Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Naar aanleiding van de taxi laad topic...

Ik laad 1 keer per week bij SuC Aartselaar.
Meestal check ik eerst op NAV of ze leeg staan zodat ik niemand stoor met laden. (0600 of 2200 tijdstip)
Indien er 3 tesla's staan te laden, vertrek ik zodat er plaats vrijkomt.

Mijn situatie is

Weekappartement (zondag tem vrijdag)
- Geen laadpaal op straal 1500 meter
- Geen eigen garage (Oorspronkelijk parkeerplaats is te klein)
- Aanvraag laadpaal geweigerd (Ik ben ergens anders gedomicilieerd)
- Mijn werkroute (60km heen & weer) met Aartselaar SuC on route
- Op werk, gebruik ik de oplaadpaal af en toe (teveel tesla's & te weinig laders)
- Tijdens inkopen probeer ik te laden bij Delhaize / Lidl


Weekend huis (vrijdagavond tem zondagavond)
- Eigen wallcharger bij mijn eigen oprit dus laad ik tot 90% voordat ik vertrek van Turnhout -> Antwerpen (65km afstand)

Behoort dit tot overusing van fair usage SuC? Of stoor dit de mede-forum SuC users?
Want ik had ooit gevraagd aan de Tesla medewerkers en ze zeggen dat de SuC dienen om te laden (Dus neutraal)
Ja, ik had de wagen impulsief aangekocht maar nog geen spijt :)

Ik vind dat je het prima doet zo!
 
  • Love
Reactions: EddieW
Naar aanleiding van de taxi laad topic...

Ik laad 1 keer per week bij SuC Aartselaar.
Meestal check ik eerst op NAV of ze leeg staan zodat ik niemand stoor met laden. (0600 of 2200 tijdstip)
Indien er 3 tesla's staan te laden, vertrek ik zodat er plaats vrijkomt.

Mijn situatie is

Weekappartement (zondag tem vrijdag)
- Geen laadpaal op straal 1500 meter
- Geen eigen garage (Oorspronkelijk parkeerplaats is te klein)
- Aanvraag laadpaal geweigerd (Ik ben ergens anders gedomicilieerd)
- Mijn werkroute (60km heen & weer) met Aartselaar SuC on route
- Op werk, gebruik ik de oplaadpaal af en toe (teveel tesla's & te weinig laders)
- Tijdens inkopen probeer ik te laden bij Delhaize / Lidl


Weekend huis (vrijdagavond tem zondagavond)
- Eigen wallcharger bij mijn eigen oprit dus laad ik tot 90% voordat ik vertrek van Turnhout -> Antwerpen (65km afstand)

Behoort dit tot overusing van fair usage SuC? Of stoor dit de mede-forum SuC users?
Want ik had ooit gevraagd aan de Tesla medewerkers en ze zeggen dat de SuC dienen om te laden (Dus neutraal)
Ja, ik had de wagen impulsief aangekocht maar nog geen spijt :)

Ik gebruik de supercharger bijna elke dag als ik met de auto onderweg ben, en op dit moment zelfs regelmatig 2 x per dag.

Mijn ritten zijn meestal > 400km per dag ( ik ben gelukkig niet alle dagen onderweg ) ik ontkom er dan ook niet aan om bij te tanken.
 
Aartselaar.
Stal 1B nog steeds defect (waarom zetten ze die niet als 'bezet' in de gps?). Is nu toch zeker al drie weken. Zou er in Aartselaar geen effort meer gestoken worden omdat er iets beter op komst is?
Ik dacht, ik neem stal 1A, dan sta ik alleen. Ik kreeg 27kW :-(.
Nu verplaatst naar 3B: 66kW naast een pas gearriveerde op 3A. Dit lijkt me dan wel weer correct...
Tijdens het schrijven vertrekt mijn buurman en krijg weer mijn vertrouwde 93kW.
 
  • Informative
Reactions: Petje1977 and FVO
1A en B wordt aan gewerkt in Aartselaar. Het begint wel triest te worden die plaats... ofwel willen ze er geen geld meer insteken en moet hij weg.

Ben zo net eens in de haven geweest voor de eerste keer en dat was wel positief. Mooi aangelegd, beetje ver naar achter dus geen foutparkeerders en nog plaats voor uitbreiding. De koffie was wel 3,20 euro, dat was blijkbaar inclusief elektriciteit ;)