Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Duitsland

This site may earn commission on affiliate links.
Meerdere locaties SC's in Duitsland bekend
Samen met de Eurorastpark-Groep in Duitsland zet Tesla SC's in Duitsland op. De Eurorastpark Gruppe exploiteert 17 locaties bij autosnelwegen in Duitsland; Jettingen-Scheppach en Aichstetten zijn daar voorbeelden van. Wintersporters onder ons zijn hier al eens gestopt om hun accu's vol te gooien. Op 27 januari heeft deze groep een persbericht uitgegeven waarin ze aangeven dat 10 van hun 17 locaties in het eerste halfjaar van 2014 moeten zijn voorzien van SC's. Regensburg-Oost wordt met name genoemd. Waarschijnlijk zullen de overige 7 dan voor het einde van het jaar volgen.

Een overzicht van de 17 locaties:

http://eurorastpark.de/standort-karte.html

Het persbericht van de Eurorastpark Groep vind je hier:

http://eurorastpark.de/uploads/media/Presse-Auszug_MZ_21.01.2014.pdf
 
Meerdere locaties SC's in Duitsland bekend
Samen met de Eurorastpark-Groep in Duitsland zet Tesla SC's in Duitsland op. De Eurorastpark Gruppe exploiteert 17 locaties bij autosnelwegen in Duitsland; Jettingen-Scheppach en Aichstetten zijn daar voorbeelden van. Wintersporters onder ons zijn hier al eens gestopt om hun accu's vol te gooien. Op 27 januari heeft deze groep een persbericht uitgegeven waarin ze aangeven dat 10 van hun 17 locaties in het eerste halfjaar van 2014 moeten zijn voorzien van SC's. Regensburg-Oost wordt met name genoemd. Waarschijnlijk zullen de overige 7 dan voor het einde van het jaar volgen.

Een overzicht van de 17 locaties:

http://eurorastpark.de/standort-karte.html

Het persbericht van de Eurorastpark Groep vind je hier:

http://eurorastpark.de/uploads/media/Presse-Auszug_MZ_21.01.2014.pdf

Goed nieuws!!!
 
Het is nogal triest dat in een land waar nauwelijks Tesla's gekocht worden, zoveel superchargers gebouwd gaan worden, en ook nog eens zo snel. Alleen maar om de Tesla Model S in Duitsland te promoten. Terwijl in Nederland, waar we zoveel Tesla's hebben gekocht en ook blijven kopen, wij het nog steeds moeten doen met twee stuks en allebei ook nog eens gelegen aan de grenzen. Misschien hadden wij ook wat minder Tesla's moeten kopen, wellicht hadden wij dan wat meer prioriteit bij Tesla.
 
Het is nogal triest dat in een land waar nauwelijks Tesla's gekocht worden, zoveel superchargers gebouwd gaan worden, en ook nog eens zo snel. Alleen maar om de Tesla Model S in Duitsland te promoten. Terwijl in Nederland, waar we zoveel Tesla's hebben gekocht en ook blijven kopen, wij het nog steeds moeten doen met twee stuks en allebei ook nog eens gelegen aan de grenzen. Misschien hadden wij ook wat minder Tesla's moeten kopen, wellicht hadden wij dan wat meer prioriteit bij Tesla.
Heb je duidelijk niet gehoord wat Elon ons vrijdag te melden had....
 
Het is nogal triest dat in een land waar nauwelijks Tesla's gekocht worden, zoveel superchargers gebouwd gaan worden, en ook nog eens zo snel. Alleen maar om de Tesla Model S in Duitsland te promoten. Terwijl in Nederland, waar we zoveel Tesla's hebben gekocht en ook blijven kopen, wij het nog steeds moeten doen met twee stuks en allebei ook nog eens gelegen aan de grenzen. Misschien hadden wij ook wat minder Tesla's moeten kopen, wellicht hadden wij dan wat meer prioriteit bij Tesla.

Ik denk dat het helpt dat ze een partner gevonden hebben die bereid is om mee te denken/doen. Wellicht moet je eens een balletje opgooien bij een vreetschuur bij de snelweg waar je zelf regelmatig komt...
 
