TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Supercharger's Frankrijk

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by HWS, Jul 15, 2014.

  1. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,981
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Krijg zojuist de 1e foto's van SuC Nîmes binnen.
     

    Attached Files:

  2. redevries

    redevries René de Vries

    Joined:
    May 22, 2013
    Messages:
    2,283
    Location:
    Oosterhout, Netherlands
    Ik hoop dat het goed vastzit.. Het ziet er eruit alsof je er een heftruck onder zet, en meeneemt. :)

    Ook de opstelling is interessant. Ik had elders al gelezen dat er ook twee type2 aansluitingen zouden zijn, die kun je dan gebruiken als je moet wachten. Uit deze foto's kan ik niet opmaken hoe je het voor elkaar moet krijgen om zowel de twee SuC plekken, als ook de twee type-2 te gebruiken. Het is wel een heel erg klein plekje.... Is er elders ruimte omdat naar 4 of 8 stalls uit te breiden?
     
  3. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,981
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Mijn zwager is op dit moment op vakantie in de buurt van Nîmes. Toen ik van deze SuC hoorde heb ik hem gevraagd even langs te rijden en wat foto's te mailen. We zijn beide Tesla eigenaar, ik van de model S en hij van wat aandelen:biggrin:.

    Alle SuC's in Frankrijk hebben op dit moment nog dezelfde (semi-mobiele)configuratie. 1 SuC stall, 2 aansluitingen en een aparte paal met 2x type 2 aansluiting. De huidige opstelling ziet er naar mijn mening ook niet handig uit, er lijkt ook nog volop gebouwd te worden in de achtergrond. Maar wat klagen we, er staat toch maar mooi een SuC, ik ben er blij mee zo vlakbij ons familiehuis.
     
  4. ResB

    ResB Member

    Joined:
    Dec 21, 2012
    Messages:
    196
    Location:
    Flevoland
    Waarom zijn er 2 type 2 aansluitingen...? Dat gaat gegarandeerd bezet worden gehouden door Outlanders, Zoees ed... En die staan er dan niet een half uurtje, maar meteen de hele nacht.
     
  5. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,981
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Don't shoot the messenger:scared:
     
  6. fivari

    fivari Maker van de Fivari-charger

    Joined:
    Nov 25, 2013
    Messages:
    530
    Location:
    Leuven, Belgium
    Een Zoe is aan een 22 kW paal in een uurtje vol. Bovendien lees ik hier op het forum dat menig Tesla zich al heeft gelaafd aan de laadpalen bij de Renaultdealers. De liefde kan niet van 1 kant komen en voor mij is het logisch dat de service in beide richtingen gaat.
    Ik ga ervan uit dat deze type 2 aansluitingen door de Franse of lokale overheid worden opgelegd als voorwaarde bij de vergunning voor de SC.
     
  7. LuckyLuke

    LuckyLuke Model S P85DL

    Joined:
    Dec 14, 2011
    Messages:
    2,092
    Location:
    Eindhoven, The Netherlands
    Bedenk me net: Zou die type2 paal niet iets kunnen zijn om onder de "alle nieuwe Europese laadpunten moeten voorzien zijn van hetzelfde type2 socket" regel uit te komen?

    Edit: fivari was me net voor, lol :)
     
  8. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,981
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Zou wellicht handiger zijn als de type 2 paal aan de andere kant zou staan? Of nog beter dat je haaks op het laadstation kan parkeren? Praktijk zal het uitwijzen. Ben benieuwd of we binnenkort foto's zien met de gevreesde file vorming bij de SuC's.
     
  9. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,102
    Location:
    Europe
    Die 22 kW punten zijn ook mooi voor als de laadsnelheid aan de SuC onder de 100 km/h daalt, want dan kun je net zo goed aan de 22 kW paal verder laden.
    Dan kan iemand met een minder vol accu pack aan de SuC op hogere snelheid laden.

    Alleen jammer dat het display de gemiddelde laadsnelheid per sessie in km/h aangeeft.
    Dan zou je dus moeten kijken naar daling onder een bepaalde laadstroom en DC voltage, rechtsonder in het laadscherm..
    Dat zal wel niet precies bij de 32A bij 400V voor wisselstroom zijn. Dat laat ik even over aan de wortel-uit-drie rekenkundigen.
     
