Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Toch echt vervelend dat er sinds dec 2015 géén enkele supercharger is bijgekomen.
Foei, Tesla.

Dat hoor (lees) je me niet zeggen (schrijven), en bevestigt alleen maar mijn laatste zin.

Range anxiety zorgt er nog steeds voor dat velen nog niet de stap durven nemen naar FEV, dat is nog altijd de realiteit. Tesla weet dit maar al te goed, en heeft in de afgelopen jaren zeer bewust gecommuniceerd over hun SuC netwerk en de uitbreidingen die men mag verwachten.

Zelf heb ik bijzonder veel zin om een Mission E te kopen, als die wat aanleunt tegen het concept model. Maar als er geen laadinfrastructuur gelijkwaardig aan de SuCs wordt voorzien, dan blijft die gewoon in de showroom staan. Zo belangrijk is zo'n netwerk imho.

Bottom line: Ja, Tesla investeert sterk in hun infrastructuur, en daar ben ik als klant zeer tevreden over. Maar het is geen gratis extra die we krijgen door hun visionaire politiek en visie, ze hebben het simpelweg op voorhand beloofd. Mijn reactie op jouw "Tesla MOET helemaal géén superchargers te bouwen" blijft dus stevig overeind.
 
  • Like
Reactions: guyG
Dat hoor (lees) je me niet zeggen (schrijven), en bevestigt alleen maar mijn laatste zin.

Range anxiety zorgt er nog steeds voor dat velen nog niet de stap durven nemen naar FEV, dat is nog altijd de realiteit. Tesla weet dit maar al te goed, en heeft in de afgelopen jaren zeer bewust gecommuniceerd over hun SuC netwerk en de uitbreidingen die men mag verwachten.

Zelf heb ik bijzonder veel zin om een Mission E te kopen, als die wat aanleunt tegen het concept model. Maar als er geen laadinfrastructuur gelijkwaardig aan de SuCs wordt voorzien, dan blijft die gewoon in de showroom staan. Zo belangrijk is zo'n netwerk imho.

Bottom line: Ja, Tesla investeert sterk in hun infrastructuur, en daar ben ik als klant zeer tevreden over. Maar het is geen gratis extra die we krijgen door hun visionaire politiek en visie, ze hebben het simpelweg op voorhand beloofd. Mijn reactie op jouw "Tesla MOET helemaal géén superchargers te bouwen" blijft dus stevig overeind.

Als ze de helft minder hadden gebouwd hadden we nog een mooi netwerk en hadden ze betere cijfers kunnen publiceren. Tja, wat Porsche betreft moet iedereen zelf weten. Hopelijk hebben ze helemaal geen last van kinderziektes.
 
Als ze de helft minder hadden gebouwd hadden we nog een mooi netwerk en hadden ze betere cijfers kunnen publiceren. Tja, wat Porsche betreft moet iedereen zelf weten. Hopelijk hebben ze helemaal geen last van kinderziektes.

Tesla weet al sedert ze plannen hebben voor de Model 3, dat er serieus werk aan de winkel is om tijdig klaar te geraken voor de massa. Je mag je dan gevleid voelen door hun inspanningen die de verwachtingen meer dan overtreffen, ze doen het echt niet als extraatje voor de huidige eigenaars.

We moeten hier ook geen pagina's aan verder breien, mijn punt was enkel dat Tesla het ons wel degelijk verschuldigd is, op basis van hun eigen beloftes. En dit vooral als reactie op een aantal beweringen die voor mij wat teveel fanboy gehalte hadden...

Je zult het waarschijnlijk niet meer geloven, maar ik ben wel degelijk Tesla fan. Maar dan wel niet zwart/wit. ;)
 
  • Like
Reactions: guyG
Ik vind het een beetje overdreven... In 2017 zijn Lummen, Verviers, Aalst, Lokeren en Ekeren erbij gekomen, en heeft men Brugge en Luik niet op tijd kunnen realiseren. Luik ligt vermoed ik aan het feit dat het Van der Valk hotel daar nog niet open is. Dus waarom de irritatie dat Tesla afspraken niet zou nakomen? Prettig dat jullie in bedrijven werken waar deadlines moeiteloos gehaald worden
 
  • Funny
Reactions: FVO
Ik vind het een beetje overdreven... In 2017 zijn Lummen, Verviers, Aalst, Lokeren en Ekeren erbij gekomen, en heeft men Brugge en Luik niet op tijd kunnen realiseren. Luik ligt vermoed ik aan het feit dat het Van der Valk hotel daar nog niet open is. Dus waarom de irritatie dat Tesla afspraken niet zou nakomen? Prettig dat jullie in bedrijven werken waar deadlines moeiteloos gehaald worden

Hier geen irritatie omdat een aantal SuCs niet tijdig volgens planning zijn klaar geraakt. Daar heb ik alle begrip voor.
Maar je verwoordt het verder goed: Tesla heeft wel degelijk afspraken, die ze ongetwijfeld zo goed mogelijk proberen na te komen.
 
Hier geen irritatie omdat een aantal SuCs niet tijdig volgens planning zijn klaar geraakt. Daar heb ik alle begrip voor.
Maar je verwoordt het verder goed: Tesla heeft wel degelijk afspraken, die ze ongetwijfeld zo goed mogelijk proberen na te komen.

Dus wat is het punt? Maar laten we er maar over ophouden. Respecteer elkaars keuze om in het "why", "how" of "what" te bivakkeren. Zie wat postjes terug.
 
