Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb superchargers bij shopping centra gebruikt (GB), bij tankstations op de snelweg (GB), bij hotels (BE, NL) en bij een groepje fastfoodrestaurants, tankstation, hotel/restaurant/taverne wat men in Duitsland een Autohof noemt (DE) en bij een hotel/skipiste/rodelbaan (AT).

Ik vind de Duitse manier het meest praktische: er is keuze uit het aanbod. Bij tankstations op de weg zoals in GB heb je die keuze ook redelijk, maar heb je vaak maar een beperkt aantal stalls omdat je je stalls zit te verdelen over de 2 rijrichtingen. Bij een Shopping mall is comfortabel, maar je kan er op rekenen dat veel mensen niet gehaast zullen zijn om hun auto bij 75% al van de supercharger weg te halen, en hetzelfde zie je ook bij hotels waar je op 20-30' niet kan rekenen op je hele lunch of diner te bestellen en verorberen.

Ik denk dat het onrealistisch is om in België een supercharger aan een snelweg-tankstation te verwachten. Die concessies zijn al uitgegeven en een Total of Texaco gaat niet toestaan dat Tesla een hoek inneemt.
bizarre...
 

Attachments

  • Screenshot_20190109-164900.png
    Screenshot_20190109-164900.png
    201.6 KB · Views: 65
bizarre...
Ja dat had ik ook begrepen; Total in Waver (Bierges) langs de snelweg zou een SuC krijgen (geen idee of het aan beide kanten zou zijn - ik vermoed van niet, gezien de SuC Novotel Waver op nauwelijks een paar km ligt). Voor elk wat wils zou het dan zijn - snelweg of hotel :).

Heeft ook veel zin - die concessie moet niet alleen brandstof verkopen maar ook eten en drinken, zowel in restaurant als in shop.

Ze zijn ook wel "progressief" ingesteld, dus waarom geen SuC - zo hebben ze een aantal maanden terug de beslissing genomen om geen alcohol meer te verkopen in hun shop. In 70% van de geciviliseerde wereld is alcohol verkopen langs de snelweg verboden, maar hoe onbelgisch is dat ????! Het moet een (moedig) unicum zijn in België, denk ik.
 
Total heeft al CCS-chargers in België hoor, een vijftien-tal denk ik vandaag - o.m. in Wanlin op de E411, voor wie in nood zou geraken in het 'SuC-gat' tussen Machelen en Aarlen :). W.b. Total Bierges, we zien wel, een SuC daar zou gewoon 'nice to have' zijn; niet echt nodig van zodra Novotel Waver en een heeft.
 
Ça va durez un an pour installer une supercharger? :)

Moi j'espère votre contact de Total est just quelqu'une de la 'front desk' qui n'a aucune idee de la difference entre les chargeurs CCS publiques, les chargeurs Superchargers de Tesla etc. Mais on va voir en septembre, non? :)
 
Even een kort vraagje, hoe is het laden in Nijvel? Ben even aan het plannen voor een tripje naar Frankrijk. Ik wil Kortrijk mijden, omdat die locatie een drama is om te laden vanwege het hoge ICE percentage.
 
De 2 keren dat ik in Nijvel ben geweest was het een eitje. Ligt bij een VdV, en aan de overkant van de weg was toen een Quick hamburgerrestaurant.

Als je Kortrijk wil overslaan, raad ik je Lille aan als dat op je route ligt. Ruime parking, ver van de hotelingang, en ernaast een McDonalds. Eigenlijk een betere versie van die van Kortrijk. Als je langs Nijvel rijdt en langs Valenciennes komt, moet ik zeggen dat die in Valenciennes buiten een hotel absoluut niks heeft.

Als je dus vanuit Amersfoort naar Parijs wilt, raad ik je Lokeren - Lille - Senlis aan.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
De 2 keren dat ik in Nijvel ben geweest was het een eitje. Ligt bij een VdV, en aan de overkant van de weg was toen een Quick hamburgerrestaurant.

Als je Kortrijk wil overslaan, raad ik je Lille aan als dat op je route ligt. Ruime parking, ver van de hotelingang, en ernaast een McDonalds. Eigenlijk een betere versie van die van Kortrijk. Als je langs Nijvel rijdt en langs Valenciennes komt, moet ik zeggen dat die in Valenciennes buiten een hotel absoluut niks heeft.

Als je dus vanuit Amersfoort naar Parijs wilt, raad ik je Lokeren - Lille - Senlis aan.

Novotel Lille heeft ook een uitstekende lunch. Wel beperkte tijden, want Frankrijk.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
Even een kort vraagje, hoe is het laden in Nijvel? Ben even aan het plannen voor een tripje naar Frankrijk. Ik wil Kortrijk mijden, omdat die locatie een drama is om te laden vanwege het hoge ICE percentage.
Ik was vrijdag nog in Nivelles. Het laden is daar prima, de horeca zit in een tijdelijk gebouw maar is niet slecht. En als je niet op zondag langskomt kan je ook rustig gaan winkelen in het centrum aan de overkant van de weg.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Route is Amersfoort - Épernay (even wat champagne inkopen :) ). Dit is de eerste keer met de Tesla. Met m’n diesel reed ik inderdaad via Kortrijk om daarna de A26 ri Reims te nemen. Als ik op ABetterRP kijk, dan geeft ie de mogelijkheid via Nivelles, vandaar de vraag.
(We willen de stops redelijk kort houden, dus geen uitgebreide lunch stops.)