  10. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    #10 pvh, Jul 16, 2014
    Last edited: Jul 21, 2014
    Weet iemand wat het vermogen van die paal is? Een Zoe kan overigens als enige op 43kW laden... Dus Zoe's welke een hele nacht zullen staan lijkt me niet echt gaan gebeuren. Met hun 24kW accu zullen ze tops 30 minuten daar gaan staan.
     
  11. LastNLSig

    LastNLSig Active Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    1,057
    Location:
    Netherlands
    Echte Fransen hebben natuurlijk alleen maar een type 3 - type 2 kabel in de auto liggen. Dus die kunnen toch niet aan de paal.:wink: Houden we een verdwaalde Leaf over.

    Opstelling is inderdaad belabberd. Ook omdat je de herrie en de warmte van de transformator direct naast de auto hebt.
    Dat krijg je als je Amerikaanse functionaliteit combineert met de Franse slag.
    (modulaire idee is aardig, maar de uitvoering...)

    Bij de weg, zijn ze daarnaast nu nog een toiletblok aan het aanleggen?
     
  12. LuckyLuke

    LuckyLuke Model S P85DL

    Joined:
    Dec 14, 2011
    Messages:
    2,092
    Location:
    Eindhoven, The Netherlands
    Gewoon display instellen op kW ipv km/uur, die kW waarde update wel realtime dacht ik. Dus zodra die onder de 22kW zakt afkoppelen en doorschuiven.
     
  13. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,102
    Location:
    Europe
    Simpel, dus.

    Nu zo'n instructie in vier talen maken, afdrukken, lamineren en met een tie wrap aan de SuC hangen.

    Ik stel het lamineerapparaat beschikbaar. :)
     
  14. Jean

    Jean Member

    Joined:
    Aug 20, 2013
    Messages:
    397
    Location:
    Ulvenhout (NL)
    Deze zijn speciaal geplaatst om ook Xfrank aan de SuC te laten laden :wink:
     
  15. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,981
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Ik had inmiddels toch wel 2 extra SuC's tussen Oosterhout en Reims verwacht. Hoop dat deze nu HEEL snel komen voor de Frankrijkgangers. Voor velen is de zomervakantie al begonnen...
     
  16. Basvdpoel

    Basvdpoel Member

    Joined:
    Feb 24, 2014
    Messages:
    787
    Location:
    Alphen aan den Rijn
    Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en ga dit jaar toch maar vliegen naar zuid Frankrijk.... :biggrin:
     
  17. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,519
    Location:
    Breda, Netherlands
    watje :tongue:
     
  18. MjjVonk

    MjjVonk Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    443
    Location:
    Culemborg, The Netherlands
    Dat hoop ik ook, 1 boven Parijs en 1 in Narbonne (zuid frankrijk) zou mijn trip naar Barcelona net wat sneller laten verlopen
     
  19. diegop

    diegop LaTrêve

    Joined:
    May 22, 2014
    Messages:
    239
    Location:
    Brecht, België
    Omdat pas 2 dagen voor ons vertrek de SuC in Auxerre open ging en we van de andere nog niets wisten, zijn we maar met het autootje van mijn vrouw (Mazda MX5 ook leuk in het zuiden) naar ons huis in La Tour sur Orb (omgeving Montpellier - Beziers) gereden. Zij blijft daar 6 weken en ik ben nu even 2 weken thuis om wat bij te werken. Maar ik heb nu wel de Tesla:biggrin:

    Onze eerste reis naar daar met de Tesla zal in de herfstvakantie zijn, tegen dan zal ook de afstand naar Auxerre of Macon te overbruggen zijn met SuC's
     
  20. Destiny

    Destiny Member

    Joined:
    Mar 31, 2014
    Messages:
    76
    Location:
    Alkmaar
    Er missen inderdaad nog wat SuC in Frankrijk/België.
    We zijn net terug van vakantie en het was inderdaad even puzzelen om de routes de rijden.
    Je zou kunnen zeggen, dat we de vakantie hebben afgestemd op Tes. Op de meeste locaties hebben we een paar dagen gestaan.
    Dat is meer vakantie gevoel en je kunt op je gemak laden voor de volgende etappe.
    Ik heb een blogje bijgehouden hoe de reis gegaan is. In omgekeerde volgorde is deze te lezen op : biokatoen.wordpress.com
     

Share This Page