Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt. Toen ik "begon" waren alleen die vijf er en als na een paar weken via drie daarvan en 2 Oostenrijkse Smatric's waarvan eentje bij overnachtingsadres (met heel gedoseerd rijden) op eindbestemming in midden Hongarije gekomen waar 220 Volt de enige mogelijkheid was (vakantie dus geen punt). Tijdens deze eerste reis werd op 30 april 2014 Wenen geopend wat enorm scheelde voor de terugreis. Is nu met zowel weinig maar lange laadpauzes (met gezin) als met hoppen (als je alleen bent en steeds net genoeg laadt om de volgende te halen) op SuC te doen. Maar toen kon het ook.

Those were the days... :)
 
Hoe je het draait of keert; hoe meer Suc's er zijn, hoe meer Tesla-wagens er zullen worden verkocht. Range anxiety ,naast het prijskaartje, is de belangrijkste reden om geen Tesla te kopen. (Althans in mijn kennis/vriendenkring.) Als wij terugkeren van de Semois, dan ben ik blij dat ik Kortrijk achter de hand heb voor het geval het krap wordt om in Roeselare te raken. (Beter dan 20km om te rijden naar Nivelles.)
In putje winter, tegen wind, kan ik met mijn MS90D gemakkelijk de 285km rijden in 1 keer aan bvb 90km/h maar als de Sucs in Doornik, Namen en Rochefort er komen dan kunnen we de volle 129 km/h rijden en kiezen waar we bijladen naar gelang de snelheid/temperatuur/windrichting/baggage/aantal passagiers/regen....
 
Klopt. Toen ik "begon" waren alleen die vijf er en als na een paar weken via drie daarvan en 2 Oostenrijkse Smatric's waarvan eentje bij overnachtingsadres (met heel gedoseerd rijden) op eindbestemming in midden Hongarije gekomen waar 220 Volt de enige mogelijkheid was (vakantie dus geen punt). Tijdens deze eerste reis werd op 30 april 2014 Wenen geopend wat enorm scheelde voor de terugreis. Is nu met zowel weinig maar lange laadpauzes (met gezin) als met hoppen (als je alleen bent en steeds net genoeg laadt om de volgende te halen) op SuC te doen. Maar toen kon het ook.
Inderdaad, via deze SuC's zijn wij in maart of april 2014 naar Perpignan op verlof geweest. (via Duitsland en Zwitserland)
Gewoon om te bewijzen tov. de familie dat je met een EV naar het zuiden kon reizen...
 
Hoe je het draait of keert; hoe meer Suc's er zijn, hoe meer Tesla-wagens er zullen worden verkocht. Range anxiety ,naast het prijskaartje, is de belangrijkste reden om geen Tesla te kopen. (Althans in mijn kennis/vriendenkring.) Als wij terugkeren van de Semois, dan ben ik blij dat ik Kortrijk achter de hand heb voor het geval het krap wordt om in Roeselare te raken. (Beter dan 20km om te rijden naar Nivelles.)
In putje winter, tegen wind, kan ik met mijn MS90D gemakkelijk de 285km rijden in 1 keer aan bvb 90km/h maar als de Sucs in Doornik, Namen en Rochefort er komen dan kunnen we de volle 129 km/h rijden en kiezen waar we bijladen naar gelang de snelheid/temperatuur/windrichting/baggage/aantal passagiers/regen....

Hoe meer, hoe liever - absoluut.
Ik heb nog niemand op het forum gezien die tégen een nieuwe supercharger is.
Dat is het punt niet.
Punt is dat het niet correct is dat een Tesla in WestVlaanderen 'niet aan te raden' is wegens geen suc.
En uw voorbeeld toont gelukkig aan dat dit idd. niet correct is.

Wat mij betreft is de cirkel in deze discussie nu rond; en mogen we ze afsluiten.:cool:;)
 
Waarom laad u niet thuis waar uw Tesla vele uren stilstaat?
Persoonlijk wil ik liever meer SuC in andere landen omdat ik SuC in België niet echt gebruik. Alleen mensen op roadtrips hebben een echte behoefte aan SuC ; dat wil zeggen mensen van buiten België omdat Belgie heel klein is. En voor hun zijn er genoeg in Noord Belgie, nee?
Toen ik mijn Model X kocht waren Gent en Kortrijk actief. Nu niet meer. Tesla heeft bestaande SuC’s verwijderd. De klant voelt zich dus bedrogen.
 
Toen ik mijn Model X kocht waren Gent en Kortrijk actief. Nu niet meer. Tesla heeft bestaande SuC’s verwijderd. De klant voelt zich dus bedrogen.
En denk je dat Tesla niet de moeite doet om nieuwe locaties te vinden?
Wees maar gerust dat ze er mee bezig zijn.
Enige spijtige is dat ze er eigenlijk niet over communiceren. (naast het kaartje op hun site)
 
  • Like
Reactions: guyG
Toen ik mijn Model X kocht waren Gent en Kortrijk actief. Nu niet meer. Tesla heeft bestaande SuC’s verwijderd. De klant voelt zich dus bedrogen.
allez, we zijn 10 minuten verder en we herbeginnen:eek:

"Tesla heeft bestaande SuC’s verwijderd."
Tuuuut, wrong answer !

1. Gent's hotel is verkocht, Supercharger moest weg --- is buiten wil van Tesla, dat is hier al herhaaldelijk aangehaald.
2. Kortrijk staat er nog - zelfs werkend ! op een laag pitje, buiten de wil van Tesla om.


Het lijkt wel alsof je Tesla van slechte wil beschuldigd.... en vul nu zelf maar in.:rolleyes:
 
  • Helpful
  • Disagree
Reactions: nico180 and guyG
De SuC locatie van Lokeren is eigenlijk wel speciaal. 4 benzinestations op minder dan 100 meter van elkaar.
2x Avia, 1x Q8 en 1x Total. o_O
20171121_195231.jpg 20171121_195332.jpg
Bij Avia hebben ze wat last van het stroomverbruik van de SuC. De verlichting staat daar constant te knipperen. :cool:
 
  • Funny
Reactions: guyG
Toen ik mijn Model X kocht waren Gent en Kortrijk actief. Nu niet meer. Tesla heeft bestaande SuC’s verwijderd. De klant voelt zich dus bedrogen.

Brute pech dat jij je Model X besteld en geleverd gekregen hebt net in die 2 weken dat Kortrijk open was.
Dat jij je bedrogen voelt kan ik inkomen, maar nieuwe klanten kunnen zich moeilijk bedrogen voelen, het is immers goed bekend dat Gent weg is en Kortrijk tijdelijk gesloten is.
 
  • Like
Reactions: FVO
Het is niet de eerste keer dat Tesla de klanten in de steek laat met een gebrek aan info. Denk maar aan het neuterprobleem, kwam je thuis en bleek je niet te kunnen laden. Antwoord Tesla : pech .... Vooraf aan de klanten laten weten dat dit probleem zich zou kunnen voordoen : homaar dat is onze taak niet.
En dan de futureproof Classic car. Is zelfs niet voorzien op AP, om maar van de software-upgrades te zwijgen die beloofd waren...
 
  • Disagree
Reactions: Sjon, Carl and FVO
Het is niet de eerste keer dat Tesla de klanten in de steek laat met een gebrek aan info. Denk maar aan het neuterprobleem, kwam je thuis en bleek je niet te kunnen laden.

hier geef ik je 100%; neen, 200% gelijk


En dan de futureproof Classic car. Is zelfs niet voorzien op AP, om maar van de software-upgrades te zwijgen die beloofd waren...

maar dit is 2x b***s***; neen, héle dikke b***s***