Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Loek, vorige week praktisch hetzelfde tochtje gemaakt met m'n 85D. Met 100% SoC vertrokken in Eindhoven en 3u27 later met 12% gearriveerd in Metz (339Km). Na twintig minuten laden met 60% SoC vetrokken naar Val de Meuse (178Km) om daar 1u36 later aan te komen met nog 7% over. Weer 20 minuten geladen en met 48% weg richting Beaune - daar na 1u14 aangekomen (148Km) met 6% SoC. Ben 's nachts om 02.00 uur vertrokken en was om 09.00 uur in Beaune.... Moet toch te doen zijn met de familie? Succes!
Wat is dan je gemiddelde snelheid ?
 
De gegevens staan in de post van SMU: totaal zo'n 665km in 7uur. Dat is best heel netjes! Zal deels ook zijn doordat hij snachts heeft gereden.
Aan de andere kant: op zo'n rare tijden heb je wss wel wat meer verbruik want je rijdt dan niet zo kort achter iemand dus weinig slipstream effect.
In VdM heb je nu wel een 'lounge', pincode staat in de nav.
Dus wel toilet en koffie automaat.
Wij hebben in Metz een citroen merengue taart gekocht die we in de 'lounge' opgegeten hebben.
 
De gegevens staan in de post van SMU: totaal zo'n 665km in 7uur. Dat is best heel netjes! Zal deels ook zijn doordat hij snachts heeft gereden.
Aan de andere kant: op zo'n rare tijden heb je wss wel wat meer verbruik want je rijdt dan niet zo kort achter iemand dus weinig slipstream effect.
Je kunt in Frankrijk 's nachts prima achter een busje hangen die ook lekker doorrijdt:)
 
Wat is dan je gemiddelde snelheid ?

Ben elke etappe gestart met 115 km/u op de AP. Banden op 3.0 bar en range mode aan, en dan versnellen waar de trip predictor aangeeft dat het verbruik omhoog kan. Temperatuur was tussen vijftien en twintig graden en het was windstil geloof ik... Ik denk dat het nog sneller gekund had doordat het verbruik tussen Luik en Arlon een stuk lager was dan ik verwachtte.
 
Ben elke etappe gestart met 115 km/u op de AP. Banden op 3.0 bar en range mode aan, en dan versnellen waar de trip predictor aangeeft dat het verbruik omhoog kan. Temperatuur was tussen vijftien en twintig graden en het was windstil geloof ik... Ik denk dat het nog sneller gekund had doordat het verbruik tussen Luik en Arlon een stuk lager was dan ik verwachtte.
Ik vertrek morgen voor mijn eerste lange rit richting Kroatie en dacht de ap op 125 te zetten, ga ik dan de voorgestelde range ongeveer kunnen aanhouden ?
 
Ik vertrek morgen voor mijn eerste lange rit richting Kroatie en dacht de ap op 125 te zetten, ga ik dan de voorgestelde range ongeveer kunnen aanhouden ?

Ik zou gewoon de tripadvisor volgen en zo hard rijden als je wilt. Zelf vind ik 150 op AP waar het mag in Dld en anders 135 of 125 of 105 al naar gelang max snelheid.
Eerdere ervaringen en posts van anderen hebben uitgewezen dan het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt of je langzamer rijdt en korter laadt of juist sneller rijdt en langer laadt. 'Hypermilen' alleen doen bij stukken waar je een grote afstand moet overbruggen of waar je niet veel boven de 80% wilt laden.

Als je specifiek doelt op stukken nabij Kroatië waar de SuC dichtheid nog niet zo hoog is dan zou ik inderdaad even goed opletten maar in principe ook de trip advisor volgen. Ik denk dat 125 iets meer verbruikt dan je typical, maar met hoge temperaturen zit je aardig in de richting. Wees voorbereid op hoogteverschillen, een onverwachte lange klim op het einde kan spannend zijn. Ook hier houdt de trip advisor rekening mee.

Veel plezier!
 
Is deze Tesla bij de Sub in Châteauroux vermomd als Mercedes, of....? En hij neemt ook nog een feitelijk 2 laadpunten in beslag...
IMG_2468.JPG
 
Gisteren bij Langres aan de SuC gestaan. Er werd daar onderhoud gepleegd door Tesla (stall 3). De monteurs kwamen uit Duitsland, ze reden in een Tesla met een nummerbord uit Munchen. Ze waren eerst bij Straatsburg en daarna in Nancy geweest. De Franse hulptroepen schijnen ver in het zuiden te zitten. Mooi dat Europese denken, handelen en samenwerken. De verwachting is dat Langres één van de grootste SuC's gaat worden. Uitbreiding mogelijk naar meer dan 30 stalls.