Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad... Theoretisch kan de aannemer op 11 november starten (35 dagen na afficheren van de vergunning), en werken duren wellicht een 3-tal weken (inclusief kabine Eandis).
Dus hopen we op 1e Belgische volwaardige SuC vanaf 1 december :love:

Ze zijn er al ingevlogen...
Vlaamsche Leeuwen :cool:

IMG_0569.jpg
IMG_0572.jpg
IMG_0576.jpg


Plateau van de hoogspanningscabine is gegoten, en de 2 parkeerzones zijn afgespannen, dus kans is groot dat het zal vooruitgaan :rolleyes:
 
Had ook even het hoofdkwartier in A'dam geraadpleegd mbt. uitrol in Gent:

"We moeten echter altijd voorzichtig zijn met het communiceren van verwachte openingsdata en andere informatie. Dit aangezien er altijd externe factoren kunnen zijn die dit beinvloeden. We kunnen echter wel zeggen dat we het station nog dit jaar willen openen.

Zoals u op de vergunning hebt kunnen lezen zal het gaan om 8 laadpunten. De opstelling zal worden 4 ‘back-in’ (laadpunt op de kopse kant van het parkeervak geplaatst) en 4 ‘pull-in’ (laadpunt in het begin van het parkeervak) parkeervakken. Het lijkt me dat dit de meest belangrijke informatie is
. "
 
Had ook even het hoofdkwartier in A'dam geraadpleegd mbt. uitrol in Gent:

"We moeten echter altijd voorzichtig zijn met het communiceren van verwachte openingsdata en andere informatie. Dit aangezien er altijd externe factoren kunnen zijn die dit beinvloeden. We kunnen echter wel zeggen dat we het station nog dit jaar willen openen.

Zoals u op de vergunning hebt kunnen lezen zal het gaan om 8 laadpunten. De opstelling zal worden 4 ‘back-in’ (laadpunt op de kopse kant van het parkeervak geplaatst) en 4 ‘pull-in’ (laadpunt in het begin van het parkeervak) parkeervakken. Het lijkt me dat dit de meest belangrijke informatie is
. "

Een typisch tesla antwoord natuurlijk.
Vriendelijk, met veel woorden zeggen wat je allemaal al weet.
Hij komt er, en dat is het belangrijkste! Pushen lukt toch niet maar we houden toch een beetje druk op de ketel.

- - - Updated - - -

Ze zijn er al ingevlogen...
Vlaamsche Leeuwen :cool:

View attachment 61427View attachment 61428View attachment 61429

Plateau van de hoogspanningscabine is gegoten, en de 2 parkeerzones zijn afgespannen, dus kans is groot dat het zal vooruitgaan :rolleyes:

De markering staat er al enkele weken.(zie post 27) maar de afspanning lijkt me wel een goed teken. Die gaan ze er toch geen weken op voorhand zetten.
 
quote_icon.png
Originally Posted by Merijn viewpost-right.png Was het jullie al opgevallen dat er inmiddels een Supercharger planning voor 2016 op de website staat?

Ziet er goed uit. Zelfs SuCs in Oekraïne en het binnenland van Turkije. Wat me verbaast is dat er geen SuC rond Amsterdam of in Noord Nederland bij staat.

Attachment 61262




België nog eens bekeken ? Ik zie alleen Nijvel , Gent en Aartselaar .


(Plaagmodus) Waarschijnlijk hebben ze (de staat van) het wegennet vergeleken en geconcludeerd dat die in in de Oekraïne meer aansluit bij het plaatsen van Superchargers :rolleyes:.
(Serieuze modus) Ik denk dat de SCs in België administratief tussen wal en schip vallen, wel gepland, vergevorderd stadium, maar voordat er zekerheid komt dat deze gebouwd mogen worden geen enkele toezegging wanneer.... het is natuurlijk lastig voor Tesla als ze niet weten of ze over 2 weken of 2 jaar mogen beginnen, wat zeg je dan tegen je klanten? Beter maar niets denkt men dan.... en dan ineens, als cadeautje van politiek correcte gebleekte Piet zijn ze er dan... (oftewel 5 Dec?).
 
SuC Aartselaar: nog geen eerste spade in de grond, maar Eandis was op bezoek gisteren om de plaatsing te bekijken van een supplementaire hoogspanningscabine.
Het moet nog dit jaar in werking, dus sluiten ze de optie niet uit om te overbruggen met een tussenoplossing ("SuC à la Nivelles", 2 stalls op pallet), maar - als de planning het toelaat - dan gaan ze ineens de definitieve 6 stalls bouwen.
 
Lieve Belgische Tesla vrienden ik had eigenlijk wel een dagelijks foto verslag verwacht van de voortgang in Gent, of een live stream.

Allez manneke, als ik u hiermee gelukkig maak ;-) :
2014-10-16 19.40.31.jpg

De situatie gisterenavond, waarbij de rij parkeerplaatsen rechtover de voorziene oplaadpalen ook al afgespannen was om plaats te maken voor werfkeet of opvangbak open te breken asfalt.