Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie het probleem niet.
  • Je komt aan en alle 'niet priority zijn vol': je plaatst je gewoon op een dubbele (priority 3) lader. Als er een '3' aankomt én ook alle dubbele laders zijn bezet, dan zal de 3 wachten. Heeft niets te maken met 3, S of X: vol is vol. Zou ook zo geweest zijn indien de 3 geen andere poort had. Als een 3 wacht en er komt een niet aangepaste plaats vrij, dan verzet je je.
  • Je komt aan en alle bij alle 'niet' priority plaatsen is er per 'koppel' 1 bezet (per cijfer 1 vd 2 letters), de '3' plaatsen zijn vrij: als je een niet priority lader neemt, zal je trager laden (die ene die op het koppel staat neemt het volle vermogen, jij krijgt de rest): je mag je op een '3' plaats zetten. De plaats naast jou is vrij (anders zou je je op een SX plaats zetten). Dus als de eerste 3 aankomt zet hij zich daar. Je hebt ondertussen de volle power gereserveerd, hij krijgt de rest. Als daarna alle '3' plaatsen bezet zijn (mede door jou) en er komt nog een 3 aan en er is plaats op een 'S/X' plaats, moet je je verzetten. Ondertussen verlies je geen laadsnelheid, want je hebt zelf wellicht al minder vermogen of je hebt gezien welke S/X er al langer dan 20' staat en dus minder vermogen krijgt. Je kan je er naast zetten. Als er 8 stalls zijn die elk 40 minuten laden, vertrekt er gemiddeld om de 5 minuten een wagen.
Er is enkel een issue als je niet bij de wagen blijft. Maar op je app kan je zien hoeveel er vrij zijn. Je zou het zelf ook appreciëren dat iemand plaats vrij maakt, als je staat te wachten.
Een telefoonnummer op het dashboard kan ook veel oplossen in het meestal uitzonderlijke geval dat je je zou moeten verplaatsen. Ik zie zelden volle SuCs.
 
Ik zie het probleem niet.
  • Je komt aan en alle 'niet priority zijn vol': je plaatst je gewoon op een dubbele (priority 3) lader. Als er een '3' aankomt én ook alle dubbele laders zijn bezet, dan zal de 3 wachten. Heeft niets te maken met 3, S of X: vol is vol. Zou ook zo geweest zijn indien de 3 geen andere poort had. Als een 3 wacht en er komt een niet aangepaste plaats vrij, dan verzet je je.
  • Je komt aan en alle bij alle 'niet' priority plaatsen is er per 'koppel' 1 bezet (per cijfer 1 vd 2 letters), de '3' plaatsen zijn vrij: als je een niet priority lader neemt, zal je trager laden (die ene die op het koppel staat neemt het volle vermogen, jij krijgt de rest): je mag je op een '3' plaats zetten. De plaats naast jou is vrij (anders zou je je op een SX plaats zetten). Dus als de eerste 3 aankomt zet hij zich daar. Je hebt ondertussen de volle power gereserveerd, hij krijgt de rest. Als daarna alle '3' plaatsen bezet zijn (mede door jou) en er komt nog een 3 aan en er is plaats op een 'S/X' plaats, moet je je verzetten. Ondertussen verlies je geen laadsnelheid, want je hebt zelf wellicht al minder vermogen of je hebt gezien welke S/X er al langer dan 20' staat en dus minder vermogen krijgt. Je kan je er naast zetten. Als er 8 stalls zijn die elk 40 minuten laden, vertrekt er gemiddeld om de 5 minuten een wagen.
Er is enkel een issue als je niet bij de wagen blijft. Maar op je app kan je zien hoeveel er vrij zijn. Je zou het zelf ook appreciëren dat iemand plaats vrij maakt, als je staat te wachten.
Een telefoonnummer op het dashboard kan ook veel oplossen in het meestal uitzonderlijke geval dat je je zou moeten verplaatsen. Ik zie zelden volle SuCs.
zo simpel is, Phil.
Gelukkig zijn er nog mensen met gewoon gezond verstand.
 
Juist ja. Stall 1A en 1B zijn nu ook voor CCS. Dus 2 van de 8 stalls.
image.jpg
 
Jij hebt het ook wel hoog in je bol kerel als je zo'n uitspraken doet.
Doorgaans zijn het figuren zoals jij die voor gezever zorgen!

Ik heb nog nooit voor zever gezorgd bij een SUC.

En ja de Model 3 zal andere klanten trekken, en dan heb ik het niet zozeer over de fans van het eerste uur en de overtuigde elektrische rijder, maar de eerste golf aan lease rijders die de auto moeten rijden van hun werkgever ipv hun BMW.

