Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Aire du Poulet de Bresse is soon online!

file.php
 
Vroegah, was een tripje naar Z-Frankrijk eenvoudig.
Er was maar 1 optie via Urmond-Metz-(Nancy)-Nuits Saint Georges-Vienne(Lyon)-Nimes.
Daarna kwam de route er over Parijs bij en nu is een mix ook al goed mogelijk en krijg ik weer last van keuze stress. Welke route te nemen en welke chargers over te slaan. Via Parijs is goed te doen maar alleen als je er op het juiste moment vd dag passeert.

Heb nu de volgende, voor mij nieuwe route, bedacht.
Vertrek 11:30u Zoetermeer-Nivelles(probeer ik weer een keertje)-Reims-Sud-Chateau Villain-Beaune(diner)-Valence-Nimes. ETA 01:00u

Als er iemand al ervaring mee heeft, vooral of Nivelles-Reims te doen is, lijkt een stuk Route National, of tips hoor ik ze graag.
 
Vroegah, was een tripje naar Z-Frankrijk eenvoudig.
Er was maar 1 optie via Urmond-Metz-(Nancy)-Nuits Saint Georges-Vienne(Lyon)-Nimes.
Daarna kwam de route er over Parijs bij en nu is een mix ook al goed mogelijk en krijg ik weer last van keuze stress. Welke route te nemen en welke chargers over te slaan. Via Parijs is goed te doen maar alleen als je er op het juiste moment vd dag passeert.

Heb nu de volgende, voor mij nieuwe route, bedacht.
Vertrek 11:30u Zoetermeer-Nivelles(probeer ik weer een keertje)-Reims-Sud-Chateau Villain-Beaune(diner)-Valence-Nimes. ETA 01:00u

Als er iemand al ervaring mee heeft, vooral of Nivelles-Reims te doen is, lijkt een stuk Route National, of tips hoor ik ze graag.
@pvkeep heeft deze route waarschijnlijk al eens gereden.
 
Als er iemand al ervaring mee heeft, vooral of Nivelles-Reims te doen is, lijkt een stuk Route National, of tips hoor ik ze graag.

Op 15.08.2014 heb ik Nijvel-Matougues, en later die dag ook terug gedaan; lukt makkelijk.

In België wel een stuk échte Belgische weg - symptomatisch voor de toestand van ons landje.
En in Frankrijk was het ook duidelijk dat het verval in Fr. ook was ingezet.


Mogelijk is het intussen wel verbeterd. Of net niet ;)
 
Nog geen problemen gehad omdat er daar maar 6 stalls zijn?
Nog een Tip om in Beaune max een uurtje te eten(niet bij t Mercure Hotel).
Hendrik, je zou 21 Boulevard kunnen proberen. Ik heb daar nog nooit gegeten. Maar dat ziet er wel uit alsof je daar redelijk snel iets kunt krijgen. Als ik in Beaune eet dan doe ik er meestal wat langer over dan een uur.

Welke SuC met 6 stalls heb je het over? Ik heb in Frankrijk nog nooit ergens hoeven wachten.
 
Lons-le-Saunier open. Precies op tijd voor de Fransen. Die hebben de komende 2 weken kerstvakantie. Vanaf 1 januari is het lekker rustig in de Franse skigebieden. Met Lons-le Saunier open moeten we Beaune op de terugweg helaas overslaan. Beaune was een prima lunchplek. @HWS het centrum, Place Carnot, staat vol met restaurantjes die binnen een uur het eten kunnen serveren.Ik ken Ecrit Vin en Brasserie La Concorde.
 
@pvkeep Wachten heb ik ook nog nooit gedaan, is ook iets waar ik erg slecht mee om kan gaan. Zowel Reims als Chateauvillain zouden er 6 hebben.
@Ham1 zal er pas om ca 20:30 zijn. Vertrek NL is gepland 11-12u. Dat er in Beaune volop goed te eten is is mij bekend:rolleyes:. De uitdaging op doorreis is fastsoenlijk eteno_O.
 
Last edited:
ik heb Reims en Chateauvillain aangedaan op de terugweg van Spanje, wel in de andere richting.
(Er staan bij beide dus 2*6 stalls, in elke richting een SuC)

Stond twee maal eenzaam en alleen - zielig toch :(.

Telkens toen ik vertrok kwam er een NL-Tesla-S aanrijden, die ik overigens later nog ben tegengekomen.