Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb weet van een toekomstige SUC-locatie in België. Maar het dossier zou al een tijdje bij Tesla liggen, al de rest was in orde. Ik vond het zo raar dat Tesla daar niet wat meer werk van maakt. Maar nu bedacht ik vandaag ineens: zouden ze daar misschien bewust mee wachten om meteen de nieuwe V3 supercharger aan te leggen? Wat zijn de verschillen in de leidingen die toekomen tussen de gewone supercharger (is 145kw ofzoiets?) en de V3 (het dubbele in kw ofzo?)? Zijn daar andere leidingen voor nodig, of zijn dat enkel de kasten ter plaatse die anders zijn? Is dat iets dat ze bijna overal waar een gewone supercharger kan aangelegd worden ook kunnen aanleggen, of vraagt dat heel andere specificaties? Dan kan ik eens informeren of ze klaar zijn voor de V3 :D
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Nog geen problemen gehad.eind vorige week nog aan 112 kW geladen

Eén op de 5 keer haal ik dit ook. Het is ook geen probleem met mijn auto, anderen hadden op dezelfde momenten dezelfde ervaring.
Het fenomeen is: laden begint, schiet de eerste paar seconden omhoog tot 70-80 kW, en zakt dan direct terug wat naar 50 - 60 kW. Daarna stijgt de snelheid weer heel langzaam (ongeveer 1kW per 3 minuten). Op alle palen zelfde verhaal, en weinig auto's aanwezig op dat moment.
 
Ik heb weet van een toekomstige SUC-locatie in België. Maar het dossier zou al een tijdje bij Tesla liggen, al de rest was in orde. Ik vond het zo raar dat Tesla daar niet wat meer werk van maakt. Maar nu bedacht ik vandaag ineens: zouden ze daar misschien bewust mee wachten om meteen de nieuwe V3 supercharger aan te leggen? Wat zijn de verschillen in de leidingen die toekomen tussen de gewone supercharger (is 145kw ofzoiets?) en de V3 (het dubbele in kw ofzo?)? Zijn daar andere leidingen voor nodig, of zijn dat enkel de kasten ter plaatse die anders zijn? Is dat iets dat ze bijna overal waar een gewone supercharger kan aangelegd worden ook kunnen aanleggen, of vraagt dat heel andere specificaties? Dan kan ik eens informeren of ze klaar zijn voor de V3 :D
Where ?
 

Dat hadden we dat afgelopen twee jaar heel erg kunnen gebruiken. Maar binnenkort verhuizen we en gaan we een laadpaal kunnen zetten, dus nu hoeft het ook niet meer :D

En verder ga ik niets verklappen over de locatie. Als ze gaan beginnen, laat ik het wel weten :)

Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag. Wat moet er liggen om er een V3 supercharger van te kunnen maken?
 
Brugge gaf vandaag toch wel "slunse" ;)

IMG_0071.jpg
 
  • Funny
Reactions: Karim DB
Brugge gaf vandaag toch wel "slunse" ;)

View attachment 355448
De franchisee/manager van de McDonalds van Kortrijk vertelde me vorige week dat iedereen met een kasticket van de McDo op simpel verzoek direct aan hun kassa een gratis parkeerticket kan krijgen voor de betaalparking ernaast, maar dat hij contractueel geen open publiekelijke reclame erover mag maken omdat dit in het beheer ligt van Expo Kortrijk (en niet van de McDo noch Kinepolis).
Het zou ons nochtans wel heel wat frustratie uitsparen aan deze SuC op de vaste voeder- en entertainment-momenten.

Hij zei me dat er zelfs bioscoopgangers ongegeneerd in zijn vuilbakken binnen een kasticket komen vissen om een gratis parkingticket onder de Kinepolis te krijgen (=2 of 3 euro ?) maar aan zijn personeel strikt instructie heeft gegeven om die zonder verdere discussie dan ook af te geven.

En verder :
Unaniem heeft iedereen die ik tot dusver sprak, het over een gemiste kans dat de SuC niet aan de overkant van het rond punt ligt, zijnde op de parking van het Ibis hotel....
Conclusie : Tesla-rijders hebben liever de zekerheid van parking en een bar met een goeie warme koffie bij de obligate laadstop dan een hamburger met ICE all over the place.

Gisterenmiddag ging ik na een evenement het nuttige aan het aangename paren en gingen we een hapje eten in de Pizza Hut om ondertussen wat bij te laden. Bleken alle stalls bezet terwijl er slechts 3 Tesla's stonden te laden, al de rest dus ICEd. Het lijkt me dus ook dat Tesla beter een andere locatie uitgepikt had voor zijn Supercharger want Kortrijk is op deze wijze echt problematisch om te laden. Zijn er dan geen alternatieve oplossingen om dit soort problemen aan te pakken?
Ik las op een ander forum dat in Japan er systemen bestaan met een vergrendeling die naar boven komt als een wagen parkeert op de plaats van een laadpaal en de stekker van de laadpaal wordt niet ingeplugd. Men is wel zo sympathiek dat men via een app langs welke men een betaling kan doen de vergrendeling weer wegzakt. Ik denk dat zodra men zo'n vergrendeling ziet dit al de lust ontneemt om zich op die parkeerplaats te wagen.

drink+vending+machine,+parking,+cakes,+%26+pizza+010.jpg
 
  • Informative
Reactions: Carl and PaulusdB