Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Over Icen gesproken. Een record in SUC Chambery... de 4 stalls geiced en 3 gefrustreerde wachtende Teslas.

Onlangs in Kortrijk: 8 stalls, 7 geiced, 2 wachtenden waaronder mezelf... Gelukkig is het vooral McDo volk dat ook snel terug vertrekt. Toen we nadien stonden te laden was iedere plaats die vrijkwam binnen de 2 minuten opnieuw geiced. Dergelijk gedrag maakt het zeer moeilijk om de moraalridder in mezelf te onderdrukken en niet iedereen te gaan aanspreken...
 
Onlangs in Kortrijk: 8 stalls, 7 geiced, 2 wachtenden waaronder mezelf... Gelukkig is het vooral McDo volk dat ook snel terug vertrekt. Toen we nadien stonden te laden was iedere plaats die vrijkwam binnen de 2 minuten opnieuw geiced. Dergelijk gedrag maakt het zeer moeilijk om de moraalridder in mezelf te onderdrukken en niet iedereen te gaan aanspreken...
Waarom onderdrukken?
Ik spreek iedereen aan die ICEt
 
Even voor de duidelijkheid: Is Aldhem locatie een grap omwille van jouw woonplaats in de buurt?
Of wordt dit echt de “Turnhout” Supercharger locatie?
een grapje. ;)

eerder een running gag, vroeger was dit mijn standaard antwoord op iedereen die een Suc vroeg in zijn achtertuin.
sommigen hadden de grap echt niet eens door; en reageerden als door een wesp gestoken:D

intussen is het aantal 'ik-wil-een-suc-in-mijn-achtertuin'-posts niet meer bij te houden:rolleyes:.

maar ik zal niet rouwig zijn als er eentje bij de Aldhem zou komen, is een mooie locatie.:p

Okee, laat me dan zelf maar de Supercharger locatie voor Turnhout suggereren: parking Hypermarkt Carrefour aan de Parklaan (ring rond Turnhout), waar tevens een McDo, pizza hut en lunch garden zijn. En dit op iets meer dan 1km van de E34 snelweg.
 
Stall 2B in Aartselaar is weer moeilijk aan het doen, vermogen maar max 36kW, ook als je als eerste aankomt. Heel de tijd gaat hij op en neer tussen de 7-36kW... is gemeld.

EDIT: er stond blijkbaar al een papier ‘Out of Order’ :D niet gezien...
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: S-19910
Beste Tom,

Volgende keer stop ik ALTIJD in Arlon en zeker niet meer in Verviers!

Ik kwam jou inderdaad tegen in Metz aan de Leclercq met de SuC.

Leuke reis gehad?
Ja laatste stuk is prima verlopen.
Arlon nog even heerlijk een hamburger weggewerkt en daarna bij Machelen nog even afgetopt om huis te kunnen halen.
Waren om 01.00 thuis met nog 1% lading in de accu. :eek:
Had dus beter 5 min langer geduld moeten hebben in Machelen maar was zo dicht bij mijn eigen bed dat de gang er goed in zat(op de laatste 20 km na) :D

Bij jou laatste stuk goed verlopen?
 
Heeft er iemand een idee of Arlon nu terug OK is? De laatste tijd is die blijkbaar toch een keer of twee uitgevallen?

Ik moet er morgenavond zijn en zou rechtstreeks van thuis tot daar willen rijden, maar zou dan slechts 10% over hebben. De andere kant van Luxemburg dan halen zou moeilijk zijn denk ik + wat tijdverlies.
 
Heeft er iemand een idee of Arlon nu terug OK is? De laatste tijd is die blijkbaar toch een keer of twee uitgevallen?

Ik moet er morgenavond zijn en zou rechtstreeks van thuis tot daar willen rijden, maar zou dan slechts 10% over hebben. De andere kant van Luxemburg dan halen zou moeilijk zijn denk ik + wat tijdverlies.
Mijn broer was er vorige zondag en er waren inderdaad problemen met de meeste stalls. Hij heeft dan Tesla opgebeld en die waren er van op de hoogte.....
 
Voor wat het waard is: ik ben even tot aan de toekomstige lokatie voor "SuC Brugge" gereden terwijl ik er toch in de buurt zat en heb een toerke op de parking gedaan.

