Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Huh? Senlis kan toch niet dicht? Je rijdt naast de courtepaille en ibis budget naar de chargers. En Valenciennes, daar sta ik geregeld voor de poort maar dan blijf je gewoon doorbellen. Ik kom daar op de meest ontiechelijke uren dus gegarandeerd dat die beste man of vrouw een dutje aan het doen is of nummer 2.

Ik denk niet dat het Novotel daar ooit dicht is geweest aangezien dit hotel het Accor "AllSafe" label draagt en dus open blijft.

Nu ja, het zijn rare tijden....

(Nee, geen code hier)

Ik heb hetzelfde gehad met de SuC in Charleville-Mézières: op de navigatie stond hij als gesloten, maar toen ik er aankwam was de poort open en hadden ze simpelweg containers gezet na de SuC zodat je niet verder de parking van het (gesloten) hotel op kon. Maar opladen kon wel.
 
Huh? Senlis kan toch niet dicht? Je rijdt naast de courtepaille en ibis budget naar de chargers. En Valenciennes, daar sta ik geregeld voor de poort maar dan blijf je gewoon doorbellen. Ik kom daar op de meest ontiechelijke uren dus gegarandeerd dat die beste man of vrouw een dutje aan het doen is of nummer 2.

Ik denk niet dat het Novotel daar ooit dicht is geweest aangezien dit hotel het Accor "AllSafe" label draagt en dus open blijft.

Nu ja, het zijn rare tijden....

(Nee, geen code hier)

Senlis kan gewoon dicht heeft ook een hekwerk voor aan het terrein. Valenciennes is een heletijd alleen tussen 09:00 en 18:00 open geweest.
 
En weet iemand hoe het is mbt. de avondklok in Frankrijk?

Mag je als toerist op doorreis nog wel laden na 18uur?
En in je auto zitten/wachten?
Wij zijn met de kerstdagen naar ons huis in Asturias (Spanje) gereden, waarbij wij tijdens de avondklok in Frankrijk en Spanje hebben gereden. Dat ging zonder problemen. Enkel in Spanje (Cantabria) zijn wij gecontroleerd bij een controle midden op de snelweg om 2 uur ‘s nachts. Daar mochten wij gewoon doorrijden omdat wij op doorreis waren.

Ook bijna alle superchargers onderweg waren open, de navigatie gaf aan welke niet open waren. Let wel, alle voorzieningen zijn dicht, toiletbezoek dus bij tankstations.
 
  • Like
Reactions: Baaits
Wij zijn met de kerstdagen naar ons huis in Asturias (Spanje) gereden, waarbij wij tijdens de avondklok in Frankrijk en Spanje hebben gereden. Dat ging zonder problemen. Enkel in Spanje (Cantabria) zijn wij gecontroleerd bij een controle midden op de snelweg om 2 uur ‘s nachts. Daar mochten wij gewoon doorrijden omdat wij op doorreis waren.

Ook bijna alle superchargers onderweg waren open, de navigatie gaf aan welke niet open waren. Let wel, alle voorzieningen zijn dicht, toiletbezoek dus bij tankstations.

@Daniel 74 , dat is een flinke rit naar een mooi stukje in Spanje. Ik ben afgelopen zomer in de Picos geweest en dat heeft een onuitwisbare indruk gemaakt. Kom ik zeker terug.
 
Senlis kan gewoon dicht heeft ook een hekwerk voor aan het terrein. Valenciennes is een heletijd alleen tussen 09:00 en 18:00 open geweest.

Aangezien ik daar zowat wekelijks sta rond 5:00am en tot hiertoe ook nog nooit problemen heb gehad op 1x na heb ik het even voor jouw en mezelf nagevraagd bij het hotel zelf (je weet maar nooit) en zei confirmeerde mij net dat de laadpalen steeds toegankelijk zijn. ([email protected])

Senlis kan misschien dicht maar ik zie geen enkel reden waarom ze dit hekje zouden dichtschuiven, hotels zijn ook gewoon doorlopend open. Mocht je zeker willen zijn: [email protected]
 
  • Informative
Reactions: bpsmits
BTW correctie hoe zat het ook alweer? Beste allemaal, nee het hoort vast niet hier thuis toch even een snelle vraag. Vandaag met de accountant eens eens de BTW aangifte van Q 4 2020 doorgenomen. Toch fiks die 27% BTW correctie op de Tesla S. Ik legde hem voor:de wagen heeft weinig gereden in 2020 voornamelijk woon-werk. Als zzp-er geldt woon werk toch als zakelijk kilometers? Dan kan ik toch een percentage van de BTW correctie nemen op basis van werkelijk gebruik als dat lager is ? dus prive kms/ totale kilometers? iemand hiermee bekend? Vorige jaar niet gedaan maar misschien nu met de al tijden nauwelijks rijdende S wel interessant!

