Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Wij gaan binnenkort naar Chamonix vanuit Antwerpen, via Gent, Lille, Reims (overnachting met laadpunt), Troyes, Lyon, Genève. Tips welke superchargers we zeker moeten nemen, en welke we best vermijden?

Lokeren, Kortrijk en Lille kennen we al. (Is Kortrijk nu al bruikbaar, of nog altijd meestal geICEd? We passeren zondagavond rond 17:00, dus veel cinemagangers...)
Vervolgens:
- Urvillers
- Aire de Reims-Champagne
- Matougues
- Troyes
- Aire de Châteauvillain - Val Marnay

Dan een splitsing bij Dijon, afhankelijk van het verkeer op maandagmiddag:
- Beaune
- Maçon (voor zover ik begrepen heb, is dat restaurant meestal dicht en is er niks anders te zien buiten een paar geiten?)
of:
- Aire du Poulet de Bresse

En tenslotte Genève.

We hebben ook een pas van NewMotion voor in geval van nood, maar gebruiken natuurlijk liever de superchargers die we tot augustus nog gratis hebben.

Alle tips welkom! Bedankt,

Michel
 
Wij gaan binnenkort naar Chamonix vanuit Antwerpen, via Gent, Lille, Reims (overnachting met laadpunt), Troyes, Lyon, Genève. Tips welke superchargers we zeker moeten nemen, en welke we best vermijden?

Lokeren, Kortrijk en Lille kennen we al. (Is Kortrijk nu al bruikbaar, of nog altijd meestal geICEd? We passeren zondagavond rond 17:00, dus veel cinemagangers...)
Vervolgens:
- Urvillers
- Aire de Reims-Champagne
- Matougues
- Troyes
- Aire de Châteauvillain - Val Marnay

Dan een splitsing bij Dijon, afhankelijk van het verkeer op maandagmiddag:
- Beaune
- Maçon (voor zover ik begrepen heb, is dat restaurant meestal dicht en is er niks anders te zien buiten een paar geiten?)
of:
- Aire du Poulet de Bresse

En tenslotte Genève.

We hebben ook een pas van NewMotion voor in geval van nood, maar gebruiken natuurlijk liever de superchargers die we tot augustus nog gratis hebben.

Alle tips welkom! Bedankt,

Michel
Beaune vinden we leuk, owv dichtbij Carrefour om even te shoppen en snel een hapje, alhoewel het Cresendo niet altijd top is.
Macon is bij een restaurant/hotel. Ver van het stad.
Daar lekker en niet te duur gegeten, maar je moet bellen om zeker te zijn dat ze open zullen zijn. En misschien best ook reserveren. Hotel zelf vonden we koud en onaangenaam maar het lag ook aan de periode (nieuwjaar halte richting ValTho)
 
Bedankt voor de info, waarschijnlijk wordt het dus Chateauvillain en Poulet de Bresse, met misschien nog een kwartiertje bij Archamps om wat voller aan te komen op de bestemming. (M3 Long Range AWD met zware voet).

Ik veronderstel dat je bij de aires ten allen tijde wel iets te eten zal kunnen vinden. Die supercharger van Archamps, dat is bij een soort conventiecenter van Best Western? Zo te zien met een klein restaurantje, en waarschijnlijk ook eentje bij de IBIS vlak ernaast? Kan je daar meestal iets eten. of beter toch niet op rekenen?

Die van Matougues ziet er wel iets raars uit, midden in een woonwijk met enkel een auberge in de buurt? Die gaan we maar niet proberen, denk ik...

Voorbij Dijon zullen we normaal gezien de oostelijke weg nemen, lamgs Poulet de Bresse dus, maar moesten we toch de andere weg moeten nemen om een file te vermijden wordt het Beaune en niet Maçon :)

Bedankt!

Michel
 
De Best Western in Archamps is niet veel soeps. De koffie is beter dan bij het Novotel in Beaune, maar de bar is lang niet altijd open. Het restaurant in Matougues is wel oke. En ze hebben een winkeltje waar je oa champagne kunt kopen.
Bij Poulet de Bresse kun je ook best redelijk eten krijgen dus zou ik daar langer stoppen dan in Archamps.
 
