Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
en de laatste vandaag...
Ik had het laden niet nodig omdat ik nog 320km had, dus kon niet echt meten of het snel ging. Ik werk er vlakbij dus wipte ff langs. Mijn buurman echter (G-D-X-E) kwam aan met 20km resterend en vond het nogal langzaam gaan.
Wat opviel waren de 2 blauwe parkeerborden terwijl er 6 rode Tesla parkeerborden stonden. De Tesla medewerker legde uit dat de blauwe waarschijnlijk voor andere automerken bestemd zullen zijn die dus ook van de SuC gebuik kunnen gaan maken.
Huh, andere merken? Zit daar een CCS stekker aan dan?
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Zowel een CCS connector als ondersteuning voor non-Tesla voertuigen zou een wereldprimeur betekenen.
Ik houd het nog maar even op de standaard Tesla (voor DC aangepaste type 2) connector en ongefundeerde speculatie van de betrokken medewerker. (Misschien niet eens in dienst van Tesla maar van de ingehuurde installateur?)
 
Zowel een CCS connector als ondersteuning voor non-Tesla voertuigen zou een wereldprimeur betekenen.
Ik houd het nog maar even op de standaard Tesla (voor DC aangepaste type 2) connector en ongefundeerde speculatie van de betrokken medewerker. (Misschien niet eens in dienst van Tesla maar van de ingehuurde installateur?)


De mensen die ik er sprak omstreeks 19u waren tesla staff, met amerikaanse tongval en Tesla badge.
 
De mensen die ik er sprak omstreeks 19u waren tesla staff, met amerikaanse tongval en Tesla badge.

Ik denk eerder dat het te maken heeft met afspraken over het vast reserveren van parkeerplekken. Dan mag men er bijvoorbeeld vier vast hebben met rode borden en de blauwe borden zijn in feite, juridisch, vrije plekken. Dat zie je bij veel SuC's. Aan de foto's te zien geen CCS en als ze dat doen is het alleen in Duitsland, eventueel, als het niet anders kan. Dat komt door de protectionistische LSV.
 
Hij staat in ieder geval nu als open op supercharge.info, top! Begin Oktober ga ik er direct gebruik van maken :)

Ik hoopte altijd op een SuC Rondom Namen/Namur, maar deze plek werkt ook prima.

Ik kon wel via Antwerpen rijden, maar die was té dicht bij huis. Nijvels vind ik een drama om te bereiken en daarna was de route ook allemaal kleine N-wegen, deze route via Zaventem is veel beter. Ik ben een blijer mens sinds vandaag!
 

Attachments

  • Screenshot from 2016-07-05 11:06:38.png
    Screenshot from 2016-07-05 11:06:38.png
    756 KB · Views: 48
  • Like
Reactions: HWS and simonsmidt
Deze middag snelle lunch in het hotel en ondertussen laden, gewoon omdat het kan.
Er stond al een Duitser te laden, die is er snel bij. SUC staat nu ook in de navigatie, als 'Machelen supercharger' zag ik.
Snelheid van laden leek me normaal. 100kW bij 35% batterij.

Tips in de buurt:
- hotel restaurant is bekend om haar lunchbuffet. Niet uitmuntend maar meestal redelijk. Wel duur voor wat het is, 18 EUR ongeveer.
- je kan er ook a la carte eten, maar beperkte kaart (1 pasta, 1 vis, 1 vlees, 1 salade, 1 dessert)
- iets verder in de Culliganlaan is een pasta restaurant. Hier ben ik geen fan van. 'Pottekeseten', niet vers bereid volgens mij. Wel mooi terras in de zomer.
- als je het tunneltje neemt onder de A201 door (naast de spoorweg) kom je in het Pegasus park waar The Hive is. Hier kan je redelijk eten, meestal weinig volk en het heeft een Starbucks voor de vroege vogels.
 
  • Informative
Reactions: Steven
Asfalt mag volgens de nieuwe wetgeving niet meer voor de parkeerplaatsen zelf.
Moet tegenwoordig allemaal waterdoorlatend zijn : grastegels, speciale waterdoorlatende klinkers of van dat steengruis zoals hier.
Logisch! Asfalt is voor afwatering een groot probleem. Net zoals mensen die hun tuin volledig bestraten.

Maar, wat is het probleem met steentjes zo dan? Lijkt mij prima waar je toch stil staat of heel langzaam rijd.
 
en de laatste vandaag...
Ik had het laden niet nodig omdat ik nog 320km had, dus kon niet echt meten of het snel ging. Ik werk er vlakbij dus wipte ff langs. Mijn buurman echter (G-D-X-E) kwam aan met 20km resterend en vond het nogal langzaam gaan.
Wat opviel waren de 2 blauwe parkeerborden terwijl er 6 rode Tesla parkeerborden stonden. De Tesla medewerker legde uit dat de blauwe waarschijnlijk voor andere automerken bestemd zullen zijn die dus ook van de SuC gebuik kunnen gaan maken.

Ik ben woensdagmiddag nog even gestopt (kan het zijn dat je er ook was?) en had met nog 180 kms range een oplaadsnelheid van 546 km/hr gehaald.
 
Ik ben woensdagmiddag nog even gestopt (kan het zijn dat je er ook was?) en had met nog 180 kms range een oplaadsnelheid van 546 km/hr gehaald.
Heb jij een blauwe @Elliot ? Dan was ik dat, inderdaad. Ik stond er gisteren weer en haalde ook zo'n 550/uur. Dat is dus opgelost ondertussen :)
Huh, andere merken? Zit daar een CCS stekker aan dan?
Gisteren gecheckt; nee een gewone Tesla aansluiting bij de 2 blauwe borden.
 
View attachment 185341 View attachment 185342

Dit was de situatie vanmiddag om 14u: drie foutparkeerders en nog een stall is defect met een plastic over.

In Aartselaar zijn momenteel ook 2 stalls defect, en de overige zijn nu intussen zo goed als alle aansluitingen losgekomen van de kabel.
Hier kan ik best boos om worden. Het is toch ZO duidelijk dat dit 'aparte' parkeerplekken zijn?

Ik snap nooit wat er in het hoofd van die mensen om gaat. Je maakt mij niet wijs dat ze dit écht over het hoofd zagen.

Of gaan ze nu zo vervelend doen en zeggen dat er geen 'blauw bord' hing?