Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Kort na de middag gaan laden in Gent, er stond een blauwe Nl Tesla, iemand van hier? Eens vriendelijk geglimlacht maar ik kreeg geen reactie. Bij terugkomst stond een jongeman naast zijn ladende auto bleek later bij het uitrijden Morph te zijn... . Sorry man, ik had het te laat opgemerkt, had jij m'n auto niet herkend? Volgende keer moeten we zeker eens gedag zeggen... .

Grtz.

Xavier
 
Worden de stalls bij de SuC in Aartselaar als parkeerplaats gebruikt? Vanavond daar rond 20u gaan laden toen ik uit Nederland kwam. Alles volzet dus in de wachtrij gaan staan. Gelukkig kwam er een plaatsje vrij na 5 minuten maar toen ik een dik half uur later klaar was met laden stonden er nog steeds 2 wagens zonder bestuurder aan de stalls. Het leek er op dat die daar geparkeerd stonden waardoor er maar 4 van de 6 stalls beschikbaar waren. :(
 
Tesla zelf is hier de schuldige volgens mij. Zij gebruiken deze plaatsen als parkeerplaats:mad:. Is mij al eens gebeurd na 15 min wachten dat er iemand van Tesla naar buiten kwam en 2 wagens verplaatste. Als ze open zijn kun je binnen lopen en vragen of dit weer het geval is...

Ik hoop dat het geen SeC wagens waren want dat zou toch al te gek zijn op een plaats waar er maar 6 laders ter beschikking zijn. Het SeC was uiteraard gesloten gisterenavond. Naarmate er meer en meer Tesla rijders komen vind ik dat Tesla het nodige moet doen om "laad-etiquette" te enforcen bij SuCs. Ik verplaats altijd onmiddellijk mijn wagen als ik klaar ben met laden, ook als ik ergens gezellig zit te eten.
 
  • Like
Reactions: Frank C and HWS
ik heb net de bovenstaande conversatie naar Aartselaar gestuurd. Waarschijnlijk staan ze er daar niet bij stil hoe ergerlijk dat dit is.
Het is ergerlijk daar inderdaad, maar sommige tesla rijders houden er ook geen rekening mee. Kan je dus ook voor hebben als je richting de Provence rijdt(uit ondervinding). Sommige tesla rijders laten de wagen staan tijdens het slapen. Snap ik soms wel, je bent moe, auto nog niet vol... je wilt niet wakker blijven er voor. Ze zouden beter er 11/22kW chargers bij zetten overal (aan hotels). Dit is meer dan voldoende voor de nacht te slapen + laden. SuC is meer voor mensen op doortocht die slechts 1 uurtje slapen in de wagen :)
 
Kort na de middag gaan laden in Gent, er stond een blauwe Nl Tesla, iemand van hier? Eens vriendelijk geglimlacht maar ik kreeg geen reactie. Bij terugkomst stond een jongeman naast zijn ladende auto bleek later bij het uitrijden Morph te zijn... . Sorry man, ik had het te laat opgemerkt, had jij m'n auto niet herkend? Volgende keer moeten we zeker eens gedag zeggen... .

Grtz.

Xavier

Ik herken nog niet veel forum auto's, te lang in de Roadster topics verbleven :)
De persoplaat had ik gezien maar nu pas leg ik de link..
 
Het is ergerlijk daar inderdaad, maar sommige tesla rijders houden er ook geen rekening mee. Kan je dus ook voor hebben als je richting de Provence rijdt(uit ondervinding). Sommige tesla rijders laten de wagen staan tijdens het slapen. Snap ik soms wel, je bent moe, auto nog niet vol... je wilt niet wakker blijven er voor. Ze zouden beter er 11/22kW chargers bij zetten overal (aan hotels). Dit is meer dan voldoende voor de nacht te slapen + laden. SuC is meer voor mensen op doortocht die slechts 1 uurtje slapen in de wagen :)
ik heb net de bovenstaande conversatie naar Aartselaar gestuurd. Waarschijnlijk staan ze er daar niet bij stil hoe ergerlijk dat dit is.

Edit,
ze waren al op de hoogte!

Deze middag er ook geladen en toen moesten ze ook een wagen verzetten voor mij en er stonden er nog unplugged... Ze zouden beter die stalls asap ergens anders langs de ring zetten waar je geen half uur file moet rijden over de laatste 2 kilometer... Ik denk dat bijna elke plaats beter is dan Aartselaar!
 
  • Like
Reactions: HWS