Bedankt voor de info, waarschijnlijk wordt het dus Chateauvillain en Poulet de Bresse, met misschien nog een kwartiertje bij Archamps om wat voller aan te komen op de bestemming. (M3 Long Range AWD met zware voet).

Ik veronderstel dat je bij de aires ten allen tijde wel iets te eten zal kunnen vinden. Die supercharger van Archamps, dat is bij een soort conventiecenter van Best Western? Zo te zien met een klein restaurantje, en waarschijnlijk ook eentje bij de IBIS vlak ernaast? Kan je daar meestal iets eten. of beter toch niet op rekenen?

Die van Matougues ziet er wel iets raars uit, midden in een woonwijk met enkel een auberge in de buurt? Die gaan we maar niet proberen, denk ik...

Voorbij Dijon zullen we normaal gezien de oostelijke weg nemen, lamgs Poulet de Bresse dus, maar moesten we toch de andere weg moeten nemen om een file te vermijden wordt het Beaune en niet Maçon :)

Bedankt!

Michel
Hi Michel,
Ik ben net enkele dagen terug van een vakantie in Italie met tussenstop in Frankrijk. We hebben 4 superchargers gepakt. Macon zou ik overslaan idd. Beaune is prima, als je wat wil lopen.
Zelf heb ik 2 keer bij een Aire gestopt op de heen- en terugreis (Aire de Reims-Champagne-Sud, France & Aire de Châteauvillain - Val Marnay, France). Die vond ik zelf het prettigst, omdat ze direct langs de snelweg liggen en je daar gebruik kunt maken van de standaard faciliteiten op de Aires.

Voor het plannen van de route en supercharger stops heb ik gebruik gemaakt van abetterroutplanner.com. Dat vond ik echt ideaal. Heel duidelijk. Op Youtube is hier genoeg info over te vinden.

Andere tip ivm je zware rechtervoet... Maak vooral gebruik van Flitsmeister. Tijdens mijn wintersport gaf Flitsmeister nog "gevarenzones" aan, maar nu gaf hij echt weer de flitsers zelf aan. Qua datagebruik viel me dat heel erg mee, en het scheelt je veel geld ;-)

Fijne vakantie.
 
Monrélimar (ex Saulce-sur-Rhône) is nu open.
@BlueShift
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    688.6 KB · Views: 159
  • Informative
  • Like
Reactions: knakworst and SMU
Die supercharger van Archamps, dat is bij een soort conventiecenter van Best Western? Zo te zien met een klein restaurantje, en waarschijnlijk ook eentje bij de IBIS vlak ernaast? Kan je daar meestal iets eten. of beter toch niet op rekenen?
Niet op rekenen. Mijn ervaring begin dit jaar op weg naar de wintersport:
Een absolute afknapper: laden onder Geneve bij Archamps. Een groot Best Western hotel met een giga parkeerterrein. Maar we waren al argwanend, want er stond welgeteld 1 auto. Het hotel zelf was net zo: het restaurant gesloten, de bar, idem en zelfs de receptie was onbemand. Of we maar wilden bellen, dan zou er wel iemand komen. We hebben het maar gelaten en zijn in de hal gaan zitten wachten, maar zonder lunch.

Er was echt niets te krijgen, maar eldorado voor een inbreker. We konden door een volledig verlaten hotel dwalen en alles meenemen als we dat gewild hadden. Bijna spookachtig. Maar het kan in de zomer, of door de weeks natuurlijk heel anders zijn. Ben wel benieuwd naar je ervaring.
 
Ben van de week nabij Grenoble gaan superchargen (plaatsje/wijk heet Bernin), er zijn daar ca 10 plaatsen bij een hotel(keten) welke in een soort van universiteit campus/bedrijvencomplex ligt. Werkte prima met mijn Model 3.
 
Last edited:
Heeft niks met de planning te maken. Vanaf as zaterdag tot eind augustus is het elke zaterdag druk.
Bij SuC verwacht ik zelf niet veel drukte. Op mijn route heb ik minimaal 10 opties om te kunnen laden. Bij elke stop gewoon even inpluggen. Ik hoef maar 2 keer te laden maar stop minimaal 5 keer.
In Frankrijk ook wel eens met een knipperende benzine lampje moet doorrijden naar de volgende station omdat bij de eerste pomp benzine op was.