Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Locatie was ideaal tov E19/E17 maar was vaak ICE’d owv (sportieve) evenementen dichtbij.
Ze zouden dit kunnen oplossen met een afgesloten SuC met code. Hopelijk is de SuC team nog bewust van de problemen toen en maakt ze de juiste beslissingen.
 
Grote werken aan suc brugge vanavond
20210219_194822.jpg
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Blijkbaar hier 8 bijkomende palen met een nieuwe connector, type CCS (only). Wellicht V3 ?
Er staan hier ook nog twee losse extra laadpalen te blinken van het V2 type op een pallet, waarvoor geen extra betonsokkels meer zijn ?! Inladen dan maar en thuis plaatsen ?

Momenteel werken er 5 laadpalen te Brugge (van de 6), met genoeg op en af rijdende gebruikers.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
V
Namen V3 is echt heel slecht!
Geen 250 kW en dan ook nog geen koffie

Je moet ook nog een kwartier omrijden op de route Brussel Luxemburg
Volgens Google is er daar een Ibis Styles...Maar blijkbaar nog niet open. Dus terugkomen vanaf August.

 
Namen V3 is echt heel slecht!
Geen 250 kW en dan ook nog geen koffie

Je moet ook nog een kwartier omrijden op de route Brussel Luxemburg
Ik snap het probleem niet. Kortrijk is ook een omweg als je van Brussel naar Luxemburg moet. Negeer die gewoon.
Hij is bedoeld voor mensen die niet van Brussel komen (traject Kortrijk-Ardennen-Duitsland). Die hadden nog enkel Kortrijk en Verviers.
Als je van de westkant van Brussel komt, kan je beter over Charleroi rijden, indien vanuit het noorden, heb je Zaventem, Aartselaar of Edegem, indien van Brussel zelf, geraak je feilloos in Aarlen, Luxemburg, Nancy of Metz. Als je niet zo ver moet, geraak je heen en terug zonder laden. En er is idd nog Waver. Ik denk dat er momenteel voor elke SuC in West-Europa een alternatief is, als die jouw niet ligt.
 
  • Like
Reactions: cambreVer!
Remouchamps, na een dagje Durbuy.
Vandaag onze eerste SuC ervaring.
Parkeren, kabel er in, laden gestart... laden gestopt.
Kabel er terug uit en terug in... laden gestart en ziehier het resultaat van 26 minuutjes laden...

View attachment 682699
Heb je ooit third party apps gebruikt die het laden kunnen aansturen? Zo ja, reset eens je Tesla ow. Sommigen blijven na een uninstall verder werken vanaf hun servers.
 
De wagen is een week oud, en het was de eerste keer dat ik een SuC gebruikte. Van 3rd party apps is er dus zeker geen sprake.
Het uithalen van de connector en terug insteken loste het "probleem" ook onmiddellijk op.
Gisteren aan de SuC van Aalst, na een bezoekje aan Geraardsbergen, verliep alles vlotjes van de eerste keer.
Ik hou het met een "gebruikersfoutje", misschien had ik de kabel er niet fors genoeg ingeduwd...

Wat me gisteren wel opviel in de file, dat het navigatiesysteem van deze slimme wagen nog dommer is dan een Commodore 64. Hoezo ik kan geen alternatieve weg kiezen, hoezo, ik kan niet verder naar huis zonder gebruik te maken van snelwegen (die potdicht zitten). Dit is echt niet van deze tijd.
Een ander ongemakje is het thuisladen. Laden tijdens daluren staat aangevinkt, het einde van de daluren is ingegeven, maar het begin van de daluren kan je niet ingeven. Bijgevolg start het laden onmiddellijk, moet je deze handmatig stoppen om vervolgens om 22u00 handmatig weer op te zetten.
Toch wel twee punten die me storen. Misschien doe ik iets fout , de tijd zal het leren...
 
De wagen is een week oud, en het was de eerste keer dat ik een SuC gebruikte. Van 3rd party apps is er dus zeker geen sprake.
Het uithalen van de connector en terug insteken loste het "probleem" ook onmiddellijk op.
Gisteren aan de SuC van Aalst, na een bezoekje aan Geraardsbergen, verliep alles vlotjes van de eerste keer.
Ik hou het met een "gebruikersfoutje", misschien had ik de kabel er niet fors genoeg ingeduwd...

Wat me gisteren wel opviel in de file, dat het navigatiesysteem van deze slimme wagen nog dommer is dan een Commodore 64. Hoezo ik kan geen alternatieve weg kiezen, hoezo, ik kan niet verder naar huis zonder gebruik te maken van snelwegen (die potdicht zitten). Dit is echt niet van deze tijd.
Een ander ongemakje is het thuisladen. Laden tijdens daluren staat aangevinkt, het einde van de daluren is ingegeven, maar het begin van de daluren kan je niet ingeven. Bijgevolg start het laden onmiddellijk, moet je deze handmatig stoppen om vervolgens om 22u00 handmatig weer op te zetten.
Toch wel twee punten die me storen. Misschien doe ik iets fout , de tijd zal het leren...

Ja, je moet de kabel stevig induwen, je wil immers goed contact hebben om daar 100kW door te jagen.

Laden tijdens daluren? Bij mij staat die geconfigureerd om vanaf 21h te laden (begin van nachttarief). Werkt altijd, ook als je na 21h thuiskomt.

Wat de navigatie betreft: mijn ervaring is dat ik het nooit beter weet dan de GPS, iedere keer dat ik denk het beter te weten kom ik uit dat ik meer tijd nodig heb.
 
  • Like
Reactions: Phil V and Maarten