  • Like
Reactions: EddieW
Persoonlijk heb ik geen moeite met SuC netwerk
Ik laad om de 2 nachten thuis en 1 keer/week bij SuC.
Ook nooit de reden waarom ik Tesla kochte voor de SuC netwerk.
"gewoon omdat Tesla zoveel mooier is dan mijn oude BMW4 of Audi A5 :eek:"
TMC community is meestal behulpzaam (met wat plaagstootjes af en toe:))
Enigste minpunt zo aan SuC in België is...iedereen blijft gewoon in hun wagen zitten...bij Eindhoven kwam er paar vriendelijke tesla rijders een praatje doen :(
 
  • Like
Reactions: S-19910 and KrisB
dag dirk,

Broodnodig is waarschijnlijk overdreven maar handig en gewenst is die zeker, aan de splitsing tussen de E411 en E42 zou ideaal zijn.

rij je rond het jacht seizoen richting Bouillon met een 70D dan weet je wat ik bedoel.
Ik jaag ook in de buurt van Bouillon, maar dan neem ik wel mijn Hilux om in de bossen te rijden!;)
Maar om er met vakantie te gaan met de MS zal ik ook wel geruster zijn als de Sucs bij Lavaux-st-Anne en Namen er komen.
De enige nu zijn Nivelles ( 25km omrijden) en Kortrijk ( 2 "halve" stalls die ge-iced worden).
 
  • Like
Reactions: Phil_BE and itto_be
Net aan Technopolis Mechelen geweest. Staan 2 superchargers en 2 gewoon opladers. Allemaal volzet door jawel ( niet elektrische auto's, zelfs geen hybride) zijn hier geen regels voor ? Ben zelf wel nog ( maart wel) Tesla eigenaar, maar valt me heel erg op dat hier geen rekening word mee gehouden
 
Net aan Technopolis Mechelen geweest. Staan 2 superchargers en 2 gewoon opladers. Allemaal volzet door jawel ( niet elektrische auto's, zelfs geen hybride) zijn hier geen regels voor ? Ben zelf wel nog ( maart wel) Tesla eigenaar, maar valt me heel erg op dat hier geen rekening word mee gehouden

Dat zijn Destination Chargers, geen SuperChargers (vééééél minder vermogen). Zie Vind Tesla | Tesla België

Het is de verantwoordelijkheid van de "host" (in dit geval Technopolis) om die ICE's weg te jagen. Jammer dat men dat niet altijd consequent doet :-(. Waren de plekjes duidelijk aangeduid als "enkel voor EV's"?
 
Net in Machelen geweest. Geen TMC stickers gezien achter de Teslaborden. Of liggen ze daar elders verstopt ?

De voorbije twee dagen een toertje ‘Ardennen’ gedaan (Brussel-Verviers-Spa-Francorchamps-Coo- Durbuy-Namen-Brussel) gedaan en ik geef toe, een bijkomende SuC in Namen ware zeer handig geweest voor een vlotte terugrit. Met de X75D met 100% vertrokken uit Verviers en geland in SuC Machelen met 16%. Ik had niet tekort maar ik was toch ook geen (reglementaire) topsnelheid meer aan het aanhouden op het laatste stuk Namen-Brussel.

Veel interessante mensen ontmoet, met mijn wagen op fossielsap heb ik dat niet en mijn vrouw werd intussen grote fan van de laadstops (lees : borrel-, knabbel- en koffiepauzes in de Van Der Valks e.a.)
 
Gisterenavond laat in Aalst lukte het me niet om de stekker van stal 1B in te pluggen. Kon op 't zicht nochtans niet meteen iets vaststellen, maar 'k had ook geen zin om er me te lang mee bezig te houden, mijn pijp was al redelijk "uit". Is daar een speciaal telefoonnummer voor om zo'n zaken te melden, had ik het moeten doorgeven aan de hotelreceptie, even een mailtje naar m'n "vast" contact bij Tesla, quid? 'k Heb me verplaatst naar de stall ernaast en een mini-powernap gedaan - daarna ben 'k het stomweg uit het oog verloren :confused:

Maar bij deze dus de vraag hier even stellen zodat ik volgende keer wél de juiste actie kan ondernemen :)
 
Gisterenavond laat in Aalst lukte het me niet om de stekker van stal 1B in te pluggen. Kon op 't zicht nochtans niet meteen iets vaststellen, maar 'k had ook geen zin om er me te lang mee bezig te houden, mijn pijp was al redelijk "uit". Is daar een speciaal telefoonnummer voor om zo'n zaken te melden, had ik het moeten doorgeven aan de hotelreceptie, even een mailtje naar m'n "vast" contact bij Tesla, quid? 'k Heb me verplaatst naar de stall ernaast en een mini-powernap gedaan - daarna ben 'k het stomweg uit het oog verloren :confused:

Maar bij deze dus de vraag hier even stellen zodat ik volgende keer wél de juiste actie kan ondernemen :)
Op elke paal staat een telefoonnummer van de dispatching van Tesla. Denk dat hun pijp zelden uit geraakt. ;)
 
Gisterenavond laat in Aalst lukte het me niet om de stekker van stal 1B in te pluggen.

Ben er momenteel aan het laden zonder problemen. Lijkt dus opgelost.

Op elke paal staat een telefoonnummer van de dispatching van Tesla.
In Aalst zijn ze de stikkertjes vergeten.
6E7FECF9-4E4C-47CD-8584-01BB209501B1.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Petje1977 and FVO