Thanks
 
BTW correctie hoe zat het ook alweer? Beste allemaal, nee het hoort vast niet hier thuis toch even een snelle vraag. Vandaag met de accountant eens eens de BTW aangifte van Q 4 2020 doorgenomen. Toch fiks die 27% BTW correctie op de Tesla S. Ik legde hem voor:de wagen heeft weinig gereden in 2020 voornamelijk woon-werk. Als zzp-er geldt woon werk toch als zakelijk kilometers? Dan kan ik toch een percentage van de BTW correctie nemen op basis van werkelijk gebruik als dat lager is ? dus prive kms/ totale kilometers? iemand hiermee bekend? Vorige jaar niet gedaan maar misschien nu met de al tijden nauwelijks rijdende S wel interessant!

Thanks
Ik meen mij te herinneren dat voor de btw correctie de woon-werk kilometers niet als zakelijk gelden. Dit wijkt dus af van de regeling voor de bijtelling, waar woon-werk kilometers wel zakelijk zijn.
 
Ik meen mij te herinneren dat voor de btw correctie de woon-werk kilometers niet als zakelijk gelden. Dit wijkt dus af van de regeling voor de bijtelling, waar woon-werk kilometers wel zakelijk zijn.

Van de belastingdienst site mbt BTW kilometers: "Als bijvoorbeeld een bouwvakker of een onderhoudsmonteur reist naar de bouwplaats of het adres van een klant, dan is dat geen woon-werkverkeer."
 
Ik meen mij te herinneren dat voor de btw correctie de woon-werk kilometers niet als zakelijk gelden. Dit wijkt dus af van de regeling voor de bijtelling, waar woon-werk kilometers wel zakelijk zijn.

volgens mijn accountant zijn km naar de klant wel zakelijk voor een zzper. Dan kan het lucratief zijn. ik rijdt (IN DAT GEVAL) 20% prive rest zakelijk. 20% ipv 100% van 2,7 van circa 100k scheelt toch ruim 2000€ netto


Van de belastingdienst site mbt BTW kilometers: "Als bijvoorbeeld een bouwvakker of een onderhoudsmonteur reist naar de bouwplaats of het adres van een klant, dan is dat geen woon-werkverkeer."
 
Ik meen mij te herinneren dat voor de btw correctie de woon-werk kilometers niet als zakelijk gelden. Dit wijkt dus af van de regeling voor de bijtelling, waar woon-werk kilometers wel zakelijk zijn.
Voor de volledigheid: mijn uitspraak heeft betrekking op een advocaat (aandeelhouder van de kantoor nv) die van zijn woonadres naar zijn kantoorlocatie rijdt. Deze kilometers gelden niet als zakelijk voor de btw correctie. Kilometers naar cliënten e.d. zijn dan wel zakelijk voor de btw correctie.

Ik zie dat de vraagsteller zzp’er is en waarschijnlijk zakelijk gevestigd zal zijn op zijn woonlocatie. Dat is een andere situatie.
 
Voor de volledigheid: mijn uitspraak heeft betrekking op een advocaat (aandeelhouder van de kantoor nv) die van zijn woonadres naar zijn kantoorlocatie rijdt. Deze kilometers gelden niet als zakelijk voor de btw correctie. Kilometers naar cliënten e.d. zijn dan wel zakelijk voor de btw correctie.

Ik zie dat de vraagsteller zzp’er is en waarschijnlijk zakelijk gevestigd zal zijn op zijn woonlocatie. Dat is een andere situatie.
Hoe zou dit alles toch in Frankrijk geregeld zijn. Iemand een idee?:)
 
De btw correctie is toch ook nooit hoger dan de daadwerkelijk aan dan de betaalde btw over de kosten voor de auto?

Uit eerder gegeven link van de Belastingdienst:

Valt uw afgetrokken btw voor de auto gedurende de 4 jaren na het jaar van aankoop van de auto lager uit dan het bedrag dat u zou moeten betalen voor privégebruik? Dan mag de correctie voor privégebruik niet hoger zijn dan de in dat jaar afgetrokken btw voor onderhoud en gebruik plus 1/5 van de afgetrokken btw bij aankoop.

Of dat inclusief onbeperkt superchargen in Frankrijk is weet ik niet zeker.