Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
laadplaats (eentje was al ge-iced; maar het kan nooit moeilijk zijn de eigenaar te vinden in geval van nood...
IMAG0035.jpg

ingang !
IMAG0032.jpg


SuC Chalons-en-Champagne. Ideaal voor verkenning van de Champagnestreek; of op weg naar het zuiden.
 
Last edited:
Laden in Matougues (Fr)
Dat was een feestje.
Gisteren 2x geladen op heen- en terugweg naar/van Nancy.
Op de terugweg kwam ik leeg aan en hebben gegeten in het prima restaurant. Na 5 kwartier waren wij (en te Tesla) tot de nok gevuld en konden we huiswaarts keren.
Het laden ging met een snelheid van 540 km/u bij 242A.
De laders (2) staan er nog geen week en zijn zo'n 20 keer gebruikt.
De eigenaar verwacht dat er november/december een uitbreiding met (of naar?) 6 komt.
Als je laat aankomt is het hek gesloten. Als je de supercharger opzoekt in de Tesla, wordt daar de code van het hek in de omschrijving vermeld.
De route planner geeft richting NL een route aan die behoorlijk lang is, waardoor je Oosterhout niet kunt halen.
Wanneer je via Couvin je route plant, is deze 60km korter en iets sneller.
 
Als je dan toch via Couvin rijdt, is het dan niet handiger om meteen even wat bij te laden in Nivelles?

Inderdaad, dat heb ik in een andere posting over nivelles gemeld.
Op de heenweg is me dat niet bevallen (traag) op de terugweg wel (stuk sneller)
Omdat laden op de heenweg niet beviel, had ik Nivelles op de terugweg willen vermijden.
Door een onrustige rechtervoet werd dat te spannend en hebben we gelukkig de slechte ervaring van de heenweg kunnen uitwissen