Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was vandaag in Mechelen en hoorde dat er in het oude zwemdok een Van der Valk komt. Dat lijkt mij een ideale plek die de rol van het afgelegen Aartselaar zou kunnen overnemen. McDo in de buurt en vlak bij de snelweg. Ideal lokatie.

In eerste instantie las het het bericht van de gemeente eerst iets te snel, en meende al een hint te ontdekken:
Het hotel zal als trekker fungeren voor de nieuwe site en de publieke ruimte opladen.
Ouwen Dok - herbestemming - Stad Mechelen
Bij tweede lezing wist ik beter. Wishfull thinking en zo :)

Heeft iemand hier al iets over gehoord?
 
  • Informative
Reactions: FVO
Ik was vandaag in Mechelen en hoorde dat er in het oude zwemdok een Van der Valk komt. Dat lijkt mij een ideale plek die de rol van het afgelegen Aartselaar zou kunnen overnemen. McDo in de buurt en vlak bij de snelweg. Ideal lokatie.

In eerste instantie las het het bericht van de gemeente eerst iets te snel, en meende al een hint te ontdekken:

Ouwen Dok - herbestemming - Stad Mechelen
Bij tweede lezing wist ik beter. Wishfull thinking en zo :)

Heeft iemand hier al iets over gehoord?


Niets over gehoord, maar denk je niet dat die dan wat te kort bij de nieuwe SuC Zaventem/Machelen staat? Dat is maar een dik kwartiertje rijden van Mechelen (en maar 1 letter verschil) :)
Ik zou die van Aartselaar eerder verhuizen naar een locatie vlakbij de Ring van Antwerpen maar dan wel aan de oostelijke zijde, vlakbij de aansluiting met de E313.
 
  • Like
Reactions: DriesM
Niets over gehoord, maar denk je niet dat die dan wat te kort bij de nieuwe SuC Zaventem/Machelen staat? Dat is maar een dik kwartiertje rijden van Mechelen (en maar 1 letter verschil) :)
Ik zou die van Aartselaar eerder verhuizen naar een locatie vlakbij de Ring van Antwerpen maar dan wel aan de oostelijke zijde, vlakbij de aansluiting met de E313.

Het hotel aan de afrit van Borgerhout is ook een Van der Valk geworden, misschien is dat een mogelijkheid voor een SuC.
 
  • Like
Reactions: FVO
Ik denk dat de ABC as al voldoende voorzien is van SuC (voor de Nederlanders: ABC staat voor Antwerpen Brussel Charleroi)
Als er nog zouden bijkomen in België gok ik eerder in de duurt van Dinant, ten zuiden van Luik of Jabbeke.

Agree, maar ik doelde op de verhuis van de bestaande langs de A12 in Antwerpen naar een locatie die meer oostelijk gelegen is. Geen nieuwe dus. Jabbeke en Lummen of Luik zouden me dan logisch lijken.
 
Bwa laten we die in Aartselaar gewoon staan, de kost om die uit te breken en verhuizen is groter dan ergens een nieuwe neer te zetten. Bovendien zit je er met een winkel en service centre wat ook zijn voordelen voor hun heeft (als ze er verstandig mee omspringen).

De perfecte plaats is eigenlijk net zoals New Motion heeft gedaan de parking van de Carrefour/Brico/Auto 5 in Zwijndrecht net voor de Kennedytunnel, dat neemt dan ook meteen wat druk af van die in Gent. Ik ben ook van mening dat je er niet "genoeg" kan hebben. Een groot knooppunt zoals Antwerpen met reeds de nodige files moet je zien dat je de grote richtingen oost/west en noord/zuid beiden voorziet van een supercharger. We hebben reeds genoeg verkeer op de ring dat we die omrijdende Tesla's best kunnen missen.
 
Oké, sta er nu ook.
5 beschikbaar; 3 buiten gebruik (met een vuilzak erover en geiced, maar dat deert dus niet)
2 'normale ' Tesla.
2 taxis
1 geICEd.

Super.


En bij nadere controle blijkt een van de taxi's niet aangesloten.


Jammer dat ik mijn stickers niet bij heb...
 
Last edited:
First Taxi, first abuse? Ik heb me voor de zekerheid pal voor geparkeerd ... Nu hopen dat ik op tijd kan laden voor mijn afspraak in Luik vanmiddag - gdvrdmme
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    319 KB · Views: 70