Ik zie het probleem niet.
  • Je komt aan en alle 'niet priority zijn vol': je plaatst je gewoon op een dubbele (priority 3) lader. Als er een '3' aankomt én ook alle dubbele laders zijn bezet, dan zal de 3 wachten. Heeft niets te maken met 3, S of X: vol is vol. Zou ook zo geweest zijn indien de 3 geen andere poort had. Als een 3 wacht en er komt een niet aangepaste plaats vrij, dan verzet je je.
  • Je komt aan en alle bij alle 'niet' priority plaatsen is er per 'koppel' 1 bezet (per cijfer 1 vd 2 letters), de '3' plaatsen zijn vrij: als je een niet priority lader neemt, zal je trager laden (die ene die op het koppel staat neemt het volle vermogen, jij krijgt de rest): je mag je op een '3' plaats zetten. De plaats naast jou is vrij (anders zou je je op een SX plaats zetten). Dus als de eerste 3 aankomt zet hij zich daar. Je hebt ondertussen de volle power gereserveerd, hij krijgt de rest. Als daarna alle '3' plaatsen bezet zijn (mede door jou) en er komt nog een 3 aan en er is plaats op een 'S/X' plaats, moet je je verzetten. Ondertussen verlies je geen laadsnelheid, want je hebt zelf wellicht al minder vermogen of je hebt gezien welke S/X er al langer dan 20' staat en dus minder vermogen krijgt. Je kan je er naast zetten. Als er 8 stalls zijn die elk 40 minuten laden, vertrekt er gemiddeld om de 5 minuten een wagen.
Er is enkel een issue als je niet bij de wagen blijft. Maar op je app kan je zien hoeveel er vrij zijn. Je zou het zelf ook appreciëren dat iemand plaats vrij maakt, als je staat te wachten.
Een telefoonnummer op het dashboard kan ook veel oplossen in het meestal uitzonderlijke geval dat je je zou moeten verplaatsen. Ik zie zelden volle SuCs.

Akkoord hoor, maar zie je zulke ongeschreven "regels" al gebeuren aan gewone tankstations? Vele Tesla rijders kennen nog maar amper het feit van een A en B lader en het delen onderling... laat staan dat ze er nu dus ook nog de beschikbare aansluitingen moeten gaan mee rekening houden, het gaat in heel veel gevallen gewoon niet gebeuren. Al zullen vele Model 3 rijders gewoon een paar cent meer betalen en bij FastNed handig langs de snelweg gaan laden wanneer hoognodig ipv de Suc te gaan opzoeken. Vraag is ook hoe lang Tesla nog de X en S gaat produceren zonder CCS...
 
Last edited:
Maar op je app kan je zien hoeveel er vrij zijn
De Model 3 rijder ziet in de app en op zijn scherm ook enkel het aantal vrije en bezette Model 3 compatibele superchargers, dus als die bezet zijn door Model X en Model S, zal ie al de bui weten hangen.

Ik voorzie overigens wel dat ze na verloop van tijd alle palen gaan ombouwen naar beide connectoren, of zelfs op langere termijn de Type 2 connector laten vallen en de Model S en X maar een adapter moeten gebruiken.
 
Ja, dat zou wel de ultieme premium user experience zijn (NOT!). Kom je aanrijden in je model S of model X van pakweg anderhalve ton en dan moet je met een adapter gaan lopen stoeien pfff.….. Hoop dat dit niet de "oplossing" gaat zijn.
ik val in herhaling...


maar natuurlijk gaat dat wel de oplossing zijn !

- Er zullen snel méér Model-3 op de baan zijn, dan Model-S en -X samen. (In september was ik in Californië, voor iedere S en X zag ik minstens 3 model-3)
- Alle nieuwe modellen (Y, Roadster2020,pickup, ...) zullen in Europa CCS hebben.
- de CCS is goedkoper voor Tesla om te gebruiken (minder complex in de wagen); en bovendien de nieuwe standaard voor snelladers in Europa. Dus mag je ervan uit gaan dat binnen afzienbare tijd, ook alle nieuwe S en X de CCS-laadpoort gaan krijgen.

- denk jij dat dat ze alle nieuwe supperchargers nog gaan uitrusten met type-2, om die paar tienduizenden oudere S en X ?
Natuurlijk niet. Voor die komt er de CCS-adapter.
En dat is niet eens zo slecht nieuws : kunnen we met de oudere wagens ook bij alle CCS-snellaadpalen laden.
 
En dat is niet eens zo slecht nieuws : kunnen we met de oudere wagens ook bij alle CCS-snellaadpalen laden.
Niet gelachen, ik kijk er echt naar uit dat ik op vakantie ook bij een Ionity kan laden als het moet, omdat de supercharger aan de andere kant van de bergketen ligt. Het Supercharger-netwerk is heel goed, maar er zitten nog altijd gaten in als je niet op doortocht bent, en het netwerk van AC-laders is vaak ook niet toereikend als je heen en terug rijdt naar een locatie ver van een supercharger. Ik bedoel maar: ik heb voor een reden die CHAdeMO adapter gekocht, en heb er zelfs in België al regelmatig nut van gehad.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Heel erg uit te kijken bij het uitrijden met die witte blokjes daar, hebben ze niet echt over nagedacht :-s
Je kan beter achteruit rijden en de parking gerkaten waar je ze opreed. Linksaf, aan rond punt kort rechts aan einde rechts, over de autoweg, aan lichten rechtdoor en aan volgend rond punt weer rechts. Zo vermijd je in de (zeer ruime) spits ook de files.
 
Je kan beter achteruit rijden en de parking gerkaten waar je ze opreed. Linksaf, aan rond punt kort rechts aan einde rechts, over de autoweg, aan lichten rechtdoor en aan volgend rond punt weer rechts. Zo vermijd je in de (zeer ruime) spits ook de files.
Yep, doe ik ook steeds.

Daarnet was er ene verdwaald precies trouwens...

IMG_20190213_161312__01.jpg


En dat terwijl er al even zo'n mooi plaatsje op straat was... #jammermaarhelaas

IMG_20190213_161338__01.jpg