Ik heb ze liever in de ons omringende landen. In Nederland heb je duizende andere laadpunten en kom je dus nooit echt in de problemen. Je kunt hooguit wat meer tijd kwijt zijn dan verwacht. Meer in Nederland mag natuurlijk wel. :)

Hiermee wordt onze auto ook een geschikte vakantieauto... :)
 
Het is nogal triest dat in een land waar nauwelijks Tesla's gekocht worden, zoveel superchargers gebouwd gaan worden, en ook nog eens zo snel. Alleen maar om de Tesla Model S in Duitsland te promoten. Terwijl in Nederland, waar we zoveel Tesla's hebben gekocht en ook blijven kopen, wij het nog steeds moeten doen met twee stuks en allebei ook nog eens gelegen aan de grenzen. Misschien hadden wij ook wat minder Tesla's moeten kopen, wellicht hadden wij dan wat meer prioriteit bij Tesla.
Heb even stukje gequote vanaf Tesla site mbt superchargers:
"Met Tesla Superchargers kunnen Model S ​​eigenaren gratis reizen tussen steden langs drukke snelwegen in Noord-Amerika en Europa. Superchargers bieden een halve lading in slechts 20 minuten en zijn strategisch geplaatst om de eigenaren van station naar station met minimale stops te laten rijden."

Volgens mij verdient Tesla een 10+ mbt de uitrol van de SC's in NL. Voordat ik mijn auto had in december hebben ze aan de afspraak voldaan dat er binnen 300km een SC zou zijn in NL. Ik snap je opmerking derhalve niet. Tuurlijk het is fijn dat er meer SC's komen. Maar ik heb diep respect dat Tesla het aan durft om bij onze oosterburen het "gevecht" aan gaat met VAG/BMW/Mercedes. En aangezien je in Duitsland veel grotere afstanden kan afleggen snap ik heel goed dat ze flink uitpakken. Ik ben hier alleen blij mee.
 
De discussie rond superchargers krijgt soms een wat provinciaals en naïef karakter. Amerikanen denken niet in landen zoals wij dat soms nog doen - ze begrijpen niets van al die kleine landjes in Europa. Het feit dat Elon Musk niet kan vertellen hoeveel er in Nederland komen komt niet omdat hij het vergeten is, maar waarschijnlijk gewoon omdat hij geen idee heeft hoe groot dit land is. Er komen in NL echt geen SC's meer bij - misschien een enkele nog.. Plaats Nederland eens op een US kaart met SC's... Hoeveel denk je dat er dan binnen vallen ? SC's zijn voor lange afstand-trips bedoeld. Als je in Den Haag een keer goed gas geeft zit je in Duitsland. Ben dan ook juist blij dat ze daar nu komen en in andere landen.. De huidige in Duitsland zijn er niet voor die 100+ Duitse Tesla's maar juist voor ons in NL om nog dit jaar op wintersport te kunnen gaan. Top van Tesla !! En bij verdere plaatsing volgend jaar op vakantie naar Italie, Frankrijk etc..
 
De discussie rond superchargers krijgt soms een wat provinciaals en naïef karakter. Amerikanen denken niet in landen zoals wij dat soms nog doen - ze begrijpen niets van al die kleine landjes in Europa. Het feit dat Elon Musk niet kan vertellen hoeveel er in Nederland komen komt niet omdat hij het vergeten is, maar waarschijnlijk gewoon omdat hij geen idee heeft hoe groot dit land is. Er komen in NL echt geen SC's meer bij - misschien een enkele nog.. Plaats Nederland eens op een US kaart met SC's... Hoeveel denk je dat er dan binnen vallen ? SC's zijn voor lange afstand-trips bedoeld. Als je in Den Haag een keer goed gas geeft zit je in Duitsland. Ben dan ook juist blij dat ze daar nu komen en in andere landen.. De huidige in Duitsland zijn er niet voor die 100+ Duitse Tesla's maar juist voor ons in NL om nog dit jaar op wintersport te kunnen gaan. Top van Tesla !! En bij verdere plaatsing volgend jaar op vakantie naar Italie, Frankrijk etc..
Was jij bij een ander Elon meeting vrijdag dan ik? Of is mijn engels (verstaan) zo beroerd? ;) :tongue:
 
Geen letterlijke quote, maar op een vraag of er meer superchargers in NL zouden komen, zei hij dat het netwerk nog fijnmaziger gaat worden, en dat je niet meer op zo op SC locaties hoeft te letten: "you won't have to worry about it".

Dat heeft hij twee keer gezegd, later zei hij ook dat ze bezig zijn dat als je je bestemming hebt ingegeven in je navi en de auto 'ziet' dat je het niet gaat halen, hij je dan automatisch naar de dichtsbijzijnde SC stuurt. Dat kan natuurlijk alleen als er daar voldoende van zijn. :)

- - - Updated - - -

Musk zei dat de Benelux een stuk meer Superchargers krijgt in vergelijking met andere landen, gezien de dichtheid van het wegennet en de bevolkingsdichtheid.