Nog niks te merken totnogtoe, spijtig genoeg. Van het gele vergunningsbord vond ik echter ook geen spoor meer terug...
 
  • Informative
Reactions: FVO
Wat doe je zoal tijdens het laden aan de supercharger?
20180803_172237.jpg
 
Kleine FYI op vlak van aantal beschikbare stalls volgens de Tesla-navigatie. Ik laat me ook niet uit over wie hier al dan niet "in fout is".

Foto genomen te Machelen, vorige zaterdag. Volgens m'n navigatie 4 van de 8 plaatsen vrij. Toen ik (de zwarte X) aansloot kreeg elke geïnteresseerde Tesla-rijder die er wou laden de melding dat er 3 van de 8 vrij waren, in dit scenario. Indien er twee Tesla's tegelijkertijd aankwamen had eentje ervan dus pech, hoewel ie volgens de navigatie nochtans rustig kon aansluiten op een stall.

De kegels vond ik vreemd, dit leek niet op gewone ICE'ing. Kon 't niet laten even wat mensen in het hotel aan te spreken erover. Wat blijkt volgens deze mensen (sorry als deze info hier al stond, maar dan mag ze sowieso gerust herhaald worden)? Tesla zou hier een overeenkomt voor 6 stalls hebben, en geen 8. De 2 plaatsen waar de kegels staan zijn dus geen officiële "voorbehouden voor ladende Tesla's" plaatsen, maar wie dat wil kan hier dus met z'n ICE-wagen dagenlang (de persoon in kwestie zei zelfs wekenlang, wat me toch wel érg lang lijkt, maar bon) legitiem parkeren. Tesla heeft dus 2 extra stalls mogen plaatsen, maar an sich blijven de parkeerplaatsen gewone, niet-voor-Tesla voorbehouden parkings. M.a.w. elke ICE mag 1 van die twee linkerplaatsen zolang de chauffeur wil, innemen. Om het af te maken staat er slechts 1 blauwe "P" op de foto, maar er stonden er wel degelijk twee, eentje bij elk van die plaatsen.

't Is misschien interessant om weten, dus ik gooi het hier maar even in de groep. Eenieder doet ermee wat hij / zij wil. Er zijn hier dus wel degelijk 8 stalls, maar qua laadplaatsen waarvan je mag achten dat ze vrijgehouden worden voor je zijn er eigenlijk 6.

Eerste keer dat ik het op deze manier meemaak, maar 'k ben dan ook nog min of meer nieuw in 't gebeuren. Indien dit op andere plaatsen gebeurt zou 'k het zeker interessant vinden om het te weten, feedback zeker welkom. We moeten al met zoveel zaken rekening houden, dus dit kan er nog wel bij...

atr.jpg
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Arthur80 and EddieW
Kleine FYI op vlak van aantal beschikbare stalls volgens de Tesla-navigatie. Ik laat me ook niet uit over wie hier al dan niet "in fout is".

Foto genomen te Machelen, vorige zaterdag. Volgens m'n navigatie 4 van de 8 plaatsen vrij. Toen ik (de zwarte X) aansloot kreeg elke geïnteresseerde Tesla-rijder die er wou laden de melding dat er 3 van de 8 vrij waren, in dit scenario. Indien er twee Tesla's tegelijkertijd aankwamen had eentje ervan dus pech, hoewel ie volgens de navigatie nochtans rustig kon aansluiten op een stall.

De kegels vond ik vreemd, dit leek niet op gewone ICE'ing. Kon 't niet laten even wat mensen in het hotel aan te spreken erover. Wat blijkt volgens deze mensen (sorry als deze info hier al stond, maar dan mag ze sowieso gerust herhaald worden)? Tesla zou hier een overeenkomt voor 6 stalls hebben, en geen 8. De 2 plaatsen waar de kegels staan zijn dus geen officiële "voorbehouden voor ladende Tesla's" plaatsen, maar wie dat wil kan hier dus met z'n ICE-wagen dagenlang (de persoon in kwestie zei zelfs wekenlang, wat me toch wel érg lang lijkt, maar bon) legitiem parkeren. Tesla heeft dus 2 extra stalls mogen plaatsen, maar an sich blijven de parkeerplaatsen gewone, niet-voor-Tesla voorbehouden parkings. M.a.w. elke ICE mag 1 van die twee linkerplaatsen zolang de chauffeur wil, innemen. Om het af te maken staat er slechts 1 blauwe "P" op de foto, maar er stonden er wel degelijk twee, eentje bij elk van die plaatsen.

