënt om ver boven de 50% te gaan laden. Dat duurt veel langer dan die eerste 50%. Ik weet niet wie die regel heeft bedacht, maar echt handig is het niet volgens mij.

Als zo'n chauffeur met 50% begint dan heeft ie wel een probleem wanneer er een klant instapt die naar Groningen wil.