Inderdaad Tesla/Elon heeft duidelijk laten merken dat Europa/VS absoluut niet als één gezien worden. Vandaar ook de 'excuses' voor de charge perikelen. Ze hadden beter regionale updates kunnen uitbrengen. En vandaar ook de speciale German Autobahn-update (stijvere suspension), welke ik zeker wil hebben overigens! :) Ze kijken echt wel goed naar de lokale markt naar mijn mening.
 
Ik heb de hele speech gemist.
Wat waren de hoofdpunten die Elon te melden had waar we blij van kunnen worden ?
Staat her en der al wel vermeld maar hier nog een kleine opsomming wat mij is bijgebleven:
  • Aanzienlijke uitbreiding van het aantal Superchargers in de Benelux. Ik kreeg de indruk dat het aantal SC voor Nederland naar 5-10 zou groeien. Het zouden er zoveel worden dat je je nooit meer druk hoeft te maken of je het wel gaat halen.
  • De uitrol van het SC-netwerk gaat zeer voorspoedig. Op dit moment wordt er ongeveer 1 SC-station/dag geopend.
  • Deze zomer kun je zeker mbv SC's naar Z-Frankrijk
  • FastNed had ie nog nooit van gehoord.
  • Nieuwe software, major update versie 6.0 komt met een week of 2.
  • Verhoging laden naar 16/32A vereist een hardware aanpassing die in het SC kan gebeuren binnen een half uur. Dit wordt ook binnen enkele weken verwacht.
  • Navigatie software wordt aanzienlijk verbeterd, kijk naar TomTom
  • Soortgelijke optie van Slacker Radio in de USA met play any song mogelijkheid komt ook in Europa. Zei het via een andere provider, naam is me ontschoten.
  • Adaptive Cruise Control staat op de lijst maar gaat nog wel even duren.
  • Voorlopig concentreert Tesla zich op verbetering van kwaliteit en logistiek alvorens nieuwe opties en mogelijkheden te richten.
  • Model X leverbaar vanaf zomer 2015 in Europa.

Dan ben ik vast nog wel het een en ander vergeten.:wink:
 
Staat her en der al wel vermeld maar hier nog een kleine opsomming wat mij is bijgebleven:
  • Aanzienlijke uitbreiding van het aantal Superchargers in de Benelux. Ik kreeg de indruk dat het aantal SC voor Nederland naar 5-10 zou groeien. Het zouden er zoveel worden dat je je nooit meer druk hoeft te maken of je het wel gaat halen.
  • De uitrol van het SC-netwerk gaat zeer voorspoedig. Op dit moment wordt er ongeveer 1 SC-station/dag geopend.
  • Deze zomer kun je zeker mbv SC's naar Z-Frankrijk
  • FastNed had ie nog nooit van gehoord.
  • Nieuwe software, major update versie 6.0 komt met een week of 2.
  • Verhoging laden naar 16/32A vereist een hardware aanpassing die in het SC kan gebeuren binnen een half uur. Dit wordt ook binnen enkele weken verwacht.
  • Navigatie software wordt aanzienlijk verbeterd, kijk naar TomTom
  • Soortgelijke optie van Slacker Radio in de USA met play any song mogelijkheid komt ook in Europa. Zei het via een andere provider, naam is me ontschoten.
  • Adaptive Cruise Control staat op de lijst maar gaat nog wel even duren.
  • Voorlopig concentreert Tesla zich op verbetering van kwaliteit en logistiek alvorens nieuwe opties en mogelijkheden te richten.
  • Model X leverbaar vanaf zomer 2015 in Europa.

Dan ben ik vast nog wel het een en ander vergeten.:wink:

Wow thx :)
Toch goed nieuws en ben erg benieuwd naar die update 6 :)

- - - Updated - - -

Dat van die 5-10 SC in NL er bij kan ik er niet uit opmaken, lijkt me ook wel een erg groot aantal voor zo'n klein landje. Kreeg zelf meer de indruk dat er maar 1 of 2 bijkomen. De tijd zal het leren. Eentje rond Utrecht zou voor mij handiger zijn, blijf er stiekem op hopen ;)

Rond Maastricht, is meteen een goede doorloop met de reis naar het zuiden van Europa...:cool:
 
Was jij bij een ander Elon meeting vrijdag dan ik? Of is mijn engels (verstaan) zo beroerd? ;) :tongue:

Nog sterker, ik kon er niet bij zijn ivm andere afspraken. -;)
Maar ik kijk gewoon naar de Tesla-policy mbt Superchargers. Pakweg om de 250 km tbv lange afstandsreizen; de omvang van NL; de feitelijke plaatsing tot nu toe in de wereld. En de kennis van de doorsnee Amerikaan vwb de Europese topografie. Ik zal straks zonodig de eerste zijn die toegeeft het mis te hebben - maar ik geloof er niets van dat er in NL nog (veel) bij gaan komen.