Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Zou dat niet in de plaats zijn van Doornik? Ook Namen blijft een lege spot op de kaart.
Hij komt zeker wel in plaats van Tournai...

Over Namur maak ik mij ook geen illusie niet meer ! Tesla Benelux geeft de voorkeur met suc boven de taalgrens te installeren... Dat het blijkbaar moeilijker is in wallonie vergunning en plaats te vinden is geen excuse voor het gebrek aan projectie en communicatie ! Hoeveel keer hebben we niet voorstel van spot rond Namur gedaan, zonder antwoorden en volgen. Zelfs 4 temporaire container stalls, is genoeg ! Geen nood aan 5* hôtels
 
  • Like
Reactions: cambreVer!
Ik vind die locatie nog niet te gek als je op doorweg naar Noord-Frankrijk en Parijs bent als je vanuit Antwerpen en Nederland komt. Goed, net voorbij Lille heb je er ook eentje...

Waar mij nog nuttig lijkt - naast de locatie in Luik die nog niet bekend is - is ergens langs de E42 nabij Namen, en ergens langs de E25 nabij Houffallize en de E411 nabij Rochefort. In Duitsland mis ik er dan nog eentje nabij Prum, maar ik zou dan eerder mikken op de kruising A1/A60 nabij Dreis.

Er komt er ook eentje in Brugge dus dat dekt de kust redelijk af.[/QUOT
 
IMG_0899.JPG
Jep, deze morgen ook langs geweest en gevraagd. Volgende week of de week erop open!
 
  • Like
Reactions: M_VdM
Hij komt zeker wel in plaats van Tournai...

Over Namur maak ik mij ook geen illusie niet meer ! . Tesla Benelux geeft de voorkeur met suc boven de taalgrens te installeren.. Dat het blijkbaar moeilijker is in wallonie vergunning en plaats te vinden is geen excuse voor het gebrek aan projectie en communicatie ! Hoeveel keer hebben we niet voorstel van spot rond Namur gedaan, zonder antwoorden en volgen. Zelfs 4 temporaire container stalls, is genoeg ! Geen nood aan 5* hôtels

even kaderen :
met Nijvel, Aarlen, Verviers heeft Wallonië nu 3 Suc's
met Aartselaar; Gent, Lummen heeft Vlaanderen nu 3 Suc's
Met Suc-Machelen, gelegen binnen de Ring rond Brussel, heeft Brussel 1Suc.

Straks komt er Luik bij in Wallonië; en Kortrijk en Brugge in Vlaanderen.

Mij lijkt uw stelling "Tesla Benelux geeft de voorkeur met suc boven de taalgrens te installeren.." dan ook zonder enige grond.

En verder : indien Tesla elke suggestie voor een Suc-locatie MOET opvolgen; dan staat er op elke hoek van de straat een SuC.
Ik vraag trouwens al 4 jaar een SuC in Grobbendonk, het mag trouwens ook in Pulle zijn - ik ben tamelijk ruimdenkend in deze .:p
 
even kaderen :
met Nijvel, Aarlen, Verviers heeft Wallonië nu 3 Suc's
met Aartselaar; Gent, Lummen heeft Vlaanderen nu 3 Suc's
Met Suc-Machelen, gelegen binnen de Ring rond Brussel, heeft Brussel 1Suc.

Straks komt er Luik bij in Wallonië; en Kortrijk en Brugge in Vlaanderen.

Mij lijkt uw stelling "Tesla Benelux geeft de voorkeur met suc boven de taalgrens te installeren.." dan ook zonder enige grond.

En verder : indien Tesla elke suggestie voor een Suc-locatie MOET opvolgen; dan staat er op elke hoek van de straat een SuC.
Ik vraag trouwens al 4 jaar een SuC in Grobbendonk, het mag trouwens ook in Pulle zijn - ik ben tamelijk ruimdenkend in deze .:p
Klopt allemaal wel, maar het blijft een feit dat centraal Wallonie nog een te blinde vlek is om daar bv met mijn s60 in de winter naartoe te gaan.

PS een Suc in Grobbendonk ben je niks mee want dan ben je een lokale lader en zal je scheef bekeken worden volgens velen op dit forum :)
 
PS een Suc in Grobbendonk ben je niks mee want dan ben je een lokale lader en zal je scheef bekeken worden volgens velen op dit forum :)

In wereldsteden zoals Hong Kong Londen en Grobbendonk is lokaal gebruik van superchargers wel toegestaan omdat een eigen parkeerplek om thuis op te laden gewoon niet te betalen is.
 
In wereldsteden zoals Hong Kong Londen en Grobbendonk is lokaal gebruik van superchargers wel toegestaan omdat een eigen parkeerplek om thuis op te laden gewoon niet te betalen is.

Dat komt hier ook. Tesla zegt zelf hierover in een update op de site:

"Om laden in stedelijke omgevingen uit te breiden zullen er eveneens locaties verder van de snelweg worden gebouwd zodat lokale Tesla eigenaren ook daar snel kunnen laden."
 
  • Funny
  • Informative
Reactions: S-19910 and Rubinho
Ben deze ochtend eens naar Kortrijk gaan kijken: 8 stalls reeds geinstalleerd, nog 4 sokkels die moeten geinstalleerd worden en wat paaltjes met bordjes 'max 30 minuten' waarvan er de helft nog moet afgewerkt worden.
De stalls bevinden zich op het publiek bereikbare stuk van de Kinepolis parking die vooral door de MacDonalds klanten gebruikt wordt. Je moet praktisch door de MacDonalds drive-through rijden om weg te rijden. NIet nodig van ticketjes te nemen of te betalen voor de parking. Vermoedelijk zullen de bordjes max 30 minuten dienen om ICEing en toestanden zoals in Gent bij het voetbal (maar dan met de bioskoop) te vermijden.
Ik verwacht wel veel ICEing op de MacDonalds piekmomenten, zoveel plaats om gratis te parkeren is er daar niet.
 
  • Like
Reactions: M_VdM and FrankNL