Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
11A81603-7ECD-4FD9-8EB1-A5B2FBF7FE30.jpeg
De Tesla pop-up store staat er dus inderdaad voor de ingang van de Kinepolis Kortrijk.... We duimen voor een spoedige grand opening van de SuC ter plaatse !
 
In tegenstelling tot eerdere doemberichten die ik eerder postte was het vorige nacht in Nijvel minder druk dan de andere keren dat ik er kwam laden. Twee Tesla's aan het laden, geen ICE'ing. Deed deugd gezien ik gans het traject pokkenerveus was omwille van mijn vorige ervaringen daar en thuis net niet voldoende had kunnen laden.

Wel vastgesteld dat het daar (in tegenstelling tot Aalst bijvoorbeeld) misschien wel mogelijk zou zijn om je dwars achter wat ICE'ers te parkeren om in hoge nood zo te kunnen laden en toch nog het verkeer dat van de parking af moet te laten passeren. Of je dan in je wagen blijft zitten kies je zelf natuurlijk. Het nemen van die beslissing is quasi recht evenredig met de hoeveelheid assertiviteit in je karakter vermoed ik :D
 
Gisteravond geprobeerd te laden. Nog steeds enorme continue schommelingen van en naar 10 kW en 100 kW. Eigenlijk (bijna) niet meer bruikbaar. Er reden Tesla’s op en af maar enkel die man die er even alleen stond had een tijdlang ongeveer 72 kW continu. Het is precies of een balancer die load continu rondgooit van zodra er meerdere auto’s aan de SuC hangen.
SuC Lille is de betere optie !
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: guyG
Ik bevestig wat Nogo1966 schrijft. Deze middag in Kortrijk proberen laden, ik was alleen. Heel onstabiele en lage kW. Drie laadpalen geprobeerd: overal hetzelfde. Niet werkbaar dus. De SuC van Kortrijk staat trouwens nog niet in het navigatiesysteem aangereikt.
Deze avond op mijn terugweg uit Henegouwen dan maar in Lille geladen: picco bello. Is voor mij amper een omweg van 25 Km.
 
Ik bevestig wat Nogo1966 schrijft. Deze middag in Kortrijk proberen laden, ik was alleen. Heel onstabiele en lage kW. Drie laadpalen geprobeerd: overal hetzelfde. Niet werkbaar dus. De SuC van Kortrijk staat trouwens nog niet in het navigatiesysteem aangereikt.
Deze avond op mijn terugweg uit Henegouwen dan maar in Lille geladen: picco bello. Is voor mij amper een omweg van 25 Km.

Maandag ook nog eens geprobeerd en de supercharger was echt onbruikbaar. Eigenlijk ging de snelheid nooit hoger dan 3KW. Vanmorgen was er in ieder geval terug een technieker aanwezig...
 
  • Informative
Reactions: guyG
De franchisee/manager van de McDonalds van Kortrijk vertelde me vorige week dat iedereen met een kasticket van de McDo op simpel verzoek direct aan hun kassa een gratis parkeerticket kan krijgen voor de betaalparking ernaast, maar dat hij contractueel geen open publiekelijke reclame erover mag maken omdat dit in het beheer ligt van Expo Kortrijk (en niet van de McDo noch Kinepolis).
Het zou ons nochtans wel heel wat frustratie uitsparen aan deze SuC op de vaste voeder- en entertainment-momenten.

Hij zei me dat er zelfs bioscoopgangers ongegeneerd in zijn vuilbakken binnen een kasticket komen vissen om een gratis parkingticket onder de Kinepolis te krijgen (=2 of 3 euro ?) maar aan zijn personeel strikt instructie heeft gegeven om die zonder verdere discussie dan ook af te geven.

En verder :
Unaniem heeft iedereen die ik tot dusver sprak, het over een gemiste kans dat de SuC niet aan de overkant van het rond punt ligt, zijnde op de parking van het Ibis hotel....
Conclusie : Tesla-rijders hebben liever de zekerheid van parking en een bar met een goeie warme koffie bij de obligate laadstop dan een hamburger met ICE all over the place.
 
Last edited: