Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Val-de-Meuse ('Langres') is een zeer welkome aanvulling in Frankrijk. Vorig jaar moest ik vanaf Baune nog doorsteken via een toeristische route naar Nancy omdat ik Metz niet ging halen. Dit jaar geen probleem met een korte laadstop in VdM.

Er staan zestien stalls. 15 stuks op rij en dan 1 extra in een hoek aan de tegenoverliggende zijde. Het is me een raadsel waarom voor deze opstelling is gekozen. Het lijkt net of diegene die deze SuC ontwierp maar tot 15 kan tellen :(
Of zou de lokatie voorbereid zijn om er later 30 van te maken? De parkeerplaats is er namelijk breed genoeg voor, ze hadden er ook 8 tegenover 8 kunnen plaatsen. En allemaal achteruit parkeren, dus geen enkele plek is voorbereid op een X of een Model 3 met aanhanger.

Het hotel duurt nog wel even. Tot die tijd staat er een tijdelijke toiletkeet.
Als je over je handen plast kan je ze (nog) niet wassen. Wel drogen :eek:.
Koffie voor 1€ uit een automaat met kwaliteit om waarschijnlijk snel te vergeten.
Maar wel 24/7 open @HWS !

IMG_0887.JPG
IMG_0888.JPG
IMG_0889.JPG
IMG_0890.JPG
IMG_0891.JPG
 
Last edited:
Ik zag helemaal in het zuiden ook een nieuwe verschijnen, La Seyne-sur-Mer / Toulon.
En nog een andere: Sailly-Flibeaucourt (links van Amiens, richting de kust).
Tip: @teslaliving op twitter heeft een bot die aan de hand van wijzigingen in de Tesla data tweets over nieuwe Supercharges stuurt.
supercharge.info kan alle wijzigingen volgens mij niet meer bijhouden :)
 
  • Informative
Reactions: pvkeep and UlrA
Ik zag helemaal in het zuiden ook een nieuwe verschijnen, La Seyne-sur-Mer / Toulon.
En nog een andere: Sailly-Flibeaucourt (links van Amiens, richting de kust).
Tip: @teslaliving op twitter heeft een bot die aan de hand van wijzigingen in de Tesla data tweets over nieuwe Supercharges stuurt.
supercharge.info kan alle wijzigingen volgens mij niet meer bijhouden :)
Ze staan er al weer bij op supercharge.info :)
 
  • Like
Reactions: robertvg
Val-de-Meuse ('Langres') is een zeer welkome aanvulling in Frankrijk. Vorig jaar moest ik vanaf Baune nog doorsteken via een toeristische route naar Nancy omdat ik Metz niet ging halen. Dit jaar geen probleem met een korte laadstop in VdM.

Er staan zestien stalls. 15 stuks op rij en dan 1 extra in een hoek aan de tegenoverliggende zijde. Het is me een raadsel waarom voor deze opstelling is gekozen. Het lijkt net of diegene die deze SuC ontwierp maar tot 15 kan tellen :(
Of zou de lokatie voorbereid zijn om er later 30 van te maken? De parkeerplaats is er namelijk breed genoeg voor, ze hadden er ook 8 tegenover 8 kunnen plaatsen. En allemaal achteruit parkeren, dus geen enkele plek is voorbereid op een X of een Model 3 met aanhanger.

Het hotel duurt nog wel even. Tot die tijd staat er een tijdelijke toiletkeet.
Stalls liggen er netjes bij zeg. De keet is inmiddels voorzien van een zitje en toiletten met wasbakken DSC_9840.JPG DSC_9841.JPG
 
Val-de-Meuse ('Langres') is een zeer welkome aanvulling in Frankrijk. Vorig jaar moest ik vanaf Baune nog doorsteken via een toeristische route naar Nancy omdat ik Metz niet ging halen. Dit jaar geen probleem met een korte laadstop in VdM.

Er staan zestien stalls. 15 stuks op rij en dan 1 extra in een hoek aan de tegenoverliggende zijde. Het is me een raadsel waarom voor deze opstelling is gekozen. Het lijkt net of diegene die deze SuC ontwierp maar tot 15 kan tellen :(
Of zou de lokatie voorbereid zijn om er later 30 van te maken? De parkeerplaats is er namelijk breed genoeg voor, ze hadden er ook 8 tegenover 8 kunnen plaatsen. En allemaal achteruit parkeren, dus geen enkele plek is voorbereid op een X of een Model 3 met aanhanger.

Het hotel duurt nog wel even. Tot die tijd staat er een tijdelijke toiletkeet.
Als je over je handen plast kan je ze (nog) niet wassen. Wel drogen :eek:.
Koffie voor 1€ uit een automaat met kwaliteit om waarschijnlijk snel te vergeten.
Maar wel 24/7 open @HWS !

View attachment 235089 View attachment 235090 View attachment 235091 View attachment 235092 View attachment 235093
Toen ik er zaterdag laadde kwam de (trotse) eigenaar even een babbeltje slaan. De 16 stalls worden later uitgebreid tot 32, verklaarde ie, vandaar dat de andere kant van de parking er zo 'SuC-klaar' uit ziet.
 
  • Like
Reactions: NicoV and robertvg
Hebben er daar ooit 8 gestaan? Ik herinner me alleen die 4.
Het waren er in ieder geval zes toen ik vorig jaar januari daar was. Deze vier en twee iets dichter bij de ingang. En toen had je ook nog een bovengrondse stroomkabel lopen vanaf het trafohuisje aan de overkant van de weg. Die hing aan provisorische houten palen. Nu is het wel netjes onder de weg door weggewerkt.
 
Toen ik er zaterdag laadde kwam de (trotse) eigenaar even een babbeltje slaan. De 16 stalls worden later uitgebreid tot 32, verklaarde ie, vandaar dat de andere kant van de parking er zo 'SuC-klaar' uit ziet.

Twee - en - dertig stalls....waar gaat dat heen zeg? In wereldstad Val-de-Meuse.
Weet Elon soms dat alle vaste klanten van de Camping Municipal volgend jaar in een Model 3 rijden ?
Dat zitje van twee stoelen is dan weer een beetje klein bemeten.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: simonsmidt
Eigenaar rekende erop dat dit vanuit België de eerst stop zou worden (hm, met mijn 85D moet ik eerst wat pauzeren in Metz, maar misschien heeft ie gelijk voor wat betreft een 100D in de zomer?). Ook leuk dat wie via Reims rijdt ook nog een nieuwe andere SuC heeft op diezelfde hoogte. SuCs bij Langres, daar waren we toch al lang op aan 't wachten!
 
  • Like
Reactions: ebullio
Gisteren voor t eerst de SuC in Tours bezocht. Niet eenvoudig te vinden bij een Kasteel aan de Loire met een mooi terras. Geen bordjes, ben er eerst een keer langs gereden. Inrit ligt tegenover de inrent vd camping. Mooi terras met prijzige drankjes. Cola €7,- witte wijn €10,-:confused:. Aan de overkant bij de camping is t vast beter te betalen.
IMG_1768.JPG
IMG_1769.JPG
IMG_1770.JPG
IMG_1771.JPG
IMG_1772.JPG
IMG_1773.JPG