Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Duitsland

This site may earn commission on affiliate links.
Tx - Mooi overzicht !

Het Slacker alternatief is RDIO.


Staat her en der al wel vermeld maar hier nog een kleine opsomming wat mij is bijgebleven:
  • Aanzienlijke uitbreiding van het aantal Superchargers in de Benelux. Ik kreeg de indruk dat het aantal SC voor Nederland naar 5-10 zou groeien. Het zouden er zoveel worden dat je je nooit meer druk hoeft te maken of je het wel gaat halen.
  • De uitrol van het SC-netwerk gaat zeer voorspoedig. Op dit moment wordt er ongeveer 1 SC-station/dag geopend.
  • Deze zomer kun je zeker mbv SC's naar Z-Frankrijk
  • FastNed had ie nog nooit van gehoord.
  • Nieuwe software, major update versie 6.0 komt met een week of 2.
  • Verhoging laden naar 16/32A vereist een hardware aanpassing die in het SC kan gebeuren binnen een half uur. Dit wordt ook binnen enkele weken verwacht.
  • Navigatie software wordt aanzienlijk verbeterd, kijk naar TomTom
  • Soortgelijke optie van Slacker Radio in de USA met play any song mogelijkheid komt ook in Europa. Zei het via een andere provider, naam is me ontschoten.
  • Adaptive Cruise Control staat op de lijst maar gaat nog wel even duren.
  • Voorlopig concentreert Tesla zich op verbetering van kwaliteit en logistiek alvorens nieuwe opties en mogelijkheden te richten.
  • Model X leverbaar vanaf zomer 2015 in Europa.

Dan ben ik vast nog wel het een en ander vergeten.:wink:
 
Was niet echt als vraag bedoeld. Ik wilde gewoon melden dat er nog meer SC's gepland waren, dan die die aangesproken werden door de starter van dit thema.

Dat zouden er dus al zo'n kleine 20 zijn die gepland waren...:smile:
 
There is an EU specific thread for superchargers on TMC:
European SuperCharger rollout updated

plus Volker.Berlin created a map of existing and rumored supercharger locations in Europe:
https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zBYpcE9tjk8w.k-_Hunrcr2uA
Fire him a message if you want to know something about this. He insisted it is a good idea to maintain his own map :tongue:
Indeed, let's stick to that European thread instead of having all kinds of local threads.

SC's are for everybody in Europe!
 
Nee, geen ice protest ... gewoon een luie idioot die zichzelf vol propt met Schitzels in het restaurant ( Rade Duitsland ) ... Sommige mensen zijn egoïstisch en denken alleen maar aan zichzelf. Gelukkig slaagden we erin een "workaround" (achter) te maken en konden we na 20 minuten weer verder rijden.

Alleen schaam ik me ervoor dat het een Nederlander was.

IMG_4073.jpg
IMG_4072.jpg
IMG_4078.jpg
 
Komende drie jaar Superchargers bij 51 Globus vestigingen (minstens 12 stalls per lokatie)
 
Wat een z*k! Heb je een bedank mail gestuurd naar meneer Spijkerman?
Ik mag toch hopen dat er wel degelijk contact opgenomen is met Spijkerman. En anders doe ik het wel. Ik kan hier echt niet met m'n hoofd bij.

Afgelopen week in Superdévoluy waar maar 1 paal staat met 2 aansluitingen stond er ook een EV, zonder ingeplugd te zijn, 3 dagen een plek bezet te houden. De wagen zat notabene vol met franse EV stickers, dus leek me een demo model o.i.d. Heb wel briefje achter de ruit gedaan met de tekst 'parking at a charging spot without charging is asocial' en dat hielp want de volgende dag stond-ie wél te laden, en aan het einde van die dag een paar plaatsen verder op een normale plek. De rest van de week beide plekken telkens bezet door wisselende én ladende EVs, dus de aso zat wel degelijk een hoop andere EV rijders in de weg.

M'n dochter vertelde dat een vriendin van haar onlangs in A'dam een boete van € 500 had gekregen voor het parkeren op een laadplek zonder aangesloten te zijn (de arme meid wist niet hoe het laden werkte maar dacht ik laat 'm toch lekker staan hier). Zulke boetes moeten ze overal uitdelen, dan komt er gauw een einde aan dit gedrag.
 
  • Like
Reactions: RobsEV and Maarten