Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Heb vandaag nog gesproken met de eigenares van Hotel Weinebrugge, SUC Brugge.
Ik citeer: "We hebben een afspraak met Tesla om er op toe te zien dat de laadplaatsen niet door andere auto's bezet worden, we doen ook ons uiterste best om iedereen er op aan te spreken als ze zien dat er daar geparkeerd wordt. Als een Tesla eigenaar komt zeggen dat er geen plaats meer is bij de laadplaatsen en er plaatsen ge-iced zijn, roepen ze het om in het hotel en zelfs in de (feest-)zaal met vraag of de betreffende eigenaar zijn/haar auto wil verplaatsen". Ze kunnen er echter niet 24/7 iemand laten op de uitkijk staan, maar ze willen wel alle inzet om het correct te spelen. Ze hebben al eens gehad dat een Tesla-rijder kwam melden dat er ICEs stonden en terwijl een medewerker het omriep in de zaal kregen ze al telefoon van Tesla zelf... .
Zij, als hotel, zijn uiterst tevreden met de komst van de Tesla Superchargers.

Al bij al een positieve ervaring en fijn te weten dat ze ons standpunt van "kunnen opladen" zeer goed begrijpen.

Xavier
 
Die papieren op hun voorruit, komen die van het hotel of van een ijverige Tesla eigenaar?
Dat weet ik helaas niet. Leek me wel nogal professioneel gedaan .... iemand van dit forum wellicht ?

De Range Rover was trouwens een vlaming, de auto werd geleverd door Landrover Peeters uit Herentals. Je zou toch denken dat die mensen weten dat ze hun vieze stinkdiesel niet kunnen laden....
 
Dat weet ik helaas niet. Leek me wel nogal professioneel gedaan .... iemand van dit forum wellicht ?

De Range Rover was trouwens een vlaming, de auto werd geleverd door Landrover Peeters uit Herentals. Je zou toch denken dat die mensen weten dat ze hun vieze stinkdiesel niet kunnen laden....

Heh, weet niet. Dit merk begint zich ook meer en meer te manifesteren bij het clubje met o.a. BMW en Audi rijders die het niet al te nauw nemen met de gedragscode.
 
Als enige reden, de extra belasting van personeel, door de klanten die komen laden en altijd wel iets te vragen hebben...

En klanten met vragen , dat is irritant en niet fijn.... of zo? De tevredenheid van de eigenaar telt niet mee? Ik neem aan dat net door het feit dat je met je vragen daar terecht kan terwijl je aan het laden bent dat je klantentevredenheid stijgt. Het is ook handig om meteen een service afspraak in te boeken, het is ook handig dat er soms een service medewerker direct naar de auto kan komen kijken of een afspraak nodig is. Het commerciële team staat (niets persoonlijk hoor) vaak meer niets te doen alleen dan dat er klanten zijn die verder geholpen moeten worden... en zelfs small talk van een bestaande klant kan aanleiding geven tot extra verkoop en tevredenheid. Eenmaal de Model 3 er zijn vaste plaats krijgt in de toonzaal zullen er toch een pak SUC gebruikers deze zien terwijl ze er misschien niet direct actief op zoek waren gegaan (zoals de hevige fans wel al de tijdelijke plaatsbezoeken heeft bezocht), en wie weet ook sneller een exemplaar kopen.

Ik kan begrijpen dat soms medewerkers liever geen of minder klantencontacten hebben, maar dan moeten ze vooral een andere job zoeken.
 
J'ai vu ça il y a pas longtemps sur superchargers...
 

Attachments

  • Screenshot_20190121-191329.png
    Screenshot_20190121-191329.png
    1.6 MB · Views: 86
  • Funny
Reactions: BobbyKings
Nu blijkt dat we met de M3 niet aan alle superchargers kunnen laden vraag ik mij af of dit dan ook wordt aangegeven op de GPS?
Je kan zo je route inplannen en dan aankomen aan een supercharger waar je niet kan ladeno_O
Iemand hier een antwoord op?
 
