Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
die ABRP , heb een login aangemaakt maar klopt het dat deze login dan weer niet kan gebruikt worden voor de ABRP synchronise settings login in het routeplanner scherm en dat hiervoor een bijkomde login + pasw nodig is. Trekt het gebruik van de koppeling met uw tesla login veel battery drain?
 
Deze klevers hangen nu op elk bord van SuC Kortrijk.
42FF508F-8756-4044-A8B6-0C2632C0DCF9.jpeg
4151C5FE-BD54-4318-BD6E-9CB8A9F3F7A9.jpeg
Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat dit een private actie is... ;););)
Wat er ook van zij, indien van iemand van hier : bedankt !
 
Deze klevers hangen nu op elk bord van SuC Kortrijk.
View attachment 384173 View attachment 384174 Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat dit een private actie is... ;););)
Wat er ook van zij, indien van iemand van hier : bedankt !
Veel helpt het niet, ik was er gisteren toevallig om naar de bioscoop te gaan met mijn zoontje en er stonden verschillende bestelwagens van bouwvakkers die naar de MC Donald gingen. Er stond ook een zwarte M3P, ziet er niet verkeerd uit in deze kleur;)
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
allemaal te bekijken hoe je het ziet.
meestal zijn deze oplossing maar tijdelijk oplossing, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

maar was dus helemaal mijn punt niet, een eenvoudige vraag was of iemand wist dat hier uitbreiding wordt voorzien op korte termijn?
Ik ben namelijk niet de enige met deze opmerking op deze locatie, check gerust even supercharge.info
 
allemaal te bekijken hoe je het ziet.
meestal zijn deze oplossing maar tijdelijk oplossing, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

maar was dus helemaal mijn punt niet, een eenvoudige vraag was of iemand wist dat hier uitbreiding wordt voorzien op korte termijn?
Ik ben namelijk niet de enige met deze opmerking op deze locatie, check gerust even supercharge.info
de parkeerdruk bij vdv is zo groot , dat ik niet geloof dat er daar een uitbreiding komt.

waarschijnlijk zoekt Tesla naar een bijkomende locatie in de buurt.
wat ze voor Suc Aartselaar ook gedaan hebben.
 
Deze klevers hangen nu op elk bord van SuC Kortrijk.
View attachment 384173 View attachment 384174 Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat dit een private actie is... ;););)
Wat er ook van zij, indien van iemand van hier : bedankt !
Duidelijk een private actie, want de bedenker van de stickers heeft wat nieuwe regels uitgevonden: dat blauwe bord geeft eigenlijk (tot nader order, d.i. tot men eindelijk eens de wet wijzigt in België) aan dat een EV (en dat concept is niét wettelijk gedefinieerd, maar ik denk dat we ervan mogen uitgaan dat ook een PHEV een EV is) daar, gedurende 30 minuten, mag parkeren (of ie nu laadt of niet)...

Het gaat hier om privé-terrein, dus de uitbater van SuC Kortrijk hoeft helemaal niet zo'n "officiële" borden (met een belachelijke officiële betekenis) te gebruiken, hij kan ook gewoon melden dat de parkeerplaatsen voorbehouden zijn voor ladende Teslas. Gewoon een parkeerverbodsteken met daaronder "Except Tesla Charging" of zoiets.

Wat de uitbater met een takelwagen gaat doen is ook nog maar de vraag. De politie kan zich er alvast niet mee moeien. In 99% van de gevallen zou de uitbater zelf de kosten moeten dragen van het takelen (inclusief zelfs het tijdverlies van de eigenaar van de wagen) als het tot een rechtszaak zou komen. :confused:

We hebben wat nieuwe EV-wetten nodig: (a) dat blauwe bord moet "laden van een EV" en niet "parkeren van een EV" betekenen; (b) wie zo'n plaats bezet houdt zonder er te (kunnen) laden moet dan ook maar beschouwd worden als een "kraker" (volgens de wet van 18 oktober 2017) en moet dus politioneel kunnen worden "verwijderd", op zijn eigen kosten (of toch tenminste na 10 dagen, volgens de wet :mad::confused:).
 
  • Like
Reactions: Nogo1966
dat blauwe bord geeft eigenlijk (tot nader order, d.i. tot men eindelijk eens de wet wijzigt in België) aan dat een EV (en dat concept is niét wettelijk gedefinieerd, maar ik denk dat we ervan mogen uitgaan dat ook een PHEV een EV is) daar, gedurende 30 minuten, mag parkeren (of ie nu laadt of niet)...
Zelfs dat niet. Zo een bord betekent in België niets.

Dit is de enige wettelijke combinatie:

E9A.png
E9a. Parkeren toegelaten.

h) Een onderbord waarop het hiernavolgend symbool is afgebeeld, duidt aan dat het parkeren voorbehouden is voor elektrische voertuigen.

elec.png

Elektrische voertuigen.

De categorie van voertuigen mag worden afgebeeld op dit onderbord.

Voorbeeld :

elec_auto.png


Meerdere categorieën van voertuigen mogen op dit onderbord worden vermeld.

Artikel 70. Verkeersborden betreffende het stilstaan en het parkeren

Nog wat relevante info:
Parkeren elektrische voertuigen
Mobiel Vlaanderen - Lokaal mobiliteitsbeleid - VERKEERSBORDEN VOOR ELEKTRISCHE VOERTUIGEN
Wie mag parkeren op parkeerplaats met laadpaal ? - Stroohm
 
Last edited:
Zondag op terugreis van wintersport Nivelles als laatste stop gedaan. Wat voor een triestige zaak is dat! Je kan er juist helemaal niets gaan drinken. Het Horeca gedeelte zit in een tijdelijke tent en daar was een brunch-event aan de gang. Men keek je er letterlijk buiten!

Wel lekker snel geladen, begon aan ruim 110Kw
 
Nijvel is een SuC die ik toch ook van tijd tot tijd aandoe, en is - gemiddeld genomen - de drukste van alle SuCs die ik al heb aangedaan. Elke keer waren er nog 1 à 2 plaatsen over, maar niet meer. Laadsnelheid varieerde tussen dramatisch tot lekker snel.
Maar wel een Quick aan de overkant, dus verhongeren ga je er niet doen.
 
  • Like
Reactions: Petje1977