Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat we intussen wel allemaal weten dat het geen geschikte locatie is zolang het hotel niet open is.

Blijkbaar moest tesla wachten tot eind dit jaar om die lader te openen, dat bespaarde hier heel wat klachten.

Dan zouden er weer andere klachten zijn, want die waren er en daarom is hij alvast geopend.
 
Ik denk dat we intussen wel allemaal weten dat het geen geschikte locatie is zolang het hotel niet open is.

Blijkbaar moest tesla wachten tot eind dit jaar om die lader te openen, dat bespaarde hier heel wat klachten.
Geen faciliteiten is logisch als het hotel nog niet klaar is en prima als je het weet. Ik stoorde me aan de bouwvakkers die met een kraan de laadplekken bezetten en (als ik het goed begreep) ook verantwoordelijk waren voor het afkoppelen van de stroom van 1/3 van de stalls. Daarmee dus 4/6 van de capaciteit hebben doen verdampen!

View attachment 237308
 
Last edited:
IMG-20170723-WA0004.jpg
 
Dan zouden er weer andere klachten zijn, want die waren er en daarom is hij alvast geopend.
denk dat kristof zijn comment eerder sarcastisch was ;-) er zullen altijd wel klachten zijn maar intussen rijden we toch gratis rond op vakantie en moeten we zoals de andere merken niet zoeken naar CCS of Chademo of andere laders om op vakantie bestemming te raken...
 
Ah, die ken ik. Over dat restaurant ben ik niet zo enthousiast, daarnaast ist enkel tijden winkeltijden open.
Hamburgers zijn te doen. Ze vragen zelfs naar de cuisson. De rest is inderdaad niet enthousiasmerend. Misschien waren onze verwachtingen al sterk getemperd door die 'rest' te zien.
Is wel 7/7 open.
Als je in Metz beter wil is er het Novotel. Maar die speelt een paar klassen hoger.
Als je liever een hamburgerketenburger wil, zijn er wel 2 ietwat geforceerde oplossingen in Arlon.
  • Er is een Quick aan de andere kant van de autoweg. Je moet dan wel te voet het afrittencomplex over. Er zijn geen voet- of fietspaden, dus dat moet in de berm. Ooit eens gedaan en viel eigenlijk nog mee (het was droog). De rotondes zijn zeer overzichtelijk. Best eerst passagiers afzetten. Er is trouwens ook een pizzahut.
  • Als je wat verder richting Longwy rijdt alvorens 180° te keren, kom je aan een gigantisch Cora winkelcomplex met een Mc Donalds drive inn. Je kan er afhalen en dan picknicken aan de SuC. Misschien is een (overdekte) picknicktafel nog iets wat ze moeten toevoegen in afwachting van VdV.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Carl and AustinP
Valt me op dat vooral bij (nieuwe) Belgische SuC's de fossiele rijders er erg aan moeten wennen dat dit laadplekken zijn. En soms zelfs de Tesla rijders ook(Gent). Of zie ik dit verkeerd volgens onze Belgische leden?
Ik overweeg om zaterdagnacht via Kortrijk terug te rijden mocht ik Gent niet halen als ik er lekker de gang in heb vanaf Parijs.