Model 3 heeft een CCS2 poort voor DC snelladen, en kan niet snelladen op de Type 2 connector van Tesla. Daarom dat Tesla nu op veel supercharter-locaties enkele superchargers met een CCS2-connector uitrust naast de bestaande Type 2 connector. Is zowat enkele weken al het topic hier ;)
Weet ik, echter de uitspraak van @Hayden is voorbarig. Op dit moment kan je met een M3 nog niet bij iedere SuC terecht, maar hoeveel M3's rijden er rond dan? En hoe is de situatie in maart?
 
Weet ik, echter de uitspraak van @Hayden is voorbarig. Op dit moment kan je met een M3 nog niet bij iedere SuC terecht, maar hoeveel M3's rijden er rond dan? En hoe is de situatie in maart?
Ik ben best wel een optiemist maar ik zie Tesla niet op twee maanden alle superchargers aanpassen.
Verwacht ik ook niet en als enkel de superchargers waar ik wel met de M3 kan laden zichtbaar zijn is dit ook geen issue voor mij.
Tozz beantwoorde mijn vraag al in die zin.
 
Heb vandaag nog gesproken met de eigenares van Hotel Weinebrugge, SUC Brugge.
Ik citeer: "We hebben een afspraak met Tesla om er op toe te zien dat de laadplaatsen niet door andere auto's bezet worden, we doen ook ons uiterste best om iedereen er op aan te spreken als ze zien dat er daar geparkeerd wordt. Als een Tesla eigenaar komt zeggen dat er geen plaats meer is bij de laadplaatsen en er plaatsen ge-iced zijn, roepen ze het om in het hotel en zelfs in de (feest-)zaal met vraag of de betreffende eigenaar zijn/haar auto wil verplaatsen". Ze kunnen er echter niet 24/7 iemand laten op de uitkijk staan, maar ze willen wel alle inzet om het correct te spelen. Ze hebben al eens gehad dat een Tesla-rijder kwam melden dat er ICEs stonden en terwijl een medewerker het omriep in de zaal kregen ze al telefoon van Tesla zelf... .
Zij, als hotel, zijn uiterst tevreden met de komst van de Tesla Superchargers.

Al bij al een positieve ervaring en fijn te weten dat ze ons standpunt van "kunnen opladen" zeer goed begrijpen.

Xavier
Vandaag voor 't eerst eens binnengeweest in de bar voor een bakje troost tijdens 't laden. Is dat een dame van rond de 60, geen al te grote? Lijkt me een familie-onderneming te zijn, ze komen allemaal erg goed overeen alvast. Vriendelijke mevrouw inderdaad. En de bel in de bar is de max om eens ferm op te tikken! Ernst Happel aan de wand maakt het af :cool:

Ze mogen, net als in Aalst trouwens, echter wel eens een toerke doen met hun strooizout aan de laders en op de rijbanen van 't hotel. 'k Lag bijna vlak op m'n gezicht op een bepaald moment... en strooien is echt maar een kleine moeite, 'k spreek uit ervaring. 'k Snap dat toch niet goed hoor, hoe zo laks kan omgegaan worden daarmee. Oudere mensen gaan daar gegarandeerd onderuit. De voorbije dagen stond ik zelf in voor een parking van 200 wagens + winkelende klanten, misschien daarmee da'k er wat nerveus van word als ik sommige situaties zie.
 
Vandaag voor 't eerst eens binnengeweest in de bar voor een bakje troost tijdens 't laden. Is dat een dame van rond de 60, geen al te grote? Lijkt me een familie-onderneming te zijn, ze komen allemaal erg goed overeen alvast. Vriendelijke mevrouw inderdaad. En de bel in de bar is de max om eens ferm op te tikken! Ernst Happel aan de wand maakt het af :cool:

Ja en Ja ;)

De patron staat telkens bij de VIPs op de photowall.
 
  • Like
Reactions: Petje1977