't Is misschien interessant om weten, dus ik gooi het hier maar even in de groep. Eenieder doet ermee wat hij / zij wil. Er zijn hier dus wel degelijk 8 stalls, maar qua laadplaatsen waarvan je mag achten dat ze vrijgehouden worden voor je zijn er eigenlijk 6.

Eerste keer dat ik het op deze manier meemaak, maar 'k ben dan ook nog min of meer nieuw in 't gebeuren. Indien dit op andere plaatsen gebeurt zou 'k het zeker interessant vinden om het te weten, feedback zeker welkom. We moeten al met zoveel zaken rekening houden, dus dit kan er nog wel bij...

View attachment 323446

Tesla zou beter van die sensoren plaatsen die ze in verschillende steden gebruiken om parkeren voor half uur toelaten, dan zouden we beter weten hoeveel plaatsen er effectief vrij zijn.
 
@Petje1977 - Ik stel voor dat we er een sport van maken om telkens net die 2 plaatsen te gaan innemen, ook al zijn er andere stalls vrij... :)
ha, dat ik heb alvast gisteren gedaan.
Bij het binnenrijden was er een bordje : parking volzet...
Die Audi op plaats 1B was weg. En er waren nog 4 andere stalls vrij :cool:
Maar ik ben op 1B gaan staan ;-)
 
Kleine FYI op vlak van aantal beschikbare stalls volgens de Tesla-navigatie. Ik laat me ook niet uit over wie hier al dan niet "in fout is".

Foto genomen te Machelen, vorige zaterdag. Volgens m'n navigatie 4 van de 8 plaatsen vrij. Toen ik (de zwarte X) aansloot kreeg elke geïnteresseerde Tesla-rijder die er wou laden de melding dat er 3 van de 8 vrij waren, in dit scenario. Indien er twee Tesla's tegelijkertijd aankwamen had eentje ervan dus pech, hoewel ie volgens de navigatie nochtans rustig kon aansluiten op een stall.

De kegels vond ik vreemd, dit leek niet op gewone ICE'ing. Kon 't niet laten even wat mensen in het hotel aan te spreken erover. Wat blijkt volgens deze mensen (sorry als deze info hier al stond, maar dan mag ze sowieso gerust herhaald worden)? Tesla zou hier een overeenkomt voor 6 stalls hebben, en geen 8. De 2 plaatsen waar de kegels staan zijn dus geen officiële "voorbehouden voor ladende Tesla's" plaatsen, maar wie dat wil kan hier dus met z'n ICE-wagen dagenlang (de persoon in kwestie zei zelfs wekenlang, wat me toch wel érg lang lijkt, maar bon) legitiem parkeren. Tesla heeft dus 2 extra stalls mogen plaatsen, maar an sich blijven de parkeerplaatsen gewone, niet-voor-Tesla voorbehouden parkings. M.a.w. elke ICE mag 1 van die twee linkerplaatsen zolang de chauffeur wil, innemen. Om het af te maken staat er slechts 1 blauwe "P" op de foto, maar er stonden er wel degelijk twee, eentje bij elk van die plaatsen.

't Is misschien interessant om weten, dus ik gooi het hier maar even in de groep. Eenieder doet ermee wat hij / zij wil. Er zijn hier dus wel degelijk 8 stalls, maar qua laadplaatsen waarvan je mag achten dat ze vrijgehouden worden voor je zijn er eigenlijk 6.

Eerste keer dat ik het op deze manier meemaak, maar 'k ben dan ook nog min of meer nieuw in 't gebeuren. Indien dit op andere plaatsen gebeurt zou 'k het zeker interessant vinden om het te weten, feedback zeker welkom. We moeten al met zoveel zaken rekening houden, dus dit kan er nog wel bij...

View attachment 323446
Ik heb er twee weken geleden ook gestaan, toen ik aankwam waren de ICE's de enige aanwezigen bij de stalls. Vroeg me meteen af wat hier aan de hand kan zijn. En met welk doel de kegels er staan?